Aviseringar
Rensa alla

förbjuden kärlek, HJÄLP!


Ämnesstartare

Hej, jag har hamnat i en svår situation och tänkte om någon snäll där ute kunde ge mig lite hjälp..

Jag har en underbar pojkvän och vi har varit tillsamans i ett och ett halv år. Grejen är den att min mamma alltid har förbjudit mig från att träffa honom och hon vet därför ingenting om vårat förhållande. Hon har hört dåliga rykten om honom och hon vill helt enkelt inte att jag ska vara med honom, därför valde jag att hålla vårat förhållande hemligt. Men nu har det ju gått 1,5 år och det är dags att mina föräldrar ska få veta att jag har en relation. Jag vill ju att han ska kunna komma hem till mig ibland och umgås, men just nu går det inte. Och varje gång mina föräldrar ringer mig när jag är med honom så måste jag säga att jag är med någon kompis. Nu till problemet, min pojkvän är trött på det här hemliga förhållandet eftersom vi inte kan göra något kul tillsamans som tex åka utomlands osv. Jag känner likadant så igår tog jag tag i allt och berättade för min mamma att jag ska börja träffa den här killen. Jag berättade alltså inte sanningen utan jag sa bara att jag ska börja träffa honom. Hon blev arg (som jag visste att hon skulle bli) och försökte övertala mig att inte börja träffa honom. Hon blev också ledsen och orolig och ville snacka med min pappa. Pappa är sträng, han skulle aldrig acceptera att jag är tillsamans med den här killen. Så snälla säg mig, VAD SKA JAG GÖRA? Ska jag bråka med mina föräldrar och må skit? tänk om dem aldrig accepterar? Min pojkvän orkar inte med detta längre, han kommer att skita i vårat förhållande om det inte blir bättre inom kort. Snälla ni... ge mig råd... vad skulle ni gjort? jag mår jättedåligt pga detta 🙁 är rädd att förlora min pojkvän pga det här...

En av anledningarna till att min mamma är emot honom , är för att vi är ifrån olika länder.. plus att han har en ganska dålig bakgrund.. nån som känner igen sig?


   
Citera

Det här handlade ju inte om incest. [sad]


   
SvaraCitera

säg som det är, det har ju gått bra hittils liksom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iloveyouu:

En av anledningarna till att min mamma är emot honom , är för att vi är ifrån olika länder.

förklara för din mamma att det är korkat att tycka så..men det är tyvärr ofta som religioner kommer emellan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag kan förklara det för henne, men hon tror ju att det är hon som har rätt och jag har fel. "Jag är bara 18 år, vad vet jag?"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iloveyouu:

en nu har det ju gått 1,5 år

internet:

det har ju gått bra hittils


   
SvaraCitera

dina föräldrar ska väl ändå inte kunna bestämma vem du får och inte får träffa? [confused]


   
SvaraCitera

iloveyouu:

Snälla ni... ge mig råd... vad skulle ni gjort? jag mår jättedåligt pga detta 🙁 är rädd att förlora min pojkvän pga det här...

En av anledningarna till att min mamma är emot honom , är för att vi är ifrån olika länder.. plus att han har en ganska dålig bakgrund.. nån som känner igen sig?

Min pojkvän har väl inte heller den bästa bakrunden(han är iaf svensk) men det ju inte mamma om såklart men hon anar väl.
Hon tycker inte om att jag träffar honom och det verkar inte nån i min familj göra. Alla vill helst att jag ska sluta träffa honom och ger mig kommentarer som: "är ni fortfarande ihop?" och "ska du åka till honom nu igen?"

Det är du som bestämmer vad du vill göra med ditt liv, jag vet inte hur gammal du är men det är du om bestämmer. Din mamma kanske tror att hon vet vad som är bäst för dig men innerst inne så är det du som känner om det är rätt.


   
SvaraCitera

om du säger att ni har vart ihop me han i 1,5 år och värkligen älskar honom måste hon väl förstå de


   
SvaraCitera

du är 18. nå bestämmer juh du själv vem du vill vara tsm med å inte-.-'


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dina föräldrar kan inte bestämma vem du ska träffa.


   
SvaraCitera

Ingen kan eller ska få hindra kärlek. Jag tycker att det är jättefel av föräldrar att försöka bestämma över sin dotters/sons liv. Men jag tycker verkligen inte att du ska "ge upp". Jag kan förstå att föräldrar är rädda om sina ungar, men vilken förälder är inte det. Men låt de få tid för att smälta det.

Och om din pojkvän inte låter detta ta sin tid så är han verkligen ingenting att ha. Sånt här löser sig inte riktigt på en dag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iloveyouu:

AD SKA JAG GÖRA?

Är du du säker på att han inte är en idiot?

De flesta människorna är idioter.

Din mamma kanske har rätt.

[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tycker du att det är värt att satsa på honom och riskera relationen med din mamma?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag bråkar hellre med min mamma än att förlora honom. Det är ju min pojkvän och jag älskar honom, varför ska mina föräldrar förstöra det? Jag vill inte må dåligt bara men det kommer jag göra om jag måste bråka med min mamma.


   
SvaraCitera