Aviseringar
Rensa alla

Förhållande.


Ämnesstartare

Hur håller ni "igång" era förhållanden?


   
Citera

Det gör jag inte. Jag blir svartsjuk, dom tar slut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beccaaa:

Hur håller ni "igång" era förhållanden?

Jaa.. hehe kan vara invecklat, kan vara hur lätt som helst.
Men det låter lite konstigt men grejen är ju att det snarare hänger på båda två i ett förhållande måste se till att man inte ledsnar/tröttnar eller tappar känslor för varandra.

Ibland kan felet ligga i att man umgås alldeles för mycket med varandra eller alldeles för lite. Det är lätt att man tappar bort sig själv och ens eget liv i ett förhållande tillsammans med någon, men det är lika enkelt att man inte engagerar tillräckligt på att hålla "igång" förhållandet. Skulle snarare säga att det handlar om en balansgång.

För vem har sagt att man bara kan "slappna av" bara för att man hittat en partner? Det är båda som måste jobba för att hålla kärleken vid liv, men kväver man varandra (genom att umgås lite väl mkt) så kan ju kärleken dö ut.

Då gäller det att man hittar nån slags balans mellan ens umgängesliv - kärleken, vännerna, familjen och för att inte glömma - sitt eget liv. Egen tid är superviktigt!

guuu.. nu e jag trött...
slutsatsen: Skaffa ett eget liv utanför förhållandet, så man inte tråkar ut förhållandet med att umgås för mycket. Man behöver egen tid för att kunna sakna och ha någonting nytt att tillföra kärlekslivet!


   
SvaraCitera

Gör inte det!


   
SvaraCitera

har inget men det är ju bådas ansvar


   
SvaraCitera

sculptura:

Gör inte det!

[y]

hejkattunge:

dom tar slut.

som att hålla en hal ål... som har blivit insmord i babyolja! går inte. [cheers]


   
SvaraCitera

Daybreak:

Det är båda som måste jobba för att hålla kärleken vid liv


   
SvaraCitera

Jag har bara förhållanden till min familj.
Jag gör nog egentligen inte så mycket speciellt för att hålla igång det, det bara går på av sig självt. Tycker man ska prata mycket med sina föräldrar och kunna berätta allt, och det kan vara bra att umgås med sina syskon ibland och sånnt, och göra saker tillsammans med sin familj.


   
SvaraCitera

elpedroo:

som att hålla en hal ål... som har blivit insmord i babyolja! går inte.

Precis. Ont gör det om man försöker också, haha! [party]


   
SvaraCitera

hejkattunge:

Precis. Ont gör det om man försöker också, haha! [party]

aaa [crazy] hade ja blivit gud hade ja inte skapat kvinnan .. bara blev problem när ni kom [cool] [crazy]


   
SvaraCitera

elpedroo:

aaa hade ja blivit gud hade ja inte skapat kvinnan .. bara blev problem när ni kom

Ja va roligt det hade varit att leva hela sitt liv, fast i en jävla sausage fest.


   
SvaraCitera

Avatar:

Ja va roligt det hade varit att leva hela sitt liv, fast i en jävla sausage fest.

[rolleyes]


   
SvaraCitera

elpedroo:

aaa hade ja blivit gud hade ja inte skapat kvinnan .. bara blev problem när ni kom

Precis! Palla oss lixxxxx [shake]


   
SvaraCitera

hejkattunge:

Precis! Palla oss lixxxxx [shake]

[wink][blush]


   
SvaraCitera

Det går av sig själv [smile]


   
SvaraCitera