Aviseringar
Rensa alla

Förfrusna fingrar 🙁


Ämnesstartare

Jag förfrös mina fingrar igår. Fick tillbaka känseln ganska fort överallt på händerna förutom i topparna på båda lill fingrarna.
Känseln är borta ännu idag. Men fingrarna ser dock normala ut. Dom är inte vita eller har några fläckar vad jag kan se.
Dom ser inte heller svullna ut. Men den domnande känslan är irriterande.. Har jag nåt att oroa mig över? [cry]


   
Citera

Nej.


   
SvaraCitera

Eller så behöver du.


   
SvaraCitera

Saknar läkarexamen osv.


   
SvaraCitera

Måste amputera, bäst att göra det med en köks kniv, tror inte du har tid att åka till akuten. Glöm inte att ta bilder så jag kan se om du har gjort det ordentligt [y]


   
SvaraCitera

Jonnybravo91:

Nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

speltidning > very funny 🙂


   
SvaraCitera

ojdå, det var ej bra. MAN GÅR EJ UT UTAN 2 PAR VANTAR [mad]
jag har mina fingervantar och tumvantar över, det är skönt.
det gör det dock svårt att röka.


   
SvaraCitera

tekedon:

speltidning > very funny 🙂

Tror du jag skojar? Jaja ok, det är dina armar inte mina det handlar om [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

speltidning > ja det tror jag.. Med hjälp av sunt förnuft. Jag har ingen läkarexamen men jag vet att så länge fingrarna inte blir missfärgade... typ svarta. Så fungerar blodtillförseln.. Mina fingrar har normal färg.. Så jag antar det måste vara huden eller någon nerv som är skadad.


   
SvaraCitera

Trodde jag hade förfrusit näsan idag, kom hem och kollade mig i spegeln var röd i ansiktet förutom nästippen som var vit, fick panik och började grina.
Fick en bild i huvudet om hur jag satt i väntrummet efter ett läkarbesök och doktorn kom ut och gav mig beskedet att dom skulle vara tvungen att amputera bort min näsa [sad]

Du ska inte hålla på att gnugga på fingertopparna om du förfrusit dom för då kan du förstöra vävnaden inuti fingrarna. Och värm dom bara i värme som är i kropps temperatur om det händer igen, annars kan du också förstöra vävnaden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej, thanks. Ringde till läkarmottagningen nyss. Dom rekomenderade Burana, typ finlands motsvarighet till Alvedon. Dom tyckte inte det var någon poäng med att besöka läkare så länge fingrarna ser normala ut. Och det gör dom ju än sålänge. Gissar själv på att nerverna är skadade.. får hoppas det läker med tiden.


   
SvaraCitera

också är det viktigt att du håller fingarna varma om du en gång förfrusit dom för dom blir känsligare mot kyla om dom en gång blevit förfrusna, du kanske kommer vara kallare på fingertopparna än vad du varit förut också


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det skall jag hålla i minnet 🙂

hur gick det med din näsa då?


   
SvaraCitera

blev så för mig i typ förrgår, har känsel nu [smile]


   
SvaraCitera