Aviseringar
Rensa alla

Förhållande med lärare


Ämnesstartare

Lever just nu lite farligt och flörtar med vår vikarie (han har lärarpraktik så är ej utbildad lärare ännu). I början var det bara en kul grej eftersom han också visade intresse, och jag har alltid vart den som gjort det "förbjudna". Men nu har det börjat utvecklas till riktiga känslor (har ju dock ingen aning om vad han känner). Har någon annan erfarenhet av detta? Egna tankar på detta? Kan tillägga att han är runt 20ish och har gett mig flera typiska signaler så som att han sneglar på mig och ler när vi får ögonkontakt, han la även sin hand på min när vi skämtade. Ska jag ta tillfället i akt eller försvinna bort från den tunna isen?


   
Citera
Ämnesstartare

Det är inget fel att vara kär i honom tycker jag. Du ska inte vara rädd och det är inte förbjudet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dra in honom på toaletten och visa honom hur man rider. Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SvenskWithAttitude:
Dra in honom på toaletten och visa honom hur man rider. Blink

Skulle jag verkligen inte ha nått emotRullar ögonen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

asså om detta kommer att han gör något med / mot dig kommer han att få svårt att få jobb som lärare. Tycker du ska släppa honom

förresten hur gamla är du? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Axelinaaas:
asså om detta kommer att han gör något med / mot dig kommer han att få svårt att få jobb som lärare. Tycker du ska släppa honom

förresten hur gamla är du? 

Fyller 15 om 5 månader. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nostalogi:

Fyller 15 om 5 månader. 

Alltså fyller du 15 nästa år. Jag tycker definitivt du INTE ska hålla på med honom och istället hitta någon i din egen ålder


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Axelinaaas:

Alltså fyller du 15 nästa år. Jag tycker definitivt du INTE ska hålla på med honom och istället hitta någon i din egen ålder

I början var det bara en kul grej, på skoj. Men nu har jag liksom fått äkta känslor för honom :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nostalogi:

I början var det bara en kul grej, på skoj. Men nu har jag liksom fått äkta känslor för honom :/

släpp honom. Ni är på helt olika ställen i livet. Han har liksom nästan pluggat klart och du går fortfarande i 8:an. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Axelinaaas:

släpp honom. Ni är på helt olika ställen i livet. Han har liksom nästan pluggat klart och du går fortfarande i 8:an. 

Med tanke på att han gett mig signaler så kan jag liksom inte släppa honom, om det vart helt kallt hade det vart mycket lättare. Ugh vet att det är så fel men är samtidigt så glad, har mått väldigt dåligt i flera år och vill inte att den lyckliga känslan ska försvinna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nostalogi:

Med tanke på att han gett mig signaler så kan jag liksom inte släppa honom, om det vart helt kallt hade det vart mycket lättare. Ugh vet att det är så fel men är samtidigt så glad, har mått väldigt dåligt i flera år och vill inte att den lyckliga känslan ska försvinna

förstår dig, mår själv väldigt dåligt just nu men jag tror det är att försöka släppa honom. Kommer han jobba kvar på din skola eller är det typ bar aett halv år han är där? För isf kanske du kan stöta på honom om du väldigt gärna vill det när han slutat där. Jag tycker iaf det är olämpligt att en elev och en "lärare" skulle ha ett förhållande p.g.a partiskhet. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Axelinaaas:

förstår dig, mår själv väldigt dåligt just nu men jag tror det är att försöka släppa honom. Kommer han jobba kvar på din skola eller är det typ bar aett halv år han är där? För isf kanske du kan stöta på honom om du väldigt gärna vill det när han slutat där. Jag tycker iaf det är olämpligt att en elev och en "lärare" skulle ha ett förhållande p.g.a partiskhet. 

Han är klar med sin praktik nu, men står uppskriven som vikarie så kommer väl stöta på honom då och då under året och ev. Nian. Och jag vet att det är fel men vill samtidigt inte låta det rinna ut i sanden då det verkar som han stöter lite på mig med


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej men hur gamal är han mer exakt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Axelinaaas:
okej men hur gamal är han mer exakt?

Nyss fyllt 20 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej så han är 6 år äldre än dig.... Asså om jag var du skulle jag väl försöka släppa honom för det skulle inte funka för dig eller honom. 


   
SvaraCitera