Aviseringar
Rensa alla

förklara slutet på Sagan om konungens återkomst?


Ämnesstartare

Huhu.

Jag tror att jag har sett Sagan om ringen triologin 5-6 gånger nu och lyckas ändå inte förså VARFÖR Frodo drar iväg med båten med Gandalf i slutet efter allt löst sig? Jag vet jag vet, jag är säkert dum så de behöver ni inte skriva. Men tacksam om någon kunde få mig att förstå! [bigsmile]


   
Citera

Därför att han ville ha frid, vilket han inte kunde få i Middle-Earth. Hans fysiska smärtor kunde inte läka där, inte hans psykiska heller antar jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cowell:

Därför att han ville ha frid, vilket han inte kunde få i Middle-Earth. Hans fysiska smärtor kunde inte läka där, inte hans psykiska heller antar jag.

Äh tror att han inte klarade av att hans kärlek, Sam, drog och gifte sig med byns hetaste brud [cool]


   
SvaraCitera

FreeWay89:

Äh tror att han inte klarade av att hans kärlek, Sam, drog och gifte sig med byns hetaste brud


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cowell:

Därför att han ville ha frid, vilket han inte kunde få i Middle-Earth. Hans fysiska smärtor kunde inte läka där, inte hans psykiska heller antar jag.

Men fan.. haha vart drog han då? 😮


   
SvaraCitera

Det lustiga är att vad jag minns finns inte det med öht i originalet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FreeWay89:

Äh tror att han inte klarade av att hans kärlek, Sam, drog och gifte sig med byns hetaste brud [cool]

haha är helt säker på att dom låg under inspelningen


   
SvaraCitera

Cowell:

Därför att han ville ha frid, vilket han inte kunde få i Middle-Earth. Hans fysiska smärtor kunde inte läka där, inte hans psykiska heller antar jag.

Precis så är det


   
SvaraCitera

Läs Silmarillion för djupare förståelse


   
SvaraCitera

teddeftw:

Men fan.. haha vart drog han då? 😮

Frodo never completely recovered from the physical, emotional and psychological wounds he suffered during the War of the Ring. He was taken ill on the anniversaries of his wounding on Weathertop and his poisoning by Shelob. He briefly served as Deputy Mayor of the Shire, but spent most of his time writing the tale of his travels. Two years after the Ring was destroyed, Frodo and Bilbo as Ring-bearers were granted passage to Valinor — where Frodo might find peace. They boarded a ship at the Grey Havens and together with Gandalf, Elrond and Galadriel, the Keepers of the Three Rings, they passed over the sea and departed Middle-earth. Having no children of his own Frodo left his estate, along with the Red Book of Westmarch, to Sam.

Han drog till Valinor alltså.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cowell:

Han drog till Valinor alltså.

au au tror jag fattar nu 😀 tack


   
SvaraCitera

Stringburka:

Det lustiga är att vad jag minns finns inte det med öht i originalet.

Då har du dåligt minne. Jag läste böckerna när jag var 12 år gammal och kommer ihåg det.


   
SvaraCitera

Proteus:

Då har du dåligt minne. Jag läste böckerna när jag var 12 år gammal och kommer ihåg det.

Hade för mig att boken slutade mer eller mindre direkt efter slaget om fylke, men du kan ha rätt. Var några år sedan nu.


   
SvaraCitera

Du hade rätt, proteus.

"Frodo never completely recovered from the physical, emotional and psychological wounds he suffered during the War of the Ring. He was taken ill on the anniversaries of his wounding on Weathertop and his poisoning by Shelob. He briefly served as Deputy Mayor of the Shire, but spent most of his time writing the tale of his travels. Two years after the Ring was destroyed, Frodo and Bilbo as Ring-bearers were granted passage to Valinor — where Frodo might find peace. They boarded a ship at the Grey Havens and together with Gandalf, Elrond and Galadriel, the Keepers of the Three Rings, they passed over the sea and departed Middle-earth. Having no children of his own Frodo left his estate, along with the Red Book of Westmarch, to Sam."


   
SvaraCitera

För att gifta sig med Gandalf


   
SvaraCitera