Aviseringar
Rensa alla

Förhållande med äldre


Ämnesstartare

Har en snabb fråga till alla er där ute, vad tycker ni om att bli ihop med någon som är äldre. Som i mitt fall han är 20 och jag är 18, 


   
Citera

Det går hur bra som helst. Skillnad om du skulle vara typ 14 och han 20..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PWr:
Det går hur bra som helst. Skillnad om du skulle vara typ 14 och han 20..

Han har liksom gått ut skolan, jag har ju ändå typ 1,5 år kvar av skola


   
SvaraCitera

anonymaT:

Han har liksom gått ut skolan, jag har ju ändå typ 1,5 år kvar av skola

Förstår inte varför det skulle sätta stopp? 2


   
SvaraCitera

anonymaT:

Han har liksom gått ut skolan, jag har ju ändå typ 1,5 år kvar av skola

Förstår inte varför det skulle sätta stopp? 2 års skillnad är inte så mycket.


   
SvaraCitera

Tycker det är helt normalt. När jag var 10 typ var jag ihop med en tjej som var runt 13, men då visste jag knappt vad flickvän betyddeMycket glad


   
SvaraCitera

Två års skillnad är inte så pass mycket, åtminstone inte i den åldern. Det kommer ju dessutom att märkas ännu mindre i takt med att ni blir äldre


   
SvaraCitera
sies
 sies

När man fyllt 16-18 tycker jag man ska få dejta vem man vill, oavsett ålder. 

Visst får man blickar om åldersskillnaden blir större, men vad har de människorna med din kärlek att göra. 


   
SvaraCitera

det är knappt åldersskillnad.
Enligt mig ska man gö precis va som gö en glad, vi ha bara vissa år här på jorden.
Det är bättre å leva livet medans man kan istället för å sen sitta med demens på ålderdomshem å ångra sig.
Gö precis va du vill.


   
SvaraCitera

PWr:
Det går hur bra som helst. Skillnad om du skulle vara typ 14 och han 20..

dum eller? finns ju par som är 53 och 41, om man är kär så är man kär. Respektera det. 14 och 20 är 6 års skillnad. 41 och 53 är 12 års skillnad. 


   
SvaraCitera

Ibland undrar jag... vad tycker ni killar om ni blir tillsammans med en tjej som är typ 6 år äldre? (där går min gräns ungefär). Är det vanligt eller är det vanligare att killarna brukar vara äldre än tjejerna? 
Har sett flera koreanska dramor där killarna inte tycker om att kalla sin flickvän för noona (äldre syster) så därför jag kom och tänka på de.   


   
SvaraCitera

LimeTheFox:

dum eller? finns ju par som är 53 och 41, om man är kär så är man kär. Respektera det. 14 och 20 är 6 års skillnad. 41 och 53 är 12 års skillnad. 

Innan du frågar om någon är dum bör du nog försäkra dig om att du förstått vad personen menar, då jag är gaaaaanska säker på att personen syftar på att 14 = ej byxmyndig, därav att exemplet som användens var 14 och inte 15.

SkeletonGirl: Ibland undrar jag... vad tycker ni killar om ni blir tillsammans med en tjej som är typ 6 år äldre? (där går min gräns ungefär). Är det vanligt eller är det vanligare att killarna brukar vara äldre än tjejerna?
Har sett flera koreanska dramor där killarna inte tycker om att kalla sin flickvän för noona (äldre syster) så därför jag kom och tänka på de.

Jag anser åldern mer eller mindre (=inom vissa gränser) bara vara en siffra. Jag har känt, haft kontakt med och känner flertalet tjejer som antingen har eller har haft (väldigt) långvariga förhållanden med män som är 15-20 år äldre.

Hjärta


   
SvaraCitera

Storchen84: Innan du frågar om någon är dum bör du nog försäkra dig om att du förstått vad personen menar, då jag är gaaaaanska säker på att personen syftar på att 14 = ej byxmyndig, därav att exemplet som användens var 14 och inte 15.

spelar ju ingen roll, om båda personerna accepterar det så ska ingen annan bry sig

Hjärta


   
SvaraCitera

18 och 20 är knappt skillnad 


   
SvaraCitera

LimeTheFox:

spelar ju ingen roll, om båda personerna accepterar det så ska ingen annan bry sig

Fast det är inte riktigt så simpelt heller och det handlar egentligen inte enbart om byxmyndighet heller. Yngre personer är oftast lättare att manipulera. Någon som är 13-14 är betydligt lättare för en 20-åring att övertala till något som det kanske senare visar sig att den yngre personen egentligen inte ville än om personen vore säg 18-19.

Dom flesta hänvisar bara till "byxmyndighetslagen", men den finns också där av en anledning liksom.

Hjärta


   
SvaraCitera