Aviseringar
Rensa alla

Förbjud reklam


Man borde inte få göra reklam för sig själv heller [cheers]


   
SvaraCitera

Tilda1988:

Gör det offentliga rummet fulare.

Agreed. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The_gunslinger:

Det märks tydligt att du vill ha bort alla företag från Sverige. Kunde inte tråden ha hetat så istället?

Jag är emot kapitalistisk ekonomi och det nuvarande samhällets alltför tillåtande företagsklimat.


   
SvaraCitera

Tilda1988:

Jag är emot kapitalistisk ekonomi och det nuvarande samhällets alltför tillåtande företagsklimat.

Dvs du vill ha bort företagen ur landet. Antar att du röstar S eller V också då de har precis samma inställning fast de är bättre på att dölja det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Håller med. Reklam, eller snarare marknadsföring som helhet, är det som skapar överkonsumtion och resursslöseri.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The_gunslinger:

Dvs du vill ha bort företagen ur landet. Antar att du röstar S eller V också då de har precis samma inställning fast de är bättre på att dölja det.

Pff, S och V:s åsikter motsvarar inte på långa vägar det jag tycker.


   
SvaraCitera

Tilda1988:

Pff, S och V:s åsikter motsvarar inte på långa vägar det jag tycker.

Nej kanske skulle skrivit kommunistiska partiet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The_gunslinger:

Nej kanske skulle skrivit kommunistiska partiet?

Gillar att bilda mig egna åsikter i frågor, ansluter mig därmed inte till något parti överhuvudtaget.


   
SvaraCitera

Och så gör du själv reklam.
sweet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tilda1988:

Tycker man ska förbjuda all reklam. Tycker det är som terror.

Jag håller faktiskt med. Reklamindustrin är inte bara ett enormt resursslöseri som omsätter tusentals miljarder och tar många utav världens mest intelligenta människor i anspråk, dess själva syfte är dessutom dunkelt och manipulativ - att övertyga oss om att konsumera produkter som det inte alls är säkert att vi behöver. Reklamindustrin parasiterar på våra mänskliga begär och drifter och perverterar dem. Inte underligt att människor blir i allt sämre psykiskt skick.

Det finns inga rationella skäl till att behålla något sådant som reklam och det borde utfasas. Istället kan man upprätta en objektiv informationsbank där folk kan få tips på de produkter som passar ens behov. Det skulle bidra till en situation där behoven föregår produkten istället för tvärt om.


   
SvaraCitera

Lär folk leva med reklam istället, en lite bättre och mer realistisk satsning.


   
SvaraCitera

Capelon:

Utan reklam hade världen inte sett ut som den gör idag!

och det hade vart vad? negativt?


   
SvaraCitera

Reklam är en del av kapitalism. Det är i princip ett måste för det.
Så tills revolutionen kommer så får vi stå ut med all reklam [wink]


   
SvaraCitera

Jonesh:

Reklam är en del av kapitalism. Det är i princip ett måste för det.
Så tills revolutionen kommer så får vi stå ut med all reklam

Jösses vad alla kommunister, anarkister...ja alla som är nånting på vänsterkanten är brutalt stela, gråa och tråkiga. Det samhälle ni pratar om lovar jag skulle göra 9 av 10 deprimerade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tilda1988:

förbjuda all reklam

/sign.


   
SvaraCitera