Aviseringar
Rensa alla

Förjävlig värk i örat?!


Ämnesstartare

Vaknade med otrolig värk i höger örat, det känns som om det är typ vätska bakom nått och det gör ont i hela örat och det har även "spridit" sig, så det gör ont runt om örat och tandvärk på bara högersidan. Det gör verkligen jätte ont, sa detta till morsan men hon trodde inte på som vanligt men ska jag ringa vårdcentralen eller vad ska jag göra? Vad kan det va? Tack i förhand. 


   
Citera

Det kan vara en öroninflammation. Det gör ont men slutar ganska fort när trumhinnan spricker.

Det kan också vara en vaxpropp, då kan den behövas spolas ur på vårdcentralen. Öroninflammationen brukar "gå över" snabbt, men en vaxpropp kan bli långvarig om den inte tas itu med.


   
SvaraCitera
Smilen

Gå till en ögonläkare och be om en vaxpropp. Det är det bästa alternativet.


   
SvaraCitera
sies
 sies

Gå till vårdcentralen och be om en undersökning. 


   
SvaraCitera

Inte be om en vaxpropp alltså?


   
SvaraCitera

Gå till sjukvården, se vad de säger


   
SvaraCitera

Hadde ungefär samma problem, kunde inte höra sen när det var klart sen på ett tag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:
Det kan vara en öroninflammation. Det gör ont men slutar ganska fort när trumhinnan spricker.

Jag tror det kan va öroninflammation då jag har både förkylning, halsont, hosta. Det gör så ont så tårarna rinner så jag får ringer till vårdcentralen imorgon och hoppas dem har en tid. 


   
SvaraCitera

Ajdan01:

Jag tror det kan va öroninflammation då jag har både förkylning, halsont, hosta. Det gör så ont så tårarna rinner så jag får ringer till vårdcentralen imorgon och hoppas dem har en tid. 

Om det är en öroninflammation brukar det lösa sig själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Om det är en öroninflammation brukar det lösa sig själv.

Gick till vårdcentralen idag och jag hade en inflammation och trumhinnan hade spruckit så fick antibiotika. 


   
SvaraCitera

Ajdan01:

Gick till vårdcentralen idag och jag hade en inflammation och trumhinnan hade spruckit så fick antibiotika. 

Då är det värsta över iafTumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Då är det värsta över iafTumme upp

Ahh, har fortfarande ont i örat och det rinner ut något eller antar att det är var eller något. Det ända problem nu är att jag inte har någon aptit och mår illa av lukter och sånt. Och man ska ta medicinen efter man ätit så det är inte bra men annars hoppas jag att jag blir frisk snart. 


   
SvaraCitera