Aviseringar
Rensa alla

Förhållande med oskuld?


Ämnesstartare

Anura:

fast jag är inte oskuld

Ok

siceps :
ö ja

Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nä, oskulder har säkert aids


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjohej: Ja, kille

Ser inte varför man inte skulle kunna de.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

du är väl oskuld?

varför trodde du det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjohej: Nej, kille

För det första så pysslar jag ju inte, som numera förmodligen allom bekant, med förhållanden, och gjorde jag det eller om vi förlöser definitionen något, så skulle jag förmodligen inte ingå i en sådan relation utan att ligga med vederbörande först.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

materialarn:

Ser inte varför man inte skulle kunna de.

Anura:

man undrar ju varför?

En bra fråga som kräver ett svar.
Upp till var och en, givetvis. Men ändå 😛


   
SvaraCitera
mynona

Var går gränsen för när man inleder förhållandet? kanske har man redan känt varandra länge och haft sex innan man känner att ett förhållande är etablerat nog att definieras som ett sådant. kär däremot kan ju självklart bli i vem som helst oavsett om den är oskuld eller haft sex med 1295 personer för känslor rår ingen för


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: Var går gränsen för när man inleder förhållandet? troligen har man redan känt varandra och haft sex innan man känner att ett förhållande är etablerat nog att definieras som ett sådant.

Så du menar alltså att man bör ha haft sex med varandra för att det ska kunna räknas som ett förhållande?

mynona: kär däremot kan ju självklart bli i vem som helst oavsett om den är oskuld eller haft sex med 1295 personer för känslor rår ingen för

Så kan det vara. Man bestämmer inte själv vem man blir kär i.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjohej:

En bra fråga som kräver ett svar.
Upp till var och en, givetvis. Men ändå 😛

man vill vara intim med någon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

man vill vara intim med någon.

Och i din mening kan man inte bli det med någon som är oskuld? Men om du tar dennes oskuld då? Det borde väll vara rätt intimt. Bara en tanke.


   
SvaraCitera
mynona

Tjohej: Så du menar alltså att man bör ha haft sex med varandra för att det ska kunna räknas som ett förhållande?

Jag säger inget "bör". Det finns inget "bör" för mig. Jag menar att man troligen inte inleder ett förhållande med någon man inte redan känner, och gillar man varandra på det sättet att man vill ha ett förhållande så har man troligen sex innan man börjar kalla sin relation för ett förhållande, eftersom jag inte riktigt vet hur man ska dra gränsen mellan ett förhållande och det som kommer före ett förhållande. Det är ju inte som om man inleder ett förhållande på samma sätt som ett äktenskap och säger: "Från fredagen den 14 februari klockan 17.33 har vi ett förhållande", och därefter är det okej att ha sex. Jag vet inte hur man ska dra gränsen för när något börjar kallas för ett förhållande, så därför vet jag inte vad jag ska svara på din fråga. Det är min spontanta skrift i denna tråd. När tycker du själv att man ska börja kalla sin relation till en annan människa för ett förhållande? Jag vet inte. Men det känns naturligt att man har haft sex innan man börjar kalla sin relation för ett förhållande. Det blir en del av den process man lär känna varandra på


   
SvaraCitera
reben

frågan e väl mer förhållande m ngn dålig =)


   
SvaraCitera

jag skulle kunna vara tillsammans med någon som inte haft sex, om jag är kär i denne och den är ÖPPEN med att den inte haft sex. 


   
SvaraCitera

jag skulle kunna dejta en oskuld, men skulle tycka att det var konstigt att bli tillsammans med någon innan man knullat. 
jag skulle nog tyvärr inte kunna ha ett förhållande med någon asexuell. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjohej: Ja, kille

Varför skulle det vara ett hinder?


   
SvaraCitera