Aviseringar
Rensa alla

förklara slutet på Sagan om konungens återkomst?


Stringburka:

text

Men heja, kolla 4 inlägg ovanför dig.


   
SvaraCitera

Cowell:

Men heja, kolla 4 inlägg ovanför dig.

haha ninjad med 30 min! XD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

teddeftw:

Men tacksam om någon kunde få mig att förstå!

Alla som någonsin har burit ringen måste åka, typ. Jag vet inte har läst boken men kommer ej ihåg, nu är jag dålig.

Filmerna tycker inte jag förklarar någonting öht men de är äckligt bra ändå.


   
SvaraCitera

Frodos morgulklingesår hade dödat honom om han stannade kvar. Gandalf lurade döden lite i allmänhet; hans ålder var över, men i Valinor är man odödlig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wow svaren fortsätter bara att komma på en redan besvarad fråga. ^^


   
SvaraCitera

aa aaså han pallante trycket lix efter kriget så han ba drog långt o så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

aa aaså han pallante trycket lix efter kriget så han ba drog långt o så

Jag vet inte. Har en känsla av att kokainet tog slut och han behövde åka till det ''odödliga landet''.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det hela är bara symbolik.

Texten som postats ovan:
"Frodo never completely recovered from the physical, emotional and psychological wounds he suffered during the War of the Ring. He was taken ill on the anniversaries of his wounding on Weathertop and his poisoning by Shelob. He briefly served as Deputy Mayor of the Shire, but spent most of his time writing the tale of his travels. Two years after the Ring was destroyed, Frodo and Bilbo as Ring-bearers were granted passage to Valinor — where Frodo might find peace. They boarded a ship at the Grey Havens and together with Gandalf, Elrond and Galadriel, the Keepers of the Three Rings, they passed over the sea and departed Middle-earth. Having no children of his own Frodo left his estate, along with the Red Book of Westmarch, to Sam."

Det här är vad som händer:

Frodo är allvarligt skadad från svärdet i första filmen samt den stora spindeln i den tredje. Han mår psykiskt dåligt under de två sista åren han bor i Fylke. Den tiden spenderar han med att skriva klart den Röda boken för att sedan dö. Döden symboliseras av båtresan.
Alverna och Gandalf kan inte dö en naturlig död av ålderdom därför har alver vallfärdat till skeppen och rest där ifrån (dött) för att nu är det människornas tidsålder som inleds. Frodo stiger på skeppen som åker till deras version av himmelen (en annan kontinent). Hans sår kunde inte läkas i den här välden men när han är död i himmelen så kommer äntligen såren att kunna läkas.

Något som många inte vet är att Sagan om ringen egentligen delvis är en en berättelse om första världskriget då Tolkien började skriva på den när han satt i skyttegravarna.


   
SvaraCitera