Aviseringar
Rensa alla

Förlåt alla


BibelnMedJoel: Upplevde det idag i kyrkan, vi fick se den heliga anden röra sig kraftigt idag.
Det är inte en fattig mästare jag tjänar som du får det att framstå som, det är inte EN upplevelse som jag haft för 2 år sen, det är en fortsatt upplevelse som inte tar slut!!
Idag ramlade det människor ned på golvet, och tårar rann!
Såhär har vi det varje söndag.

Jag har som sagt själv upplevt det men utan någon religionsutövare dvs präst/pastor närvarande utan själv hemma i mitt föräldrahem. Hade väl precis kommit in i tonåren dvs precis fyllda 13 år. Får väl rakt av erkänna att det var den "häftigaste upplevelsen/kicken" i mitt liv.  Mycket glad  Hjärta  Har idag ärligt talat ingen fysisk/medicinsk förklaring till det hela. Som du förstår p gr av min dåvarande ålder så var jag naturligtvis helt drogfri. Hade inte ens druckit alkohol någon gång i mitt liv.

Men som sagt, kyrkan oavsett om den heter Svenska Kyrkan, Pingstkyrkan, Livets Ord, Jehovas Vittnen eller Hare Krishna är inte min grej. Det är för mycket pengar inblandade i alla samfund och alla samfund bygger bara på att samla in så mycket pengar som någonsin går från församlingens medlemmar.

Vill man se det ur en något humoristisk synpunkt så skulle man tolka alla globala översvämningar som att det är Gud som gråter över hur religionen globalt har kommersialiseras. Mycket glad

BibelnMedJoel: Och vi är inte ensamma, pröva att besöka en levande kyrka (inte statlig)
Om du bor i GBG så kan jag ta med dig till en, jag ska dit om 2 veckor.

Jag misstänkte att du inte bodde på en ö i Finland utan i Gbg eftersom du tyckte att alla statyer på stans gator och torg var häxor och demoner.  Mycket glad

Bara en följdfråga... vad är det som får dig att tycka illa om statyer? För mig är dom neutrala. Jag varken älskar dom eller hatar dom utan är väl bara konstnärers sätt att uttrycka sig!?


   
SvaraCitera

stoner: Jag tror de allra flesta samfund har varit och slitit i min "själ"

Herregud...

stoner: Möjligen att han har druckit några folköl i tonåren och stoppat en chokladkaka i fickan när han varit på ICA.

Mycket glad

stoner: men det finns alltid ett bra sätt ett spetsa en debatt med kraftiga överdrifter för att på det sättet belysa sina åsikter

Tycker det är värre om han inte är ett troll, för i så fall är han sekt-aktig/tillhör någon sekt (se på hur han skriver, bla. i det du svarade honom om), du vet en såndär sekt som använder sin religion som ursäkt för att bortse från människors rättigheter och få förtrycka vissa grupper, sådana sekter som är vanliga i USA som sysslar med... med... ja allt möjligt skit, sådana sekter som för mänsklighetens skull borde kriminaliseras. Och isåfall hoppas jag att han hellre är ett troll än att tillhöra någon sådan sekt.

Hjärta


   
SvaraCitera

Räänkkutus:
BibelnMedJoel, gå å lägg dig jävla pingstvän 🙂

Det är inte fint att svära, vårda ditt språk.
Om du lär dig att inte svära så ska du få se en förbättring i dina relationer, sanna mina ord


   
SvaraCitera

stoner: "häftigaste upplevelsen/kicken"

Där ja!
En sak jag lärt mig om Gud, det är det att många vill följa honom så länge det känns häftigt.
Det kommer dock prov, då saker inte känns bra, och att man vid det laget ska ha omvandlat en känsla till en kunskap.
Du har haft känslan av Gud, han har vidrört dig, en stor välsignelse för dig!
Detta ska vara som din grund, du vet av outgrundliga orsaker att Gud kan vidröra människor!
Detta bör du förbli påmind om igenom alla livets utmaningar, glöm alltså inte den vinsten som han har gjort i ditt liv utan påminn dig om den.

2. Det är som du säger, kyrkan är full med hycklare och giriga människor.
Det är bara mer orsak för dig att komma dit, det finns alltid plats för en till.
Låtsas inte som att du är perfekt.

3. Mina föräldrar bor på en ö i Finland, jag är där en del men jag har en lägenhet i mariehamn, dock ska jag besöka GBG snart.
Och det är inte bara av mitt eget tal jag säger så om statyerna, det finns många som kan vittna för den sakens skull, dom kallas altare i bibeln och är en synd.

4. Statyerna har bland annat mycket symbolismen i sig, som hänvisar tillbaka till frimurar ideologier, inte endast via just att du har ormar och lite sånt i statyerna, även bilder och så.
Sedan har dom andliga effekter med, lite som att man får känslan av att dom är "centrum av universum"
Dessutom ser jag med mina andliga ögon ett mörker omkring, ah den fontänen som är i brunnsparken i GBG.
Men jag skulle vilja lära mig mer, jag känner en som studerar sånt här deep.


   
SvaraCitera

BibelnMedJoel:

Det är inte fint att svära, vårda ditt språk.
Om du lär dig att inte svära så ska du få se en förbättring i dina relationer, sanna mina ord

Förklara hur.
Vilka relationer? Alla mina vänner svär, alla mina släktingar svär. 
förklara gärna hur ordval kan förbättra mitt liv.


