Aviseringar
Rensa alla

FÖRDOMAR


Ämnesstartare

Hej, ska göra ett gymnasiearbete och vänder mig till er. Här är lite punkter ni kan förhålla er till.

•Vad har ni för fördomar?
•vilka är de vanligaste fördomarna?
•vad är er fördom för er?
•vilka målgrupper möter fördomar?

mm...

tack för svar!!


   
Citera
Ämnesstartare

Jag menar ALLA fördomar!! Om folkgrupper, landskap, dialekter, länder, gymnasieprogram mm 

ALLT!!


   
SvaraCitera
frukt

Folk i Malmö/Möllevången kör som totala idioter jämfört med Stockholm.


   
SvaraCitera

Ekonomer, stekare som väljer utbildningen efter att ha sett Wall street.

70% av alla som söker till IT har säkert någon gång spelat WoW på föreläsningarna.


   
SvaraCitera
Kudhos

Att alla som läser praktiska gymnasieprogram snusar


   
SvaraCitera

Alla som går natur är träningsgalna A barn


   
SvaraCitera

Att stockholmare mycket otrevligare mot främlingar


   
SvaraCitera

Lärare: de kom inte in på något annat och därför valde lärare till slut.

läkare: går i fotriktiga skor. Håller enbart med de andra läkarstudenter förutom  två gånger per år när de råkar dricka sig full, får minnesluckor och råkar vakna upp bredvid en ekonomstudent.trots allt så är det bara fördomar, verkligheten ser lite annorlunda ut.


   
SvaraCitera
frukt

Folk som kör sedanbilar från Audi eller BMW tar mindre hänsyn till medtrafikanter.


   
SvaraCitera

Stockholmare är dumma i huvudet, amerikaner är galna, rika är snobbar, Folk som spelar cod är iritterande skitungar


   
SvaraCitera

*Liberaler rockar endast Ralph Lauren, Tommy Hilfiger, Odd Molly, skjortor och kostym typ.

*Esteter är fett mysiga, egna människor som bara är jättemysiga.

*Alla som hänger på Sture Plan är Töntar med stort T.

Sen vilka de vanligaste fördomarna är... Jag vet inte riktigt om det här blir en vanligaste/allvarligaste fördomar istället, för det är väl rätt vanligt med (berättigade) fördomar mot snobbiga stockholmare, men ingen skadas av det. Så här skulle jag nog säga fördomar mot muslimer, tiggare, icke etniskt svenska överlag (och jag vet inte om jag ska slänga in feminister och homosexuella här också, för det är inte riktigt samma sak som ovanstående i det här sammanhanget).

Fördom är ju en förutfattad mening om en folkgrupp/stereotyp, men det jag egentligen ser som fördom är de som kan skada människor på flera plan. T.ex. de fördomar jag radade upp som jag har bla är ganska flummiga och på sin höjd att nån kan bli lite irriterad. 


   
SvaraCitera