Aviseringar
Rensa alla

Förjud politiska ungdomsförbund


Ämnesstartare

NiklasW: Nej hela ditt resonemang faller på att Sverigedemokraterna är det enda parti i Sveriges riksdag som vill ena folket och bygga bort "vi mot dem"-tänket.

Bara för att du säger något betyder inte att det blir sant.
Ni arbetar med "vi mot dem" på övertid, "vi" är "etniska svenskar" och "dem" är muslimer, xenofobiskt nonsens som vanligt, sluta påstå något annat.

NiklasW: Har du överhuvudtaget läst SDs politik?

Ja, det är kristdemokraterna med en radikal touch, dvs. ohyggligt efterblivet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lífþrasir:

Ni arbetar med "vi mot dem" på övertid, "vi" är "etniska svenskar" och "dem" är muslimer, xenofobiskt nonsens som vanligt, sluta påstå något annat.

Verkligen inte. SD är det enda partiet som på riktigt vill att invandrare ska bli svenskar. SD är det enda parti som inte vill dela upp befolkningen i invandrare och svenskar utan enbart i svenskar. SD är det enda parti som på riktig vill ta tag i den apartheid-liknande uppdelning mellan invandrare och svenskar som finns tack vare våra många invandrartäta förorter. SD är alltså det enda parti som på riktigt vill göra något åt den uppbyggda "vi och dem" känsla som finns idag mellan svenskar och invandrare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:

Verkligen inte. SD är det enda partiet som på riktigt vill att invandrare ska bli svenskar. SD är det enda parti som inte vill dela upp befolkningen i invandrare och svenskar utan enbart i svenskar. SD är det enda parti som på riktig vill ta tag i den apartheid-liknande uppdelning mellan invandrare och svenskar som finns tack vare våra många invandrartäta förorter. SD är alltså det enda parti som på riktigt vill göra något åt den uppbyggda "vi och dem" känsla som finns idag mellan svenskar och invandrare.

Varför kan inte in vadrare få vara stolta över sitt ursprung. Sverige har ingen perfekt kultur som är bättre än alla andra, många saker är bättre med andra länder och hur dom gör saker


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW: Verkligen inte

Nej, det är därför era anhängare drar upp varenda jävla brott en invandrare begår, hittar på fina öknamn som "babbar" och "sandnegrer" om dem, utgår från att allt ont i världen utförs av muslimer som är terrorister, hedersmördar kvinnor, könsstympar, pedofilar sig osv. osv. in finitum

Men det är säkert för att skapa gemenskap och minska avståndet mellan "vi och dem"

Tror du själv på ditt jävla skitsnack? I sådana fall har du skev världsuppfattning


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:
Varför kan inte invadrare få vara stolta över sitt ursprung. 

Det är ingen som säger att invandrare inte får vara stolta över sitt ursprung bara för att de ska bli svenskar.

Sverige har ingen perfekt kultur som är bättre än alla andra, många saker är bättre med andra länder och hur dom gör saker

Skulle säga att Sverige är i framkant i världen när det iallafall gäller demokratiska värderingar. Något vi naturligtvis vill fortsätta vara trots att vi tar emot invandrare. Det är däremot fortfarande ingen som säger att Sveriges kultur är bättre än något annat lands.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW: Verkligen inte. SD är det enda partiet som på riktigt vill att invandrare ska bli svenskar.

Vad menar du med "svenskar"?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lífþrasir:

Nej, det är därför era anhängare drar upp varenda jävla brott en invandrare begår, hittar på fina öknamn som "babbar" och "sandnegrer" om dem, utgår från att allt ont i världen utförs av muslimer som är terrorister, hedersmördar kvinnor, könsstympar, pedofilar sig osv. osv. in finitum
Men det är säkert för att skapa gemenskap och minska avståndet mellan "vi och dem"

Vad anhängare gör har ju inte med saken att göra. Idioter som driver egna politiska åsikter finns det i alla partier. SD är inget undantag. Jag själv har aldrig stött på en sverigedemokrat som utgått från att allt ont i världen utförs av muslimer. Jag har heller aldrig stött på en sverigedemokrat som haft något som helst problem med en skattebetalande svenskassimilerad invandrare, vare sig den är muslim eller inte. Istället upplever jag att vi Sverigedemokrat framförallt har en stor respekt mot invandrare som väljer att anpassa sig till Sverige och som faktiskt känner tacksamhet till Sverige och som därför i längden gynnar Sverige. Glöm inte bort att det finns massvis med aktiva invandrare som är medlemmar i SD och ännu fler invandrare som röstar på partiet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Burgfitta:

Vad menar du med "svenskar"?

Svårt att definiera kort men kortfattat så är det den som av sig själv och av andra uppfattas som som svensk. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:

Det är ingen som säger att invandrare inte får vara stolta över sitt ursprung bara för att de ska bli svenskar.
Skulle säga att Sverige är i framkant i världen när det iallafall gäller demokratiska värderingar. Något vi naturligtvis vill fortsätta vara trots att vi tar emot invandrare. Det är däremot fortfarande ingen som säger att Sveriges kultur är bättre än något annat lands.

Varför ska dom anpassa sig då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW: Svårt att definiera kort men kortfattat så är det den som av sig själv och av andra uppfattas som som svensk.

