Aviseringar
Rensa alla

Förirrande framtidsplaner!


Ämnesstartare

Sedan ett halvår tillbaka så är jag tillsammans med en kille som jag verkligen älskar väldigt mycket, men de senaste dagarna så har han börjat bete sig lite annorlunda. Han har börjat prata om framtiden, vilket han inte har gjort tidigare. Det är inget fel med det, men det känns som att han inte riktigt räknar med mig. Han frågade om jag kunde tänka mig att förlova med med honom senare och självklart svarade jag ja eftersom jag gillar honom så mycket. Det verkade han bli glad över, men sen började han prata om att flytta till egen lägenhet och hade en massa planer som inte inkluderade mig. Han sa att man aldrig vet vad som händer i framtiden, och det har han ju rätt i. Han började spekulera i vårt förhållande och pratade om att man aldrig kan veta vad som händer. Att man kanske tappar känslor för varandra och så. Jag tyckte att han betedde sig lite underligt. Jag vill verkligen inte att det ska ta slut mellan oss. Någon som har något förslag på vad jag ska göra? Borde jag göra något? Jag vill ju gärna att han ska tro på oss och inte bara planera för sig själv.


   
Citera

tror inte han gillar dig längre, lika bra att göra slut : P


   
SvaraCitera

låter lite skumt ja, förstår om du blir förvirrad.


   
SvaraCitera

och ja, det låter även som om han försöker linda in sin dumpning av dig på ett lite smooth sätt, typ få dig att tänka på en framtid utan honom och så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

och ja, det låter även som om han försöker linda in sin dumpning av dig på ett lite smooth sätt, typ få dig att tänka på en framtid utan honom och så

Ja det känns ganska konstigt. Efter att vi hade pratat en stund om detta så avslutade han med att säga "nog pratat om detta. Jag vill alltid ha dig som min underbara flickvän", men det behöver ju inte stämma...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

äsch, känns mer som att han är lite mer som mig
typ aldrig tänker att "ååh du och jag föralltid" utan att man får se vad som händer. (realistiskt!!)
men han tycker ju om dig med tanke på att han frågade om eventuell förlovning.

tänk ej för mycket på detta [no-no]


   
SvaraCitera

Nian3:

"nog pratat om detta. Jag vill alltid ha dig som min underbara flickvän", men det behöver ju inte stämma...

hatar själv när folk säger så, tror jag inte älskar mig tillräckligt mycket för att aceptera att ngn säger så om mig. Men känns så falskt liksom. dunno. fÖrsök ta d lugnt osv, kan ju ba va en lös fundering, behöver inte ha ngn grund egentligen [smile]


   
SvaraCitera

Nian3:

, men sen började han prata om att flytta till egen lägenhet

Där skulle du ju ha stoppat honom och frågat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JOZFiN:

tänk ej för mycket på detta

Nej jag får nog inte göra det för ju mer man tänker på det, desto osäkrare blir man. Det är nog bara att se vad som händer och vara som vanligt nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

Men känns så falskt liksom. dunno.

Kan hålla med dig om att det kan vara falskt i vissa sammanhang, men det kändes som att han menade det nu. Men som sagt, man vet ju faktiskt aldrig vad som händer och det kanske kan vara ba det med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Där skulle du ju ha stoppat honom och frågat

Det kanske jag skulle, men tänkte inte på det, utan lät han berätta färdigt.


   
SvaraCitera