Aviseringar
Rensa alla

Förhållande med yngre kille?


Kelink
Ämnesstartare

Hej, gillar veeerkligen en kille som är ett år yngre än mig, (7 månader yngre) skulle verkligen chansa eftersom är säker på att vi skulle passa! Det enda som jag oroar mig för och som jag inte borde oroa mig för är ju hur alla andra kommer reagera med åldern. Asså JAG fattar ju bara det är mesigt om det bara handlar om 7 månader.  Jag fyller 15 det här året och han har redan fyllt 14 så vi är ju sådär jämnåriga nu. Tycker inte alls det är knas och gillar ju honom så Vf skulle åldern spela stor roll då? Men nu vill jag veta vad NI tycker om förhållande med en yngre kille? Vad skulle ni säga om ni fick veta eran kompis har blivit tsm med en yngre kille? 


   
Citera

han är inte yngre än dig... ett år är inte "yngre" på det sättet.


   
SvaraCitera

Wow... 7 månader. Det var faktiskt lite mesigt. Men spela roll, varför ska killar få vara tsm med yngre tjejer men när tjejer är tsm med yngre killar så anses det "konstigt". Satsa hårt och bry dig ej om andras åsikter, bry dig bara om du och killen, att ni ska ha det bra och trivas och älska varandra.


   
SvaraCitera

Ok, det blir illegalt i 7 månader då när du gått över gränsen, men spala roll. Som jag alltid brukar säga: Runka av honnom bara!


   
SvaraCitera
mynona

Sju månader räknas inte. Inte för att jag hade tyckt att sju år vore diskvalificerande heller, men när man själv är 15 antar jag att varenda månad känns mycket pga olika skolklasser osv, det blir tydligare då och mindre individuellt. Men för att sammanfatta saken: 7 månader är lika oviktigt som 7 dagar. Håller inte koll på åldern till mina kompisars partners, men de kan säkert vara både yngre och äldre utan att jag lagt märke till det eller brytt mig om saken. För övrigt: när en kille är ihop med en yngre tjej tycker ingen det är konstigt, det är något du kan slänga i ansiktet på varenda person som säger något om det. 


   
SvaraCitera

tycker 7 månader är lite väl mkt faktiskt. jag får pedofilvibbar... nästan läskigt... men men jag dömer ingen. på 70-talet var homosexualitet olagligt.


   
SvaraCitera