Aviseringar
Rensa alla

Förbjuda alkohol?


Ämnesstartare

Mawns:

Ska vi förbjuda utländska män?

Nej därför att det är mycket få av dom som faktiskt begår brott. De som gör det kan vi mycket väl göra oss av med.


   
SvaraCitera

Amboshed:

Nej därför att det är mycket få av dom som faktiskt begår brott. De som gör det kan vi mycket väl göra oss av med.

Väldigt få av de som dricker som begår allvarliga brott också. Särskilt med tanke på att majoriteten av sveriges befolkning dricker. Varför ska då alla straffas?

isola:

förbjud alla män

Finns ett starkt samband mellan kvinnor och sexuella övergrepp gjorda av kvinnor!! Tycker att både män och kvinnor bör förbjudas!!!


   
SvaraCitera

Amboshed:

Var snäll och utveckla

Systembolaget drar in fett med cash på alkohol. och företag så som statligt och privata som drar in mö cash är ju bra för de civiliserade samhället, då företag som drar in pengar kräver anställda vilket leder te jobb osv osv. då det inte längre funkar att betala hyran med två döda kaniner. nu borde du nog förstå hur jag tänkte.

Amboshed:

Välkänt är att det finns en tydlig koppling mellan alkohol och våldsbrott

jag har inte nekat den fakta heller.. men tror inte de kommer sjunka speciellt mycket, pga alkohol förbud, plus som jag nämnt innan öppnar även ett alkohol förbud nya brottsliga möjligheter.


   
SvaraCitera
KSENIA

MÅR ASBRA PGA: SPRIT


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Väldigt få av de som dricker som begår allvarliga brott också. Särskilt med tanke på att majoriteten av sveriges befolkning dricker. Varför ska då alla straffas?

När man dricker försämras ens förmåga att tänka rejält.
Folk som aldrig har begått brott kan mörda någon på en fyllefest, allt på grund av alkoholen.

Sen håller jag inte med att majoriteten av Sveriges befolkning dricker starksprit mer än en gång i veckan (vilket är den grupp jag pratar om).

Sen vill jag också påminna att jag är för lättare drycker.

YaBasta:

Systembolaget drar in fett med cash på alkohol. och företag så som statligt och privata som drar in mö cash är ju bra för de civiliserade samhället, då företag som drar in pengar kräver anställda vilket leder te jobb osv osv.

Jag anser att slippa brott och alkoholister är viktigare än de anställda på bryggerier och Systembolaget.


   
SvaraCitera
KSENIA

Amboshed:

kan mörda någon på en fyllefest

HAR MÖRDAT CA FLERA ST IDAG!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KSENIA:

MÅR ASBRA PGA: SPRIT

KSENIA:

HAR MÖRDAT CA FLERA ST IDAG!

Detta är Forum Plus, get lost [tired]


   
SvaraCitera

KSENIA:

MÅR ASBRA PGA: SPRIT

haha galet att du är lärare åt folk i hans ålder


   
SvaraCitera

Amboshed:

Sen håller jag inte med att majoriteten av Sveriges befolkning dricker starksprit mer än en gång i veckan (vilket är den grupp jag pratar om).

Derp

9,3 liter ren alkohol per person per år.

H​erp

90 procent av befolkningen dricker.

Herpderp

Cirka en miljon svenskar anse ha ett s.k. riskbruk av alkohol, dvs. de har en alkoholkonsumtion som ökar risken för skador. Gränsen för sådant riskbruk brukar för män anges till 14 standardglas per vecka, där ett standardglas motsvarar 33 cl starköl, 12 cl vin eller 4 cl sprit.

Vi dricker för mycket i Sverige, det är ett faktum. Svensk spritkultur är en av de hårdaste i världen. Vad du håller med om eller inte spelar ingen roll.

Amboshed:

När man dricker försämras ens förmåga att tänka rejält.
Folk som aldrig har begått brott kan mörda någon på en fyllefest, allt på grund av alkoholen.

Ja, och då ska man ju bli straffad för detta. Det är en risk man tar varje gång man dricker alkohol, och det är en risk man får acceptera. Ändå gör väldigt många det.

Och varför skulle sprit förbjudas på grund av detta?


   
SvaraCitera
time
 time

Tycker att så länge vi har alkohol kan vi lika gärna legalisera allt dödsknark som skadar lika mycket/inte alls lika mycket som spriten gör.

Ser ingen poäng i att förbjuda något mer, då det bara kommer leda till smuggling och i och med det förhöjd kriminalitet ([wink]). Jag menar, räcker det inte med att var och en kan göra ett val om huruvida man vill förtära sprit eller inte?


   
SvaraCitera

Amboshed:

Jag anser att slippa brott och alkoholister är viktigare än de anställda på bryggerier och Systembolaget.

Arbetslöshet är ju oxå en rot till brotslighete, då pengar behövs för att överleva i de Civiliserade samhället..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

90 procent av befolkningen dricker.

Det beror på vad man menar med dricker.
Att ta ett glas då och då anser jag inte är "att dricka".

Mawns:

Vi dricker för mycket i Sverige, det är ett faktum.

Därför borde vi förbjuda starksprit.
Att dricka lättare drycker gör inte så mycket skada för levern och andra kroppsdelar.

Mawns:

Och varför skulle sprit förbjudas på grund av detta?

För att det i grunden är en dryck som inte bör finnas.

timeisrunningout:

Jag menar, räcker det inte med att var och en kan göra ett val om huruvida man vill förtära sprit eller inte?

Visst är det det, men samtidigt tycker jag att det borde vara mer press från statens sida att minska alkoholintaget i Sverige.

Nångång i framtiden så vill jag se ett helt alkoholfritt Sverige.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

YaBasta:

Arbetslöshet är ju oxå en rot till brotslighete, då pengar behövs för att överleva i de Civiliserade samhället..

Systembolaget har cirka 5000 anställda medans bryggerierna ej går att beräckna på ett bra sätt.

Hursomhelst så är det en väldigt låg siffra om man jämför med de som dricker för mycket.

De anställda hittar dessutom andra jobb, om de vill.


   
SvaraCitera

Amboshed:

För att det i grunden är en dryck som inte bör finnas.

Och varför skulle du bestämma det? Coca cola är inte heller nyttigt, så varför inte förbjuda det. Varför inte bara dricka nyttiga saker, och äta nyttiga saker, och varför inte bara göra nyttiga sysslor, varför ens ha roligt alls? Vi borde ju bara vara produktiva hela tiden och aldrig ha kul, därför borde allt förbjudas.

I ett perfekt samhälle så hade inget varit förbjudet för folk hade varit smarta nog att inte göra saker som är överdrivet farliga eller onyttiga. Gift är inte förbjudet, men ändå ser du ingen som dricker en massa gift. Det är för att folk vet att gift är gift, men de fattar inte grejen med alkohol. Alla anti-alkoholkampanjer handlar alltid om att förbjuda alkohol helt, eller kör med slogans som "varannat glas vatten" eller liknande, för dom vet att folk är för dumma i huvudet för att dricka måttligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Coca cola är inte heller nyttigt, så varför inte förbjuda det.

För att man mister inte sin förmåga att tänka ordentligt när man dricker det. Visst är det onyttigt men inte alls samma sak som alkohol.

Mawns:

Vi borde ju bara vara produktiva hela tiden och aldrig ha kul

Man behöver ej sprit för att ha kul [no-no]

Mawns:

folk är för dumma i huvudet för att dricka måttligt.

Ord [bigsmile]


   
SvaraCitera