Aviseringar
Rensa alla

Förbjuden Kärlek 🙁


Ämnesstartare

[cry][cry][cry]Jag är 16 år och träffade en person som jag verkligen älskar av hela mitt hjärta men min mamma vill itne jag ska träffa denna eprson och förbjuder mig att göra det och hotar mig att misshandla mig.bara för att den jag e kär i inte har samma religion som jag och mamma och för att enligt henne så var personen en och för att personen e en ''dålig'' person enligt mamma,men mamma har inte ens träffat personen eller nåt ...ologiskt ...sÅ jag började ljuga att jag inte skulle träffade denna person och att jag skulle bryta kontakten med personen i fråga,bara för att morsan skulle låta mig gå ut på lördagar och inte skulle ta mobilen ifrån mig .Men hon upptäckte att jag forsatte kontakta personen i fråga och jag fick utegångsförbjud ...vet inte vad jag ska göra men jag vill itne bo hemma ..det är ett helvete ....vill hellre bo ensam än att tvingas att vara med min morsa som är så fördomsfull och tvingar mig att tycka som henne [mad][cry][cry][cry][cry][cry] VAD ska jag GÖRA????????????????? men om jag tjallar eller nåt till kuratorn eller polisen sdå kommer jag bli svarta fåret enligt henne och andra som känner mig [mad][cry][cry] HJÄLP MIG SNÄLLA NÅN !!!![cry]


   
Citera

Du kanske försöka ordna så att din mamma kan träffa denna person? Så att hon får se den goda sidan av honom/henne.. Och försöka prata med henne bara och visa att det betyder mycket för dig att träffa personen. Är det bara religionen som är problemet eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har försökt flera gånger och till och med gråtit i floder för att förklara hur jag känner men vad jag än gör så säger hon att jag måste bryta kontakten och hotar mig och gav mig utegångsförbud [cry][cry][cry] Kommer itne kunna träffa personen [cry][cry]


   
SvaraCitera

Om hon hotar att misshandla dig ska du kontakta soc ögonaböj.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

soc ögonaböj.

??? vad är soc [cry]


   
SvaraCitera

självdö


   
SvaraCitera

SeriösochSnäll:

känner men vad jag än gör så säger hon att jag måste bryta kontakten och hotar mig och gav mig utegångsförbud [cry][cry][cry]

ohYEA_:

Är det bara religionen som är problemet eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

Är det bara religionen som är problemet eller?

Japp det är huvudproblemet[cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[cry][cry]Jag kan inte leva så här ..fan !! hjälp mig snälla ..Jag orkar inte ljuga och vara rädd för mamma [cry][cry]


   
SvaraCitera

SeriösochSnäll:

Japp det är huvudproblemet[cry]

Då kan det vara svårare att banka ur seder och vanor man föds med ur såna förädrar... Det är en lång process och som med allt annat vänjer de sig, men det är somsagt en process och du måste vara på henne hela tiden. Träffas mer i smyg då, vet personen om att du haft problem med din mamma om ert förhållande?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

Träffas mer i smyg då

Ha gjort det i några månader men nu har mamma upptäckt mig [cry][cry] Hon kallade mig lögnare och hota mig att halshugga mig och jag fick utegångsförbud [cry] kommer nog aldrig mer kunna träffa personen om jag inte gör nåt ..min ända rädning just nu ser ut att vara att kontakta nån myndighet [cry]eller prata emd kuratorn i [cry][cry]skolan men jag vet inte om det e en bra ideé ..Jag personen vet att jag har såna problem och tycker mamma e jobbig och vi förstår itne varför mamma e så... hon har ju itne ens träffat den jag e kär i ...men om ho nskulle träffa personen så skulle hon nog ändå tycka han var en **dålig **person[cry][cry][cry]


   
SvaraCitera

Jobbigt [crazy]


   
SvaraCitera

Vilken religions tillhörighet har du och den andre ifråga?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Srbija:

Vilken religions tillhörighet har du och den andre ifråga?

jag är kristen och persoenn e muslim


   
SvaraCitera

SeriösochSnäll:

ändå tycka han var en

Hah, busted!

SeriösochSnäll:

myndighet

Japp, det verkar lite som att du borde göra det.. Du verkar inte fatta varför din mamma gör som hon gör, hade hon haft lite vett i skallen så hade hon förklarat hon för dig VARFÖR hon resonerar som hon gör, och inte bara prackar på massa åsikter.. Hursom, du är bara 16 än så länge men du ska verkligen inte bli hotad till livet, prata med kuratorn och säg att din mamma hotat att döda dig! Då lär du inte få bo kvar där.


   
SvaraCitera