Aviseringar
Rensa alla

Förhållande och festa?


Ämnesstartare

Jag och min kille har ett stadigt förhållande å vart tillsammans nu i över 9 månader... grejen är att vi går inte på fester utan varan och har aldrig gjort. Och i helgen ska jag på fest utan honom och jag märker på honom att han verkligen inte vill att jag ska även fast han säger att det är ok och det känns som han inte litar på mig. Han säger bara att han kommer bli orolig typ. sedan så ska nu mitt ex gå på den festen, och min kille vet om det. Han tycker verkligen inte om att han är där men liksom jag hatar mitt ex och jag kommer skita i mitt ex liksom. Vet verkligen inte om jag ska gå eller inte, för min kille och jag har redan haft konflikter kring detta.., ??? tacksam för svar!!


   
Citera

skit i det, finns roligare fester än att du ska gå runt där o känna att du gör fel hela kvällen i think


   
SvaraCitera
time
 time

Om du tycker att festen låter kul och du tror att du kommer ha roligt ska du absolut gå. Om du inte tycker det känns värt det så ska du inte gå - men låt aldrig en partner bestämma eller bråka om vad du gör på din fritid! 🙂


   
SvaraCitera

Det låter inte alls bra. Att ha en partner som begränsar en och ger en skuldkänslor när man försöker leva som vanligt är stora varningsklockor. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du ska gå om du vill gå, gå inte om du inte vill gå. Ett förhållande bygger på tillit. Självklart är det naturligt att vara orolig för att förlora den man älskar. Inget konstigt. Slår vad om att du skulle vara orolig om du var han och han du. Men om du går så visa att han kan lita på dig. Efter ett tag kommer ni inte längre att vara oroliga längre över att låta varandra festa själva. Det är bara i början.


   
SvaraCitera