Aviseringar
Rensa alla

Förbjud tiggeri?


Ämnesstartare

NiklasW: Ja

Attitydinkontinent: Sverige får inte skicka tillbaka en person till ett land eller område där hon/han riskerar att bli dödad, fråntas sin frihet eller att utsättas för tortyr eller kroppsstraff.

Och vem skulle hindra oss?


   
SvaraCitera
time
 time

NiklasW: Detta hade inte gällt svenska medborgare, och dessutom finns det sociala skyddsnät i Sverige. Sällan man ser en svensk sitta och tigga på gatan.

Inte alls så sällan efter valet 2006. Har nästan sett lika många svenskar som folk med uppenbart utländskt påbrå. Jag förstår att du inte gillar tanken på utlänningar som inte klarar sig i det svenska samhället, men du behöver inte uttala dig utan att ha en aning om vad du pratar om bara för att du inte sett fenomenet i lika stor utsträckning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Glömde att fattiga, precis som invandrare och kvinnor är mindre värda. Go Go SD!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

Inte alls så sällan efter valet 2006. Har nästan sett lika många svenskar som folk med uppenbart utländskt påbrå. Jag förstår att du inte gillar tanken på utlänningar som inte klarar sig i det svenska samhället, men du behöver inte uttala dig utan att ha en aning om vad du pratar om bara för att du inte sett fenomenet i lika stor utsträckning.

Majoriteten av tiggarna är absolut inte svenska medborgare utan kommer från Östeuropa. Detta är de flesta debattörer väldigt medvetna om. Förslaget som exempelvis SD lagt gäller som sagt inte heller för svenska medborgare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sluta ge dom pengar bara


   
SvaraCitera
time
 time

NiklasW: Majoriteten av tiggarna är absolut inte svenska medborgare utan kommer från Östeuropa. Detta är de flesta debattörer väldigt medvetna om

Det betyder inte att det inte finns få tiggare av nordiskt ursprung. Det var det jag kommenterade. 

NiklasW: Förslaget som exempelvis SD lagt gäller som sagt inte heller för svenska medborgare.

Toleranta kärlekspartiet SD <3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time: Det betyder inte att det inte finns få tiggare av nordiskt ursprung. Det var det jag kommenterade.

Finns gör det väl alltid, men de måste utgöra en ytterst liten minoritet. Jag menar i hela Norden finns ju sociala skyddsnät som till största del förhindrar att folk hamnar på gatan. Jag själv har verkligen aldrig sett en "nordisk tiggare" men en hel del utländska. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså SD gör det så svårt för sig själva och försöker definiera allt de inte gillar. Gör en lista på de ni inte vill kasta ut istället.


   
SvaraCitera

Självklart är det endast SD som, återigen, företräder en sådan inhuman fråga. Precis som allt annat ni har på agendan. Jag är villig att kompromissa min "bekvämlighet", min "vardag" för att någon ska få möjlighet att försörja sig, om något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu: Jag är villig att kompromissa min "bekvämlighet", min "vardag" för att någon ska få möjlighet att försörja sig, om något.

!!! sant


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:
Självklart är det endast SD som, återigen, företräder en sådan inhuman fråga. Precis som allt annat ni har på agendan. Jag är villig att kompromissa min "bekvämlighet", min "vardag" för att någon ska få möjlighet att försörja sig, om något.

Du måste ju tänka på herr åkessons bekvämlighet, han vill väl inte behöva passera en fattig på gatan?


   
SvaraCitera

NiklasW: Jag själv har verkligen aldrig sett en "nordisk tiggare"

Du bekräftar återigen att du lever under en sten. Rullar ögonen Du har tydligen aldrig bott i någon av Sveriges storstäder...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nä                                                                    


   
SvaraCitera

aristoteles:

Du måste ju tänka på herr åkessons bekvämlighet, han vill väl inte behöva passera en fattig på gatan?

jag mår illa och blir äcklad av herr åsnesson varje gång jag ser en bild på honom eller hör hans namn, även åtanken på honom ger upphov till detta tillstånd. detta påverkar hela min vardag och mitt liv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

Du bekräftar återigen att du lever under en sten. Rullar ögonen Du har tydligen aldrig bott i någon av Sveriges storstäder...

Haha, jag bor och lever i en av Sverige storstäder, går säkert förbi ett 20-tal tiggare varje dag. Aldrig någon med svenskt utseende. 


   
SvaraCitera