Varför är det så viktigt att uppfattas så?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW: Vad anhängare gör har ju inte med saken att göra

Det har väldigt mycket med saken att göra, dem är det som syns mest av ert parti.

NiklasW: Jag själv har aldrig stött på en sverigedemokrat som utgått från att allt ont i världen utförs av muslimer

Då har du fanimig inte letat noga, har aldrig stött på en sverigedemokrat som INTE orerar om hur muslimerna/invandrare är roten till allt ont i världen

NiklasW: Jag har heller aldrig stött på en sverigedemokrat som haft något som helst problem med en skattebetalande svenskassimilerad invandrare, vare sig den är muslim eller inte

Se, där börjar du ställa en massa dåligt fördolda krav på dem som antyder att de inte är perfekta, ser du hur du gillar att dansa runt koncept i utkanten för att inte vara "fel och rasistisk" i dina åsikter men ändå försöker behålla andemeningen, sluta med det.

NiklasW: Glöm inte bort att det finns massvis med aktiva invandrare som är medlemmar i SD och ännu fler invandrare som röstar på partiet.

Ja, idioti är inte begränsat till Sverige


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

Varför ska dom anpassa sig då?

Burgfitta:

Varför är det så viktigt att uppfattas så?

Som svar på båda era frågor: Det är viktigt att så många invandrare som möjligt blir svenskar eftersom det skapar trygghet i landet. Känner vi gemenskap med andra i samma nation, exempelvis genom att dela samma värderingar och traditioner, kommer vi i längden bli ett mer fungerande land. Jag är helt övertygad om att vi måste känna gemenskap i ett land för att vi överhuvudtaget ska kunna ha en generös och allmän välfärd till exempel. Dessutom skapar "vi och dem"-samhällen, alltså det som händer när invandrare inte blir svenskar, stora sociala problem i samhället. Vilket vi ser i de förorter där väldigt många invandrare bor och där väldigt få känner sig som svenskar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:

Som svar på båda era frågor: Det är viktigt att så många invandrare som möjligt blir svenskar eftersom det skapar trygghet i landet. Känner vi gemenskap med andra i samma nation, exempelvis genom att dela samma värderingar och traditioner, kommer vi i längden bli ett mer fungerande land. Jag är helt övertygad om att vi måste känna gemenskap i ett land för att vi överhuvudtaget ska kunna ha en generös och allmän välfärd till exempel. Dessutom skapar "vi och dem"-samhällen, alltså det som händer när invandrare inte blir svenskar, stora sociala problem i samhället. Vilket vi ser i de förorter där väldigt många invandrare bor och där väldigt få känner sig som svenskar.

Ser det mer som att invandrare är bättre på många saker och det vore bättre om svenskar blir mer som dom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lífþrasir:

Det har väldigt mycket med saken att göra, dem är det som syns mest av ert parti.

Går man efter vad enskilda anhängare säger kan man lika gärna hävda att moderaterna är ett super kristet skattefifflande pedofilparti samtidigt som socialdemokraterna är ett näthatande, också, skattefifflande parti. Det går alltså inte att definiera hela partier i vad enskilda anhängare säger.

Då har du fanimig inte letat noga, har aldrig stött på en sverigedemokrat som INTE orerar om hur muslimerna/invandrare är roten till allt ont i världen

Konstigt. Jag blir väl iallafall i så fall den första. Jag tror absolut inte att invandrare/muslimer är roten till allt ont i världen. Hej!

Se, där börjar du ställa en massa dåligt fördolda krav på dem som antyder att de inte är perfekta, ser du hur du gillar att dansa runt koncept i utkanten för att inte vara "fel och rasistisk" i dina åsikter men ändå försöker behålla andemeningen, sluta med det.

Det finns inget planerat koncept i vad jag säger utan jag utgår helt enkelt ifrån vad jag tycker. Naturligtvis sticker det i många sverigedemokraters ögon när man ser en invandrare, som fått så mycket betalt av svenska folket, väljer att inte arbeta, istället gå på bidrag och i många fall också begå brott. Och samtidigt, för att bevisa att SD inte är rasister, ser sverigedemokrater aldrig något problem i invandrare som gör rätt för sig. Finns ingen andemening, finns ingen rasism utan jag beskriver bara sanningen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW: Som svar på båda era frågor: Det är viktigt att så många invandrare som möjligt blir svenskar eftersom det skapar trygghet i landet. Känner vi gemenskap med andra i samma nation, exempelvis genom att dela samma värderingar och traditioner, kommer vi i längden bli ett mer fungerande land. Jag är helt övertygad om att vi måste känna gemenskap i ett land för att vi överhuvudtaget ska kunna ha en generös och allmän välfärd till exempel. Dessutom skapar "vi och dem"-samhällen, alltså det som händer när invandrare inte blir svenskar, stora sociala problem i samhället. Vilket vi ser i de förorter där väldigt många invandrare bor och där väldigt få känner sig som svenskar.

Jag bor iofs inte i sverige längre, men har gjort det förr. Bor i ett annat nordiskt land nu, identifierar mig verkligen inte som "nationaliteten" även om jag är medborgare, men likväl känner folk gemenskap med mig. Tror inte den gemenskapen skulle bli större bara för att jag också skulle identifiera mig med "nationaliteten". Känner inte heller att jag behöver ta efter deras kultur då det har en hel del brister. Följer dock lagarna i lika stor grad som resten av befolkningen.


   
SvaraCitera