Aviseringar
Rensa alla

Förhållande


Ämnesstartare

Hej..
jag och min kille har vart tillsammans i 3 år. Han har nyligen flyttat till en annan stad för att studera.. jag tycker att vi är en perfekt match och vi trivs bra med varandra men sedan han flyttade har allting förändrats .. han har inte tid med mig längre och vi ses var 2-3 vecka.. när jag försöker prata med honom om hur jag känner så säger han att studierna är hans framtid och att jag borde vara glad att han pluggar, vilket jag är.. men saken är att det känns väldigt jobbigt för han har startat ett helt nytt liv där borta, utan mig, och det känns som att ja inte får ta del av det... Innan detta såg jag en framtid mellan oss för jag älskar verkligen honom men nu vet jag inte.. jag är inte längre "nummer 1" i hans liv.. det känns som att han bara har mig för att "ha kvar sin flickvän" men han säger att han älskar mig .. JAG VET INTE VAD JAG SKA GÖRA![shake]
Ibland tänker jag att jag går vidare utan honom och fokusera på mitt liv, men när vi sedan ses så känns allting bra igen.. känns som att mitt hjärta går i fler o fler bitar ju längre detta håller på!!

Är det någon som vart i samma situation..? Vad ska jag göra? Det hjälper inte att prata med honom för han vill inte ha en tjej som är ivägen för hans studier.. [sad]palla detta


   
Citera

Get over yourself [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kommer vara snart så snart för mig också, jag flyttar och hon är kvar (faktsikt varit tillsammans 3 år också, lite lustigt)

Tror man bara får acceptera det, att livet måste gå vidare. Om du verkligen inte vill skiljas är det bara flytta närmre honom? Annars tror jag ens framtid och plugg/karriär måste gå före när man är ung.


   
SvaraCitera

kärlek går åt helvete hur man än gör


   
SvaraCitera

Tickstart:

Get over yourself

WORD

Men alltså, försök att ta det lite lugnt. Han vill förmodligen uppleva och upptäcka saker själv, vara lite mer fri. Ge honom space, men förklara för honom att du vill vara med honom. Annars kan du ju alltid konfrontera honom och fråga om ni fortfarande ska vara tillsammans, det skulle nog underlätta, att se hur situationen verkligen är dvs. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Get over yourself

vadå? ..

🙁


   
SvaraCitera

Är väll vid tillfällen som dessa som man kanske ser hur pass mycket man är villig att satsa på att det ska funka.
Som Extracity skrev så finns väll kanske möjligheten att du kan flytta närmare eller så?


   
SvaraCitera

Man måste ju låta sina egna idéer gå i första hand som tillexempel studierna. dom går ju före alla andra eftersom dom är så otroligt viktiga i livet. ge de lite mera tid och ta det lugnt så kommer de nog ordna upp sig 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack för svaren .. men omjag skulle gå vidare utan honom så kan jag sätta pengar ¨på att han vaknar upp en dag och undrar vart jag är..
aint it funny?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Casull:

Är väll vid tillfällen som dessa som man kanske ser hur pass mycket man är villig att satsa på att det ska funka.
Som Extracity skrev så finns väll kanske möjligheten att du kan flytta närmare eller så?

nej det går inte.. detta suger verkligen
att man kan gå från att vara en så betydelsefull person i någons liv till att bara vara ivägen..
[confused]


   
SvaraCitera

mackan21:

palla detta

ja palla detta, du kan ju inte göra annat än prata med honom och ställa han mot väggen.


   
SvaraCitera

OF 5:

kärlek går åt helvete hur man än gör


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera