Aviseringar
Rensa alla

Förhud:/


Ämnesstartare

Haha känner mig som en tard nu men iaf 😉
Frågar här eftersom de man ska fråga är så sega [n]

Hur långt ska man kunna dra tbx förhuden, ser fan bara toppen av ollonet om jag gör det typ..?

Ska du bara driva/schteeka framför tjejerna så GTFO


   
Citera
Ämnesstartare

Way längre än så ska det gå i alla fall. Finns salvor på apoteket mot för trång förhud, i värsta fall är det en ganska safe operation tydligen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur gammal är du? Frågar då det kan ha betydelse.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Som rebecka frågar, hur gammal är du? Jag hade sådär tills jag var 15-16 kanske. Men om du runkar minst en gång om dagen så töjer den ut sig ganska rejält och det tog inte långt tid innan jag kunde dra bak hela förhuden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haroo:

schteeka framför tjejerna

[cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag e fjortis 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haroo:

Jag e fjortis 🙂

eru?[cry]


   
SvaraCitera

respons:

Way längre än så ska det gå i alla fall. Finns salvor på apoteket mot för trång förhud, i värsta fall är det en ganska safe operation tydligen.

Det är extra starka steroidsalvor man använder till det och de tarvar recept. Steroidkrämer finns i fyra olika styrkor: svag (I), medelstark (II) stark(III), extra stark (IV). Bara 1:a är receptfri :3.

Haroo:

Jag e fjortis 🙂

Gå till skolsköterskan. För de flesta brukar förhuden ha lossnat vid din ålder, men ibland så hänger den kvar lite längre. Men eftersom du kan se ollonet, eller toppen av det, så kanske du inte behöver operera bort förhuden. Kortisonbehandlingen tar lite tid också, som om du vill knulla snart så skall du försöka börja den omgående ;).

Om doktorn säger operation så kan jag berätta om hur det går till om du vill veta. Men som sagt, du är ung och verkar kunna få ned förhuden en bit, så det borde räcka med salva :3.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Det är extra starka steroidsalvor man använder till det och de tarvar recept. Steroidkrämer finns i fyra olika styrkor: svag (I), medelstark (II) stark(III), extra stark (IV). Bara 1:a är receptfri :3.

Ait, har ingen koll på sånt *schteeka framför tjejerna*


   
SvaraCitera

respons:

Ait, har ingen koll på sånt *schteeka framför tjejerna*

Jag har. *tittar sorgset ned i byxorna på sin omskurna kuk*

Som sagt.. om någon annan har frågor om öhm.. att operera bort den där kära skinnbiten så jag jag berätta utförligt om det.. *ryser*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

*tittar sorgset ned i byxorna på sin omskurna kuk*

*klappar på* såja [wink][wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haroo:

Jag e fjortis 🙂

Då är det bara att runka på så kommer det att gå över av sig själv. [y]

Operation är inte aktuellt. Om något hjälpmedel ska till så är det en kortisonsalva. Just nu bör du bara runka och töja ut förhuden på naturlig väg utan vara hårdhänt.

Lycka till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Btw, är det bara att dra å köpa en sån där salva och isf, vart hur osv ska man smörja x)


   
SvaraCitera

Haroo:

Btw, är det bara att dra å köpa en sån där salva och isf, vart hur osv ska man smörja x)

Den som vidgar förhuden är en extra stark steroidkräm, typ Dermovat, och de är receptbelagda. Du måste alltså gå till doktorn för att få en kortisonsalva stark nog för att ha effekt. Hydrokortison som finns receptfritt på apoteket är inte stark nog.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur lång tid tar det att vidga den genom att runka annars?


   
SvaraCitera