Aviseringar
Rensa alla

Förkortningar


Ämnesstartare

Förkortningar du inte trodde att du skulle börja använda, men föll för trycket tillslut.

Heroic blev HC i WoW, hatade det i början men använde det tillslut också.
My face when blev mfw, jag trodde aldrig att fler personer skulle börja använda det första gången jag såg det, men nu använder till och med jag det.

Skulle visa ett exempel på det senare men sitter med mobilen på tåget.


   
Citera

Tänker tillbaka på tiden när man hade lunar. Minns att det var då man började skriva LOL, även jag. Minns även att folk brukade säga "du vet inte ens vad det betyder!" och minns när jag var tvungen att googla vad det betydde. Är lite chockad över att jag faktiskt började använda det innan jag visste vad det betydde. Använde det ju ändå på rätt ställen. Tror jag. Språkbegåvad jäkel.


   
SvaraCitera

Använder alltid ca, pga, obs, men har ej trott att jag aldrig skulle använda dom.


   
SvaraCitera

Använder sällan förkortningar. Inte ens ca, pga, obs och dylikt. [smile]


   
SvaraCitera

Hittar ibland på egna förkortningar, sen glömmer jag bort vad de står för och förstår inte någonting av det jag skrivit på nätet.[y]


   
SvaraCitera

Tyckte länge att irl och afk var fult, använder det t.o.m. i talspråk nu för tiden. [sad]


   
SvaraCitera

Störde mig på imo, tycke det lät efterblivet men använder det nu.
Lol, fu och atm ogillade jag också.


   
SvaraCitera

Har inte direkt börjat använda mig utav förkortningar som jag inte gillar, annat än att jag börjat skriva "o" istället för "och", vilket jag avskyr att läsa i andras text 🙁
Hatar när folk skriver "sj?" OCH "vgd?", börjar jag med det så skjut mig, någon.


   
SvaraCitera
time
 time

Skriver bara förkortningar när jag är på trollhumör. Får ångest av chattspråket, som min svenskalärare kallade det. Fick ångest när han gick igenom en lista med olika smileys och förkortningar och frågade "vad i helvete WTF betyder".

Ångest.


   
SvaraCitera

antrax:

Tyckte länge att irl och afk var fult, använder det t.o.m. i talspråk nu för tiden.

ILLA!


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Ångest.

Vad är det att ha ångest över?
Är du rädd för att det ska bli allmänt accepterat även utanför chattarna och sms:en?

Macktorsken:

ILLA!

Vet. Skäms lite över det.


   
SvaraCitera

antrax:

Vet. Skäms lite över det.

Du måste ändra då det! I vilka sammanhang använder du afk i verkliga livet? Typ när någon ringer och vill träffas, "jag är afk"


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

vad i helvete WTF betyder

heheheh [love]


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Du måste ändra då det! I vilka sammanhang använder du afk i verkliga livet? Typ när någon ringer och vill träffas, "jag är afk"

Haha ne. Använder det snarare när jag pratar om internetanvändning och datorer. Var längesedan afk ploppade ur min mun iaf, känns bra. Irl är på något sätt lite mer okej.


   
SvaraCitera

antrax:

Haha ne. Använder det snarare när jag pratar om internetanvändning och datorer. Var längesedan afk ploppade ur min mun iaf, känns bra. Irl är på något sätt lite mer okej.

Att prata så är ett tecken på att du spenderar för mycket tid vid datorn. [smile]

Jag har rent språk. [wink]


   
SvaraCitera