Aviseringar
Rensa alla

Förklara!


Ämnesstartare

Jag förstår inte sociala koder vilket gör det svårt för mig att både skaffa och behålla vänner. Detta gör det svårt för mig att kommunicera med folk vilket leder till att jag enligt dem gör på fel sätt. Det kan vara att jag skriver med folk på facebook, att jag skrev ett grattis eller att jag frågade en bekant om hon ville ses på en fika i stan. Jag förstår inte vad det är för fel jag gör och undrar om någon kan förklara det för mig. Detta gör även så att kommunikationen jag har med folk brister och jag förtår verkligen inte varför.


   
Citera

Har du någon diagnos?


   
SvaraCitera

Maymay: Har du någon diagnos?

Ja, Josses94 har sagt det flera gånger

Josses94: Jag har själv en diagnos därav varför jag inte förstår sociala koder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maymay:
Har du någon diagnos?

Ja det har jag. Jag vill som sagt bara förstå felet andra anser jag gör i sociala sammanhang. Enligt mig och andra är dem situationerna jag nämner allmänt normala vilket gör att det inte är konstigt eller något sk fel som folk påpekar att jag gör. 

Därför undrar jag vad då felet är som de syftar på. Eller om de hittat på att det finns något fel. Problemet här är ju att de kan göra exakt samma sak men ingen säger ju att dem gör på fel sätt då. Tex Stina och Calle använder fb men Berit som också använder fb får höra utav dem att hon gör på fel sätt. Hon gör ju ingenting fel eftersom alla 3 gör ju isf samma fel. Varför blir då Berit utsatt eller något slags offer trots att hon gör rätt och inte något fel? Om Stina eller Calle sa själva felet skulle det vara fine, men nu nämner ju ingen jäkel själva felet, därför blir det hela väldigt löjligt och patetiskt och samtidigt dubbelmoral. 

Förstår ni hur jag menar? 


   
SvaraCitera

Du oroar dig för mycket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Deinosuchus:
Du oroar dig för mycket.

Nej det gör jag inte. Men om flera säger att man gör på fel sätt så är de inte konstigt om man undrar hur dem menar och vad detta sk felet är. De kan ju inte förklara vad detta sk felet är för något. De berättar ju inte det beror på detta eller vi menar att felet du gör är detta..


   
SvaraCitera
Listus

Asså om flera reagerar på något kan det säkert finnas ett samband men håller med Deino, du oroar nog dig och förstorar saker.

Sen säger du ju själv att du har en diagnos som gör det svårare för dig, så där har du ju en anledning. Så då kommer det väl förmodligen vara lite svårare för dig. 


   
SvaraCitera