Aviseringar
Rensa alla

Förberedelser inför att flytta hemifrån? Tips!


Ämnesstartare

Hej! Jag är 16 år men fyller 17 år nu i december. 
Jag har tänkt att flytta hemifrån ganska fort efter att jag fyllt 18 år p.ga privata skäl. 
Jag började söka helgjobb igår eftersom jag går gymnasiet. (hoppas,hoppas)Rullar ögonen
MEN, utöver att jobba och tjäna pengar så vill jag ha lite tips på hur man kan förbereda sig, t.ex tips på hur man kan spara pengar, vad det kommer att komma för kostnader, osv osv....
Jag har ju en pojkvän som bor i en egen lägenhet och OM vi är tillsammans då fortfarande så flyttar jag ihop med honom. Men jag vill ju kunna bidra med pengar såklart. Vill ju inte att han ska behöva betala för mig eftersom jag fortfarande kommer gå skola då jag är 18. (studiebidraget är 1050)
Sååå kom med alla möjliga förslag på hur jag kan förbereda mig redan nu! Mycket glad


   
Citera
Ämnesstartare

Vill tillägga att jag står i bostadskön sedan 2 år tillbaka.


   
SvaraCitera

mattanpattan: Vill tillägga att jag står i bostadskön sedan 2 år tillbaka.

Spelar nog ingen större roll då du förmodligen inte kommer få (egen) lägenhet utan att ha ett jobb eller annan stabil inkomst.

En del saker som behövs när man flyttar bl.a :
- Möbler
- Köksgrejer
- Försäkringar
- Säng


   
SvaraCitera
Kudhos

Sälj shit du inte behöver. Hellre få saker som är flexibla än att behöva ha massa shit med sig varje gång man måste göra något. Och du har säkert mycket shit du inte behöver.

Spara växel.

ha termos/vattenflaska istället för att köpa ny.

Håll räkningar på ett minimum, och se till att du kan betala dem utan att behöva få brev hemskickat till dig. Alltså att du kan betala på datorn genom internet. 


   
SvaraCitera