Aviseringar
Rensa alla

Förhållande


Ämnesstartare

Hej är en kille på 13 bast snart 14 har börjat en ny skolan i 7:an och blivit vän med ett tjej "gäng" eller vad man ska säga dem här tjejerna är jätte inbludande och trevliga men en av dem tjejerna har jag fastnat extra går inte en minut utan att tänka på henne vi hade en dag där man fick testa på sin nya skola för en dag det var en vanlig skoldag bara att man är på sin nya skola istället och då satt jag brevid den tjejen som jag nu har fastnat för och redan vid det tillfället gillade jag henne som person alla fall men hon beter inte sig som en vanlig person brukar göra om man är vänner utan hon vill vara med mig hellre än med sina vänner som hon känt i flera år och hon har inget problem med att smaka va varandra dricka och det är det liksom inte en vanlig du vet när man inte nuddar flaskan med läpparna utan vi kan drick ur varandras flaskor som om det vore våra egna liksom och hon sitter alltid bredvid mig om hon kan hon bjuder alltid in mig till att göra saker med mig och hennes bästisar och hon kan komma försent till lektionen ibland bara för att vänta på att jag ska klanta runt mig när jag ska ta ut sake eur mitt skåp är detta ett normalt sätt att vara på ut av henne kan det vara något här eller är hon bara genuint snäll och så vad tror ni för tänker på henne hela tiden och helgerna känns som år utan henne vad ska jag göra har hon mer än vän känslor för mig för jag är dålig på att avgöra sånt i vanliga fall och det blir ju inte bättre av att jag älskar denna människa för det är ju lätt att bli blid och jag håller nästan hela tiden på att övertyga mig själv om att hon gillar mig och det är inte bra känner jag, har känt henne lite mindre än en vecka, hur länge borde jag avvakta och hur ska jag veta när det är dags? Och jag kan inte bara gå och vänta känner jag och inte veta om hon kanske gillar mig eller inte har frågat vänner som ska hålla koll på det för dem umgås nämligen i samma gäng dem är mina gamla vänner från min gamla skola och också är med i detta kompis gäng eller vad man nu vill kalla det, hur ska jag lösa detta? Och hur ska jag gå till väga och göra i denna situation?


   
Citera
Algot

Hon gillar ju dig för bövelen!
Om hon håller på så där så är det ju självklart att hon gillar dig. Om du gillar henne så är det ju inget att snacka om. Bara kör!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är du helt säker för vill liksom inte heller förstöra hela vår vänskap för att jag gör en f up men tror du verkligen det och om hon gör det ska jag vänta någon månad eller några veckor eller ska jag bara köra tänker så jag lär mig känna henne ännu bättre och kan man ha ett seriöst förhållande in min ålder och liksom inte bara vara ihop för att vara ihop?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Algot:
Hon gillar ju dig för bövelen!
Om hon håller på så där så är det ju självklart att hon gillar dig. Om du gillar henne så är det ju inget att snacka om. Bara kör!

Är du helt säker för vill liksom inte heller förstöra hela vår vänskap för att jag gör en f up men tror du verkligen det och om hon gör det ska jag vänta någon månad eller några veckor eller ska jag bara köra tänker så jag lär mig känna henne ännu bättre och kan man ha ett seriöst förhållande in min ålder och liksom inte bara vara ihop för att vara ihop?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Och förresten har jag lovat mig själv en sak och det är att inte vara någon jävla omogen fjant och berätta för henne att jag gillar henne vi något jävla socialt media jag kan ju hinta henne att jag gillar henne där när jag pratar med henne men alla fall jag ska säga det öga mot öga med henne


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är helt skakis efter att du skrev att hon gillar mig och efter att jag läst igenom min text flera gånger och läst ditt svar nu kanske jag kan sova utan att ha en klump i magen om att hon kanske inte gillar mig men jag känner mig fortfarande lite osäker men mycket mycket säkrare tack tack men vill gärna ha svar av dig Algot eller någon annan om hur länge jag borde avakta med att säga och om jag bord lära känna henne mer plus efter att hon började bete sig så här så har hon börjat lägga upp massa kärleks grejen på sina sociala medier precis när hon och jag började lära känna varandra


   
SvaraCitera

Xamentle06:
Är helt skakis efter att du skrev att hon gillar mig och efter att jag läst igenom min text flera gånger och läst ditt svar nu kanske jag kan sova utan att ha en klump i magen om att hon kanske inte gillar mig men jag känner mig fortfarande lite osäker men mycket mycket säkrare tack tack men vill gärna ha svar av dig Algot eller någon annan om hur länge jag borde avakta med att säga och om jag bord lära känna henne mer plus efter att hon började bete sig så här så har hon börjat lägga upp massa kärleks grejen på sina sociala medier precis när hon och jag började lära känna varandra

