Aviseringar
Rensa alla

Föreningsstämma (bostadsrättsföreningen)


är ni jobbiga grannar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Vrf?

Vissa ser så barska ut! Och hälsar inte! [blush]

Macktorsken:

är ni jobbiga grannar?

Nä, det tror jag inte. Inte generellt sätt i alla fall. Men jämfört med resten av grannarna är vi nog jobbiga eftersom vi är vakna sent på natten, har sex som säkert hörs genom väggen, råkar faila med matlagning så att det luktar bränt i trappuppgången och så är vi alldeles för nakna trots insyn genom fönstren [sad] Bor bara gamlingar här (i princip) så ja, vi är ju lite mer livade än dem. Grannen som kan bli störd mest, han som är vägg i vägg, verkar dock vara gammal och ha hemtjänst som sköter allt, så han när nog inte i tillräckligt bra för för att gå på ett möta och klaga.

Men vi inte hög musik, har inte hund som skäller eller katt som bajsar i barnens sandlåda, vi har inte vilda fester, vi rökar inte eller grillar på balkongen. Hm. Vi sorterar sopor och hälsar på de grannar vi möter i trappan och så [blush]


   
SvaraCitera

Nintendo:

har sex som säkert hörs genom väggen

skulle inte gå


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Och hälsar inte! [blush]

Sådana grannar är hemska! Hur svårt är det att dra lite på mungipan och stöta ur sig ett hej liksom??? [sad]
Hade en jättekonstig tant med en massa hundar där jag bodde förut. Hon hade alltid rufsigt hår och såg skrämd ut. Hennes hundar bet henne alltid. När jag sa hej så vände hon snabbt bort huvudet och typ sprang. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

skulle inte gå

Nintendo:

Grannen som kan bli störd mest, han som är vägg i vägg, verkar dock vara gammal och ha hemtjänst som sköter allt, så han när nog inte i tillräckligt bra för för att gå på ett möta och klaga.

[wink][wink][wink]

isola:

När jag sa hej så vände hon snabbt bort huvudet och typ sprang.

Otrevliga människa!! [sad]
En av granngubbarna brukar kalla mig för fröken typ, titta lite på mina bröst och sen låta mig gå före i trappan [shake][shake] Fast han är ändå min favoritgranne [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

En av granngubbarna brukar kalla mig för fröken typ, titta lite på mina bröst och sen låta mig gå före i trappan [shake][shake] Fast han är ändå min favoritgranne [crazy]

Brukar hända mig ibland när jag handlar tidigt. De är charmiga de där små.


   
SvaraCitera

Nintendo:

det låter nog ut i trapphuset [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Ah, så kan det mycket väl vara. HSB Gävleborg verkar vara väldigt bra på att gömma undan viktig information, så jag utgår från att du har rätt [cool]

stadgarna läser du inte heller, nej.

men ja, en röst per lägenhet är standard. tror till och med att stadgarna för bostadsrättsföreningar är reglerade i lag, så det är förmodligen vad som gäller. och om jag inte minns helt fel så borde du även kunna rösta i sådana själv, om du bor där och ägaren inte närvarar. men jag är inte helt säker. jag är dock rätt säker på att andra personer än ägaren av lägenheten kan rösta i vissa fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

stadgarna läser du inte heller, nej.

[blush] Borde kanske göra och se vad som står, hmm.

Står att bara medlemmar kan rösta och om en medlem inte kan delta så kan ett ombud får göra det, om det finns en skriftlig fullmakt (och om personen är släkt, gift eller sambo med medlemmen).

Edit: Står även att en medlem får ha med sig ett biträde. Betyder det då att jag kan följa med, trots att jag inte är medlem? :c


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Står att bara medlemmar kan rösta och om en medlem inte kan delta så kan ett ombud får göra det, om det finns en skriftlig fullmakt (och om personen är släkt, gift eller sambo med medlemmen).

frågan är då hur de definierar medlem. förmodligen den som äger en lägenhet, men jag har dålig koll på hur bostadsrättsföreningar fungerar. borde fixa det på något vis. men jag har för mig att boende, även utan fullmakt från ägare av lägenhet, har rätt att närvara.

Nintendo:

Edit: Står även att en medlem får ha med sig ett biträde. Betyder det då att jag kan följa med, trots att jag inte är medlem? :c

skulle tro det, ja. och förmodligen så är de inte så jävla petiga om det inte kommer miljoner människor som vill delta.


   
SvaraCitera