Aviseringar
Rensa alla

Förhållande med en deprimerad....


Ämnesstartare

Penstrokes:

Ja, det är klart du gör. Det låter väldigt dysfunktionellt det där.

Insåg att jag är paranoid. Ska prata med honom någon gång, men allt beror mest på mig. Han var hur glad som helst idag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Correh:

Det är jättebra att du hittat en likadan kille som hjälper dig, försök bara att visa uppskattning, och bli inte "bortskämd" eller vad man ska säga..

Ja precis. Ska börja berömma honom allt mer o visa mer uppskattning, det behöver han.. [smile] tycker synd om dig, hatar när sån skit händer, jag känner mer; "fan du har orkat med mig såhär länge, hur orkar du?!" o känner JÄTTEstark kärlek till honom både pga det o allt annat med, såklart..

Harpyja:

Jag är en som blir deprimerad när jag är ensam

me too..

Harpyja:

Vi pratar aldrig med varandra.

finner inga ord 🙁 hatar då ens depression tar över

Harpyja:

Speciellt när jag blir självmordsbenägen och paranoid när han inte ringer mig.

Fyfan vet hur det är...

Chryseus:

Efter det har jag lärt mig och bestämt mig att aldrig ens försöka med någon som ger en tendens av att vara en olycklig människa redan från början.

Problemet är väl att du säkert inte kommer få veta sådana problem i början då du träffar någon, man är ju nykär, glad osv, sånna saker kommer ju upp mer och mer då man börjar känna varandra rejält. Vore isf om du kände personen sen innan, men inte alltid det är så bra eller vad man ska säga riktigt.. Sen, en annan sak, om hon inte är deprimerad eller har annan psykisk ohälsa, då kanske hon är en annan sorts idiot. Alltid nåt "fel" du vet...!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lemuu:

Problemet är väl att du säkert inte kommer få veta sådana problem i början då du träffar någon

Jag är rätt bra på att se tendenser till en olycklig och deperimerad människa, jo. Man lär sig av sina misstag.

Jag säger inte att du är ett misstag för din kille. Jag säger bara att jag inte hade orkat med en deperimerad tjej från start igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Jag säger inte att du är ett misstag för din kille. Jag säger bara att jag inte hade orkat med en deperimerad tjej från start igen.

Nej förstår det, men beror ju lite på hur pass deppad tjejen också är , blir ju mer o mer nu för tiden med i detta samhälle känns det som


   
SvaraCitera