Aviseringar
Rensa alla

Förintelsen


Ämnesstartare

Det var ett tag sedan jag träffade på någon som inte trodde på
förintelsen, men det måste ju finnas några på um också tänkte jag.

Förintelsen syftar alltså enkelt förklarat på SSarméns eskapader under Hitler där judar och meningsmotståndare sattes i koncentrationsläger såsom Auschwitz.


   
Citera
Ämnesstartare

Har hört ordet, vet inte vad det innebär.. *googlar* Hatar för övrigt historia men blev nyfiken nu.. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Ja (Du röstade på detta alternativ)
100% (2 röster)

Man kan inte fejka en sådan stor händelse. Sen är det väl inte omöjligt att en del vittnen har överdrivit sina historier men i grunden så har det hänt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Öööh, det där var bara för ointressant läsning, sry men jag röstar blankt..

 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Öööh, det där var bara för ointressant läsning, sry men jag röstar blankt..

 

Skrev en enkel beskrivning för sådana som ej orkat läsa/ej sett dokumentärer etc.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Nej den har inte skett alls (Du röstade på detta alternativ)

Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det var väl inga eskapader utan planenligt och metodiskt genomfört som allt annat tyskt. däri ligger fasan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

davvelito:

Glad

 ss-skämt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp:
det var väl inga eskapader utan planenligt och metodiskt genomfört som allt annat tyskt. däri ligger fasan.

Mm det var lite skämtsamt beskrivet där. Synnerligen olämpligt av mig.


   
SvaraCitera

Är gärna öppen för diskussion. Mer än gärna, faktiskt. Jag är ej förintelse förnekare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

förintelsen är den tyska sinnlighetens arvtagare i rakt nedstigande led från goethe, leibniz och kant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Förintelsen syftar alltså enkelt förklarat på SSarméns eskapader under Hitler där judar och meningsmotståndare sattes i koncentrationsläger såsom Auschwitz.

Det var på ett ungefär det jag läste på den där sidan också, men känns som att man behöver läsa på som fan för att göra en riktig bedömning. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Det var på ett ungefär det jag läste på den där sidan också, men känns som att man behöver läsa på som fan för att göra en riktig bedömning. 

Har du läst något om den i skolan någon gång?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ännu ligger den där och pyr i sin slummer, väntandes på tillfälle att hugga tag i folksjälen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den pågår ju iof fortfarande med andra arter.


   
SvaraCitera