Känn för dig först om de är något du tycker är jobbigt, småsaker. Jag har haft en perfekt person som alltid upprepade samma historier om och om igen. Vissa jobbiga saker går att älska, andra inte. Går det att älska de jobbiga detaljerna då är det en härlig känsla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SkeletonGirl:

Känn för dig först om de är något du tycker är jobbigt, småsaker. Jag har haft en perfekt person som alltid upprepade samma historier om och om igen. Vissa jobbiga saker går att älska, andra inte. Går det att älska de jobbiga detaljerna då är det en härlig känsla.

Tack så jävla mycket för svar för känns som om jag ska explodera av glädje, kärlek, oro, en känsla av att jag har tabbat mig totalt eller att jag väntar för länge eller att jag frågar för tidigt eller för sent och sen gäller det bara att få ett bra läget att fråga detta när det bara är hon och jag


   
SvaraCitera

Xamentle06:

Tack så jävla mycket för svar för känns som om jag ska explodera av glädje, kärlek, oro, en känsla av att jag har tabbat mig totalt eller att jag väntar för länge eller att jag frågar för tidigt eller för sent och sen gäller det bara att få ett bra läget att fråga detta när det bara är hon och jag

 Jag tror inte på bra lägen, de dåliga kan bara vara bra med. Bara man är positiv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SkeletonGirl:

 Jag tror inte på bra lägen, de dåliga kan bara vara bra med. Bara man är positiv.

Okej tack för alla tips det jag menade var med att jag kanske inte ska ställa mig mitt i korridoren bland halva skolan och säga det eftersom det blir både stelt för mig och så blir det stelt för henne och så kanske jag får henne att känna att jag är taskig som gör så är bara så nervös över vad hon ska säga för hur jag ska säga det alla sånt är som en tickande bomb av blandad ongest, oro, glädje, kärlek, lycka, och iver att bara få det gjort men vill lära känna henne mer först bara men jag känner samtidigt att om jag väntar för länge kanske hon tröttnar eller så kommer jag tappa modet eller aldrig riktigt få tummen ur och göra det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hshssj


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Och förresten gjorde en liten typ rösta på vad ni tycker om mig grej på min Snap och det fans fyra alternativ 1.trevlig 2.jobbig 3.kärlek 4.rolig/galen jag kortade när dem här men dem var längre och sånt på orginalet men kortade ner dem för orkade inte skriva ner exakt allt igen men alla fall gjorde det som ett test på henne genom att lägg ut det på min story och det visade att hon inte valde kärleks alternativet alltså 3. Men tror ni att hon kan ha aktivt kryssat i fel till snäll och sånt bara för att inte vissa det för då hade jag förståt eller inte ville kryssat i den den för att hon nog vill säga det och sånt i verkligheten och inte vi något socialt media


   
SvaraCitera

Ni har ju precis lärt känna varandra, men de verkar (utifrån det du skriver) att ni båda gillar varandra väldigt mycket. Om jag skulle vara du, skulle jag avvakta drygt en vecka för att se om det verkligen är en äkta kärlek. 

Fortsätt att vara med henne, adda henne på sociala medier och skriv lite till henne då och då. Återkom gärna om det hänt något nytt. Att bli ”ihop” direkt kan kanske vara lite stelt och därför tycker jag att du borde avvakta några dagar. Men det är ju bara mitt tips


   
SvaraCitera

Förresten ni är ju redan ihop, typ. Ni verkar ju älska varandra. Att hon hellre vill vara med dig än med sina kompisar som hon känt i år är ett klart tecken på att hon är kär i dig. Vad tror du hon tänker på just nu och under dagarna? Jag tror att hon tänker på dig väldigt mycket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har tänkt lite samma att du blir konstigt att fråga henne om hon vill bli ihop när vi precis lärt känna varandra och hon skriver hela tiden att hon har tråkigt och jag har också tråkigt typ hela tiden och ett är för att jag inte kan göra något utan att tänka på henne för tiden bara sniglar fram och då är det ju inte omöjligt att hon gör samma och så uppdaterar hon ganska flitigt om vad hon gör hela tiden och jag har skrivit att jag saknar henne och och hon har skrivit att hon skakar mig också så hon verkar gilla mig och grejen är den att hennes kompisar verkar inte ha något problem med att hon preoriterar mig före dem och då tänker jag ju att dem måste veta för jag hade börjat undra om mina kompisar gjorde så för då hade jag nog börjat undra om min börjar preoritera en tjej eller kille förre sina bästisar


   
SvaraCitera