Aviseringar
Rensa alla

fördelar med evigt liv?


M04
 M04
Ämnesstartare

alltså vi håller på å ska ha argumetationer elr va de heter om genteknik på vår no-labb, jag och min "partner" fick att vi ska argumentera :för-evigt liv: och de är ju inte de lättaste lol, vi har några punkter men skulle typ behöva fler, såå om nån har nån fördel om varför  Evigt liv skulle vara bra?FörvirradFörvirrad


   
Citera
Ämnesetiketter
M04
 M04
Ämnesstartare

de heter ju debatt såklart Rullar ögonentror jag.. 


   
SvaraCitera

nej det skulle aldrig vara bra för att det leder till överbefolkning och skit. Beror också på vilken typ av evigt liv vi snackar om. Att man aldrig blir gammal eller att man föds igen i samma kropp när man väl är död.  Etc...


   
SvaraCitera

Finns väl inget bra. Behöva se alla man älskar dö om och om igen


   
SvaraCitera

Om man är någorlunda smart och lever för evigt kan man jobba en hel del och därmed tjäna en hel del pengar. Man kan köpa en del aktier och bygga sig en förmögenhet. Man kan skaffa sig en bra utbildning så att man inflörskaffar sig ett bra jobb som man tjänar bra på. Man kan starta egna företag om man så vill också. Det är några saker som kan vara bra med att leva för evigt. Vill man byta bana i livet kan man alltid studera till något annat. Man kan testa på allt möjligt i livet om man känner så.


   
SvaraCitera
M04
 M04
Ämnesstartare

Ja alltså jag vet inte helt vad lärarna syftar på med ”evigt liv”, men jag tycker iaf de e sjukt svårt att jag och en annan fick att vi skulle vara för det för jag är 100% emot de irl lmfo då jag gärna skulle haft kortare liv osv Sover


   
SvaraCitera

Då hade man nog förmodligen haft mindre konflikter/krig eftersom ingen dör


   
SvaraCitera

Sjukt dåligt ämne att argumentera om tycker jag. 


   
SvaraCitera

Eftersom människan är en evolutionär utveckling från däggdjuren i rakt nedstigande led så är ju "döden" en naturlig del av livsformen. Eller hade du även tänkt dig att alla däggdjur också skulle få evigt liv? Eller kanske tom all levande existens på jorden, dvs allt från den encelliga bakterien upp till människan?

Nej, nej, nej...

Däremot kan vi säkert förlänga livet på människan så hon blir en bra bit över 100 år förutsatt att vi kan bota alla sjukdomar. Eller snarare se till att människan aldrig drabbas av några sjukdomar. Men åldrandet är en svår nöt att knäcka. Cellerna dör vartefter och nyskapandet av nya celler minskar i högre ålder.


   
SvaraCitera
durga

folk skulle bli bättre på att använda preventivmedel

folk skulle vara snällare givet att de flesta relationer blir mindre tillfälliga

det blir lättare för mänskligheten att färdas extremt långa sträckor i rymden

man kan lära sig hur mycket som helst och fördjupa kunskaper som inte måste försvinna i slutet på en livstid

mindre hassle kring att komma i tid till avtalade möten och sånt


   
SvaraCitera