Aviseringar
Rensa alla

Fördelar med att åka kollektivt


Ämnesstartare

Danne_cars:

Så man sparar mycket pengar om mN åker kollektivt?

Aaaa men vad tror du? om man åker bil (som kostar ca 100 000) är billigare än ett SL kort för (snart) 950 kr i månaden. Och man brukar byta bil var 3-5 år och man hinner inte tjäna ihop de ca 100 000 en bil skulle kostat. Ja sedan tillkommer bensin 🙂


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Miljövänligar vilket också är den enda fördelen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fördelen med att åka kollektivt här är att all kollektivtrafik leder härifrån 


   
SvaraCitera

Man kan läsa, sova, lyssna på musik. Överlägset jämfört med bil i princip. Synd att det är smidigare och går fortare att bila på vischan... å andra sidan är det bara att planera bra, och allt behöver inte gå så jävla fort hela tiden...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Axelinaaas:

Aaaa men vad tror du? om man åker bil (som kostar ca 100 000) är billigare än ett SL kort för (snart) 950 kr i månaden. Och man brukar byta bil var 3-5 år och man hinner inte tjäna ihop de ca 100 000 en bil skulle kostat. Ja sedan tillkommer bensin 🙂

Bra


   
SvaraCitera
torg1

finns inga fördelar med det öht.
Fullproppat som fan hela tiden, inte nog med att man redan är varm på sommaren så ska man stå som en jävla sill intrykt i främlingar i 30 min. Och när det väl är "lite" folk på tuben så är det alltid ngn gubbe som ska stirra på en hela jävla vägen.
dyrt som faaan och trots att man betalar (snart) 950kr i månaden så är det ALLTID något problem med tuben och tvärbanan. Trots att vi haft snö i sverige i 17499272 år så har SL inte lärt sig att hantera det. Signalfel hit och dit vare jävla morgon.
Kan inte räkna på fingrarna hur många ggr jag kommit försent tack vare sl.
Skulle kunna köpa en billig bil och be kunniga kompisar mecka med den när ngt går fel. Skulle tjäna in otroligt mycket på det. Inte bara pengar utan även mitt tålamod och humör.


   
SvaraCitera
Lyra
 Lyra

och dessa jävla kontrollanter som tror dom äger världen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nackdelar:
- För varmt oavsett årstid ( I alla fall västtrafik)
- tar mycket längre tid
- Roligare med eget fordon ( antar jag)
- väldigt ofta fullpackat, oftast på spårvagnarna
- Hur fan ska man göra om det blir panik och man måste åka någon stans fort om man inte har bil?

börja övningsköra tycker jag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Getrekt:
Nackdelar:
- För varmt oavsett årstid ( I alla fall västtrafik)
- tar mycket längre tid
- Roligare med eget fordon ( antar jag)
- väldigt ofta fullpackat, oftast på spårvagnarna
- Hur fan ska man göra om det blir panik och man måste åka någon stans fort om man inte har bil?

börja övningsköra tycker jag

de e så fucking dyrt att ta körkort o ha en bil 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Danne_cars:

de e så fucking dyrt att ta körkort o ha en bil 

Bara att spara. Fast det blir ju kul i slutändan Söt

Skaffa ett jobb


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Getrekt:

Bara att spara. Fast det blir ju kul i slutändan Söt

Skaffa ett jobb

sägger du som inte har kökort


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bopr en någonstans där kollektivtrafiken har frekventa tider finns det enbart fördelar och således ej ngn anledning till skaffa bil bortsett från att det kanske är "kul". 


   
SvaraCitera

den enda nackdelen jag kan komma på är att man kanske behöver sitta bredvid en genomförkyld eller inte-så-bra-luktande person. annars är det nice att bara dra på hörlurarna och försvinna iväg ett tag.

har dock övergått till cykel nu pga skönt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Danne_cars:

sägger du som inte har kökort

Vadå då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Danne_cars:

de e så fucking dyrt att ta körkort o ha en bil 

du behöver ingen bil för att ha körkort


   
SvaraCitera