Aviseringar
Rensa alla

Förhållande om man inte är kär?


Ämnesstartare

Jag har träffat en tjej som är i det närmaste perfekt. Hon är skitsnygg, smart, snäll, trevlig osv. Problemet är bara att jag inte känner någon gnista, är inte kär i henne eller så. Tycker ni man ska fortsätta att träffa henne eller inte?
Hur lång tid tog det innan ni blev kära i er partner från det att ni träffades?


   
Citera

shockwave:

Tycker ni man ska fortsätta att träffa henne eller inte?

Ja om du trivs med henne. Blir hon inte din flickvän kan ni ju alltid vara kompisar. Och ja, kärlek kan växa fram med tiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag var inte kär i min pojkvän när jag träffade honom, var till och med vän med honom i några månader innan vi blev tillsammans. Så kärlek kan växa fram med tiden, som det gjorde för mig.
Om du känner att du gillar henne som person så fortsätt träffa henne och se vad som händer. Men om du inte gillar henne som mer än vän så tycker jag att du ska säga detta till henne så hon inte får fel signaler.


   
SvaraCitera

shockwave:

Tycker ni man ska fortsätta att träffa henne eller inte?

Absolut att du ska, även fast det kanske inte blir något mellan er så kan det ju bli en livsvän.[rolleyes]


   
SvaraCitera

verkar ju korkat. men ni behöver ju inte sluta umgås för det


   
SvaraCitera

inte ok att dryga ut på ett förhållande som saknar "gnista" .. Om du känner att du inte har känslor för henne, så säg det till henne och avsluta fort. mest för hennes skull. Har varit med om samma sak, hade inte alls känslor för den killen, och berättade det, och sa sen att jag inte var intresserad av ett förhållande..HEH

men sen kan jag iofs hålla med om att kärlekskänslorna kan växa fram..


   
SvaraCitera

Hade nog blivit rätt uttråkad, men om du inte blir de så why not.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shockwave:

Jag har träffat en tjej som är i det närmaste perfekt. Hon är skitsnygg, smart, snäll, trevlig osv. Problemet är bara att jag inte känner någon gnista, är inte kär i henne eller så. Tycker ni man ska fortsätta att träffa henne eller inte?

Självklart ska du träffa henne om du ser henne som en bra kompis. Inget fel att ha tjejkompisar som kille också. Ibland kan det dröja ett tag innan man känner att det ''klickar'' för en person. Känner människor som har känt varandra i flera år innan det klickar.


   
SvaraCitera

shockwave:

Jag har träffat en tjej som är i det närmaste perfekt. Hon är skitsnygg, smart, snäll, trevlig osv. Problemet är bara att jag inte känner någon gnista, är inte kär i henne eller så. Tycker ni man ska fortsätta att träffa henne eller inte?

Om du trivs i hennes sällskap är det väl självklart att du inte ska sluta träffa henne. Sen behöver ni ju inte vara tillsammans. Eller är hon kär i dig?

Huuvdsaken tycker jag är att man upplever den andres närhet som behaglig. Sen om man känner den där gnistan eller inte, det spelar mindre roll. Enligt mig är det i alla fall så. Men jag kan egentligen inte uttala mig om det här eftersom jag inte har varit i din situation.

Det enda jag kan säga är typ att man ska umgås med människor man trivs tillsammans med. Det här blev lite komplicerat, men vad jag menar är att det inte behöver vara något fel bara för att man inte känner "det där" Det kan ju dyka upp senare, men får väl helt enkelt vänta och se.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skulle inte räkna inte med de om ni har träffats längre än nåra veckor, de e ju då man e nykär


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men gissa en gång [confused]


   
SvaraCitera

Kör på, kärlek växer fram. Hur kan man bli kär om man inte känner tjejen ordetnligt?


   
SvaraCitera

Hell no. Har försökt med det där flera gånger och det slutar bara med att den andra blir sårad. Man kan inte tvinga fram kärlek.

Du kan ju fortsätta träffa henne men inte inleda ett förhållande/ge henne falska förhoppningar. [rolleyes] Dejta är ju inga problem.


   
SvaraCitera

Jag var redan kär i min pojkvän innan vi blev tillsammans.

Att vara tillsammans med någon man inte känner tillräckligt starkt för är slöseri av bådas tid, det kanske är bättre om ni bara är vänner?

Till en början i alla fall 🙂


   
SvaraCitera

Finns ingen som är perfekt, saken är den att du ser den som du är kär i som perfek tror jag. Du kanske bara har underskattat känslan att vara kär eller inte vill vara det och lurar dig själv?

Dold text: Jag vet inte något om det jag försöker förstå här


   
SvaraCitera