Aviseringar
Rensa alla

Förkyld i snart 6 veckor


Ämnesstartare

Hej allihopa. Jag hoppas verkligen ni kan hjälpa mig.
Jag blev jätteförkyld för snart sex veckor sedan. I den andra veckan på november. Jag vaknade av att jag var jättetäppt och hade jättemycket slem i halsen. Sedan dess har jag gått med samma symptom i snart fem veckors tid. Jag har inget snor i näsan, det hade jag bara i början, men jag har slem i halsen. Jag tror jag blev smittad av en kille i min klass som har varit hemma ganska många ggr, han var hemma en hel vecka då varje gång, jag har alltid suttit bredvid honom så jag tror det var han som smittade mig, jag valde dock att gå till skolan ändå då jag inte har feber. Jag behöver inte snyta mig lika mycket, men jag hostar nästan hela tiden och varje gång jag vaknar måste jag hosta upp en massa slem. Slemmet varierar från vitt, grönt och gult. Det tar aldrig slut Jag har varit hoss vårdcentralen men de sa att det bara var en förkylning och testerna sa att det inte var några bakterier. Nu har jag haft jullov i en vecka och bara varit hemma förutom att gå på bio en gång, så jag borde vara frisk nu! Har tagit hostmedicin men det hjälper inte. Jag har aldrig haft en sådan här långvarig förkylning förut, är det bara en långvarig eller är det något annat? Om det bara är en förkylning hur länge kan det här hålla på?? 
Ska även åka till Vietnamn om tre dagar så jag vill helst vara frisk innan. Kan det bli värre om jag åker utomlands? Snälla hjälp!


   
Citera
NEMI
 NEMI

Bra grej kan vara ett läkarbesök.


   
SvaraCitera

Provat att värma citronvatten med ingefära i? Ska ha en god effekt mot förkylningar. 6 veckor låter länge för att vara en förkylning, går det inte över snart bör du gå till läkaren igen. Dem långvariga symtomen så som du beskriver kan kanske vara ett tecken på twar också, den sjukdomen går över av sig dock men vanligt att man är sjuk i månader.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Putt


   
SvaraCitera

Körtelfeber?


   
SvaraCitera
Smilen

Hur är det nu? 


   
SvaraCitera
elanos

Åkte på en nio veckors förkylning förra vintern, mådde bra efter. Men boka tid hos vårdis för att dubbelkolla


   
SvaraCitera