Aviseringar
Rensa alla

Förintelsen vs. Mellanöstern


Ämnesstartare

Hur kan folk vara förtvivlade över att ingen av de andra länderna hjälpte till med förintelsen, när väldigt många tycker att vi inte ska hjälpa till i mellanöstern?
"Men de länderna är okontrollerbara det går inte att gå emot" är inget argument, var inte Nazityskland ganska okontrollerbart det med, också diktatur?
Det kunde bara lösas med våld, det skulle inte ha lösts om några amerikanska frivilliga välgörenhetsarbetare åkte ner för att "hjälpa till". Så varför vill de flesta dra tillbaka trupperna i Afghanistan?

Jag vill höra era argument. [smile]


   
Citera

Tycker alla borde sluta skjuta på varandra och istället börja kramas[sad]


   
SvaraCitera

Varför inte klaga på att vi inte hjälpte till mot den etniska rensningen av armenier under första världskriget? Det är det aldrig någon som gör, eller ens nämner, trots att Sverige var mycket medvetet om vad som hände i turkiet

Nej, om vi någonsin ska kunna få fred så bör vi lägga ner allt som har med avlivande av andra människor att göra, någon måste vara den som börjar om det ska bli förändring.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Viljans Triumf:

Nej, om vi någonsin ska kunna få fred så bör vi lägga ner allt som har med avlivande av andra människor att göra, någon måste vara den som börjar om det ska bli förändring.

Det är den ultimata lösningen, men funkar inte för att få stopp för det som händer i mellanöstern idag. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Viljans Triumf:

Varför inte klaga på att vi inte hjälpte till mot den etniska rensningen av armenier under första världskriget?

Ta det som exempel också då om det känns bättre [crazy]


   
SvaraCitera

skit som skit låt dem ha ihjäl varan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

Tycker alla borde sluta skjuta på varandra och istället börja kramas[sad]

Naaaaw [cute]


   
SvaraCitera

Kouku:

Naaaaw

[blush]


   
SvaraCitera

Kouku:

Det är den ultimata lösningen, men funkar inte för att få stopp för det som händer i mellanöstern idag. [sad]

Med tiden så kommer det att fungera, tror faktiskt att extremisterna blir mycket mer sympatiska om vi upphör med att slakta dem och deras landsfränder

Kouku:

Ta det som exempel också då om det känns bättre [crazy]

Nämnde det enbart för att jag är trött på folk som använder andra världskriget som universal snyfthistoria när man behöver en jämförelse, mycket värre saker har hänt, och kommer att hända.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Viljans Triumf:

Med tiden så kommer det att fungera, tror faktiskt att extremisterna blir mycket mer sympatiska om vi upphör med att slakta dem och deras landsfränder

Vi försvarar ju civilbefolkningen, det är ju inte ett krig? Extremister - Sympatiska, det låter inte så sannolikt. [tard] Hitler kanske skulle blivit mer sympatisk och sluta döda judar om de andra länderna slutade göra motstånd? [rolleyes]

Viljans Triumf:

Nämnde det enbart för att jag är trött på folk som använder andra världskriget som universal snyfthistoria när man behöver en jämförelse, mycket värre saker har hänt, och kommer att hända.

Mest kända och därför det som först kommer upp i huvudet när man vill dra en jämförelse till något, dessutom hände det i Europa och är fortfarande ett känsligt ämne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

[blush]

*Kram* [love][cute][cute]


   
SvaraCitera

Kouku:

Vi försvarar ju civilbefolkningen, det är ju inte ett krig? Extremister - Sympatiska, det låter inte så sannolikt.

Så det är inte ett krig? Vad gör då alla beväpnade idiotier där?

Kouku:

Hitler kanske skulle blivit mer sympatisk och sluta döda judar om de andra länderna slutade göra motstånd?

Precis, med tiden skulle det ha upphört, eller tagit slut på judar (och att utrota judar var nog knappast tredje rikets mest prioriterade mål)


   
SvaraCitera

Kouku:

*Kram*

kram[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Viljans Triumf:

Så det är inte ett krig? Vad gör då alla beväpnade idiotier där?

Försvarar civilbefolkningen från alla jävla talibaner och bomber överallt? Talibanerna ogillar dem och därför finns det risk att de skjuter på dem? Det är ju en diktatur fortfarande..

Viljans Triumf:

Precis, med tiden skulle det ha upphört, eller tagit slut på judar (och att utrota judar var nog knappast tredje rikets mest prioriterade mål)

De hade ju redan fullt fungerande dödsfabriker, var nog inte särskiljt ansträngande att få in en svag minoritetsbefolkning i dem [shake] Driver du med mig nu? Så du tycker det är okej att offra nästan alla judar som existerar för att våld inte är lösningen. Hitler ville ju ta över nästan hela Europa, jag tror inte Hitler brydde sig om andra länder överhuvudtaget då Tyskland blivit så kränkt efter Versaillesfreden.

kebu12:

kram[love]

[love]


   
SvaraCitera

Kouku:

Försvarar civilbefolkningen från alla jävla talibaner och bomber överallt? Talibanerna ogillar dem och därför finns det risk att de skjuter på dem?

Och vem försvarar civilbefolkningen från all militär från väst?

Kouku:

dödsfabriker

*slavläger

Kouku:

Så du tycker det är okej att offra nästan alla judar som existerar för att våld inte är lösningen.

Jag har inte pratat om att offra någon, om judarna skulle ha utrotats från europa så skulle jag kunnat leva med det ja, i vetskapen om att jag inte varit det minsta delaktig i det.

Kouku:

Hitler ville ju ta över nästan hela Europa, jag tror inte Hitler brydde sig om andra länder överhuvudtaget då Tyskland blivit så kränkt efter Versaillesfreden.

Än sen? Jag skiter fullständigt i vad för namn någon människa som tror sig ha makt sätter på platsen där jag lever


   
SvaraCitera