Aviseringar
Rensa alla

Förbjudet att fånga och döda vildkaniner?


Bakric

jason:

Jag hoppas du skojar!

Jamen om jag inte har en nagelklippare till hands måste jag ju göra på något sätt!
Jag kan ju inte sitta och spotta nagelbitar över hela golvet. Dessutom är det som att äta okokt spaghetti xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bakric:

Äh, jag har redan Ehlers Danlos syndrom (kolla upp det), så lederna kommer gå åt helvete ändå[cheers]

fast du kan sprida den vidare, både ehlers och kuru [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bakric:

Jamen om jag inte har en nagelklippare till hands måste jag ju göra på något sätt!
Jag kan ju inte sitta och spotta nagelbitar över hela golvet. Dessutom är det som att äta okokt spaghetti xD

men vafan fy [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bakric:

Jamen om jag inte har en nagelklippare till hands måste jag ju göra på något sätt!Jag kan ju inte sitta och spotta nagelbitar över hela golvet. Dessutom är det som att äta okokt spaghetti xD

Asså...hur kommer du ens åt tårna?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bevisligen fick jag inga seriösa svar men det kanske inte var förväntat heller. Ingen som förstod att anledningen till det ökade antalet kaniner är att kaninens normala fiender inte befinner sig på samma plats som kaninerna? Kanske en förflyttning av kaninerna vore en lämpligare åtgärd!!?????

Hur tänker ni när antalet vildsvin ökar i södra Sverige? Ett vildsvin inne i ett tätbebyggt område kan vara ett dödligt hot för en människa. Kom emellan en vildsvinshona och hennes ungar och du kan börja räkna ner ditt liv i sekunder. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nationaldemokrat:

Bevisligen fick jag inga seriösa svar men det kanske inte var förväntat heller

JAG GAV DIG SERIÖSA SVAR! Gav dit till och med ett recept. Det såg ritkigt gott ut ju.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jason:

Så länge ingen upptäcker att du fångat en kanin och ätit upp den, så varför inte?

​Recept. Döda inte djur om du inte ska äta dem.

jason:

JAG GAV DIG SERIÖSA SVAR! Gav dit till och med ett recept. Det såg ritkigt gott ut ju.

[smile] Jag lyckades tydligen missa ditt seriösa inlägg bland alla andra oseriösa. [sad]

Tack! Den såg riktigt riktigt god ut. Nu gäller det bara att ta död på dom på ett snällt och humant sätt. [wink]

Image


   
SvaraCitera

Skulle sälja alla för sex


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Skulle sälja alla för sex

Va????? Vad har SEX men våra kaniner att göra? Eller är du en kanin själv? [bigsmile]


   
SvaraCitera
Bakric

jason:

Asså...hur kommer du ens åt tårna?

Ehlers Danlos = överrörlighet [wink]

nationaldemokrat:

Hur tänker ni när antalet vildsvin ökar i södra Sverige?

Att det är ett utmärkt tillfälle att slipa sin manlighet och öva jakt med enbart kniv.

nationaldemokrat:

Kom emellan en vildsvinshona och hennes ungar och du kan börja räkna ner ditt liv i sekunder. [sad]

Okej, du får väl använda spjut om du vill.....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I Stockholm är det ett relativt välkänt problem. Det rör sig om hundratals kaniner som fångas in och avlivas varje år. Det låter förstås hemskt, men vet inte vad som är hemskast, att bli skjuten av en jägare och dö omgående eller riskera att bli påkörd av buss, bil, eller kanske till och med tåg.

Såvitt jag förstått anordnas det årligen arrangemang som går ut på att fånga in vildkaninerna. Dom återstående blir skjutna eller förgiftade på något vis. Men något direkt svar på frågan kan du inte få av mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nationaldemokrat:

Om man inte får skjuta dom får man istället fånga dom levande i en bur och själv avrätta dom?

Har du tänkt gasa dem eller?


   
SvaraCitera

nationaldemokrat:

enl dom får man inte skjuta dom under april - augusti på grund av att de har ungar då.

nationaldemokrat:

Om man inte får skjuta dom får man istället fånga dom levande i en bur och själv avrätta dom?

är du knasig på riktigt? Anledningen till att de inte får skjutas (DÖ) är för att de har ungar, som blir föräldralösa och lidande. Ungarna blir inte mindre föräldralösa och lidande för att du dödar kaninen på annat sätt än med en kula.

Flytta, om de är så besvärliga. Det låter som en lägenhet på sjätte våningen är precis er kopp te.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men då måste du vara säker på att göra det smidigt och säkert. Du får exempelvis inte lämna någon kropp bakom dig. För finner man ett par tre döda vildkaniner med skotthål och du är den enda inom fem mils radie som har en jaktlicens så kan det bli problem att snacka väck anklagelserna.

Mitt tips är att du fångar in dom med en stor håv, knullar skiten ur dom, och släppa ner dom levande(med ett spräckt rövhål) i ett storkok för att sen gräva ner allt spad på bakgården.

Hatar du dom bara lite lagom, precis som jag, så får du finna lite mildare sätt att trakassera djur. Grannkatten har för vana att skita på vår trappa och när hon(för det är en hon) så brukar jag, när ingen ser, sparka till henne i röven. På vintern kastar jag snöbollar eller småsten. Tvingas jag kasta för många snöbollar (som leder till att mina fingrar blir kalla) så tar jag igen det med, med att ge en extra spark, en hårdare spark nästa gång jag ser henne.

Hoppas det här hjälper.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Räcker det inte med att hata blattar måste du hata söta små kaniner också? [sad]


   
SvaraCitera