Aviseringar
Rensa alla

Förbränna 2000 kalorier


Ämnesstartare

Hur mycket måste man träna på en dag för att förbränna 2000 kcal? Hoppas någon har svar [smile]


   
Citera
Ämnesetiketter

Menar du för att ens sammanlagda förbränning under dagen ska vara 2000 kcal eller för att man ska göra av med så mycket energi under själva träningen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Menar du för att ens sammanlagda förbränning under dagen ska vara 2000 kcal eller för att man ska göra av med så mycket energi under själva träningen?

Dagen överhuvudtaget. [smile] Behöver inte bara vara träning!


   
SvaraCitera

kraxos:

Dagen överhuvudtaget. Behöver inte bara vara träning!

Beror lite på vad du väger och vad du gör resten av dagen, men ungefär 2000 kalorier brukar man räkna med att folk gör av med om dagen när de inte tränar men rör på sig normalt.


   
SvaraCitera

2000 kcal låter mycket, hur högt energiintag har du egentligen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Beror lite på vad du väger och vad du gör resten av dagen, men ungefär 2000 kalorier brukar man räkna med att folk gör av med om dagen när de inte tränar men rör på sig normalt.

Jaha, så om jag är lat (vilket jag är) och går till plugget och hem, går i några trappor och sen till affären lr träffar en kompis. som man normalt gör under en dag, har jag förbränt 2000 kcal alltså?

Haha har ingen koll!


   
SvaraCitera

Inte mycket. 2000 kcal bränner man väl en genomsnittlig dag, typ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajävel:

2000 kcal låter mycket, hur högt energiintag har du egentligen?

Haha jadu. nej men jag är mest nyfiken haha [wink]


   
SvaraCitera

kraxos:

Jaha, så om jag är lat (vilket jag är) och går till plugget och hem, går i några trappor och sen till affären lr träffar en kompis. som man normalt gör under en dag, har jag förbränt 2000 kcal alltså?

Tja, någonstans däromkring. Lite mindre kanske. Tränar du 1-2 gånger i veckan skulle jag gissa på att du förbrukar 2000 kcal om dagen i snitt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Tja, någonstans däromkring. Lite mindre kanske. Tränar du 1-2 gånger i veckan skulle jag gissa på att du förbrukar 2000 kcal om dagen i snitt.

Jaha okej, tack! [bigsmile]


   
SvaraCitera
blum
 blum

kraxos:

Jaha, så om jag är lat (vilket jag är) och går till plugget och hem, går i några trappor och sen till affären lr träffar en kompis. som man normalt gör under en dag, har jag förbränt 2000 kcal alltså?

aa det går ju åt massor med energi hela tiden till allt vad kroppen sysslar med. celldelning, hjärtats arbete, andning etc.
Det är därför det är rekomenderat att man äter omkring 2000kcal per dag, för att hamna på plus minus noll!


   
SvaraCitera

Rödingajävel:

2000 kcal låter mycket, hur högt energiintag har du egentligen?

du skojar?


   
SvaraCitera

stereo total:

du skojar?

Nej, jag tänkte bara fel. Trodde hon menade att hon skulle ligga på -2000 kcal/dag. [crazy]


   
SvaraCitera

Rödingajävel:

Nej, jag tänkte bara fel. Trodde hon menade att hon skulle ligga på -2000 kcal/dag. [crazy]

Jaha, haha. Vart lite orolig.


   
SvaraCitera

stereo total:

Jaha, haha. Vart lite orolig.

Haha. Har fått lära mig att man ska undvika ett större underskott än 500 kcal om man ska gå ner i vikt ifall man inte vill förbränna muskler också, så när jag läste 2000 tänkte jag att det var nån galning med ätstörningar. 😛


   
SvaraCitera