   
SvaraCitera

Räänkkutus:

Förklara hur.
Vilka relationer? Alla mina vänner svär, alla mina släktingar svär. 
förklara gärna hur ordval kan förbättra mitt liv.

Det kommer att förbättra dina relationer med din släkt för att du tar en ståndpunkt för någonting som är rätt.
Ingen kan argumentera att svära är rätt, men det går att argumentera att det är fel.
Jag brukar gå efter den principen att om jag inte kan bete mig på ett sätt framför min mormor så är det något fel på det sättet att bete sig.
Att slänga ur mig svordomar är en sån sak.
Relationer byggs inte på snabba kick.
svordomar är bara enkla kick, det är som en drog.
Tänk dig att du ska gå DEEP med någon, och denne släpper in dig i de heligaste, tystaste, mest privata delar av sitt hjärta och du kommer in dit och slänger ur dig svordomar och sattyg....
Då har denne personen med andra ord litat på en fel människa att gå DEEP med.
Dina relationer kommer att bli välsignade om du bestämmer dig för att inte svära för att:
1. Du kommer att kunna bli DEEP mer ofta inför andra då atmosphären är renare.
2. En annan kommer bli mer DEEP inför dig av samma anledning.


   
SvaraCitera

Det är inget fel på att säga saker som "skit", "fan", "djävla", "helvete" och liknande - man ska vara djähähääääävligt försiktig med att lita på människor som inte kan använda dessa "svordommar" och är emot användandet av dom.

Hjärta


   
SvaraCitera

Storchen84: Tycker det är värre om han inte är ett troll, för i så fall är han sekt-aktig/tillhör någon sekt (se på hur han skriver, bla. i det du svarade honom om), du vet en såndär sekt som använder sin religion som ursäkt för att bortse från människors rättigheter och få förtrycka vissa grupper, sådana sekter som är vanliga i USA som sysslar med... med... ja allt möjligt skit, sådana sekter som för mänsklighetens skull borde kriminaliseras. Och isåfall hoppas jag att han hellre är ett troll än att tillhöra någon sådan sekt.

Det har du iof sig rätt i.

Även de något mer etablerade religiösa samfunden har ju onekligen varit inblandade i DUBBELMORD!  Arg  Syftar på de så välkända dubbelmorden i Knutby utanför Uppsala där pastorn i Filadelfiaförsamlingen - Helge Fossmo - fälldes för mord och anstiften till mord. TVÅ OSKYLDIDA MÖRDADES!!!  Arg

Källa: Wikipedia

Så visst finns det grova brottslingar och mördare bland de svenska frikyrkorna.  Arg


   
SvaraCitera

BibelnMedJoel: Du har haft känslan av Gud, han har vidrört dig, en stor välsignelse för dig!
Detta ska vara som din grund, du vet av outgrundliga orsaker att Gud kan vidröra människor!
Detta bör du förbli påmind om igenom alla livets utmaningar, glöm alltså inte den vinsten som han har gjort i ditt liv utan påminn dig om den.

Det är jag fullt medveten om och det gör mig glad.

Det trista är att han inte kan komma ner till jorden och presentera sig själv.
Ännu mer negativt är alla "hans tillverkningsfel".   Mycket glad  Gråter  Syftar på allt ifrån meteoritnedslag till jordbävningar. 

BibelnMedJoel: Det är som du säger, kyrkan är full med hycklare och giriga människor.
Det är bara mer orsak för dig att komma dit, det finns alltid plats för en till.
Låtsas inte som att du är perfekt.

Man kan ju inte beskylla en person som blir grundlurad av en religion för girig eller hycklare. Personen är ju snarare ett offer!
Men de ledande inom alla församlingar dvs präster och pastorer är däremot de riktiga skurkarna då det är de som försöker manipulera och råna församlingen på församlingens dvs folkets pengar.

Går man enbart efter bibelns 10 Guds bud så är jag perfekt.  Mycket glad  Jag varken stjäl, rånar, är otrogen mm mm mm mm mm.

BibelnMedJoel: Och det är inte bara av mitt eget tal jag säger så om statyerna, det finns många som kan vittna för den sakens skull, dom kallas altare i bibeln och är en synd.

Är inte begreppet "offer" dvs att man ska "offra" 10-falt ett begrepp inom kristendomen? Det är väl den enda anledningen till att det finns altare... offeraltare! Där ska det som ska offras placeras. Hur många "offerlamm" tror du inte har offrats på altare i kristendomens namn?
Eller var det var en kvinna som hjälpte sjuka genom växtmedicin som offrades då hon var ond och skulle skickas till helvetet i Guds namn!

BibelnMedJoel: Statyerna har bland annat mycket symbolismen i sig, som hänvisar tillbaka till frimurar ideologier, inte endast via just att du har ormar och lite sånt i statyerna, även bilder och så.
Sedan har dom andliga effekter med, lite som att man får känslan av att dom är "centrum av universum"
Dessutom ser jag med mina andliga ögon ett mörker omkring, ah den fontänen som är i brunnsparken i GBG.

Så du menar att allt som rör ormar är ont? Varför uteslöt inte Gud i så fall dessa ringlande slinglande monster? Har själv ormfobi trots att jag bor på landet. Och flera av mina katter har blivit ormbitna.  Gråter

Ett tips! Jag tror du skulle bli tagen mer på allvar här på forumet om du mer refererar till dina egna åsikter och inte hela tiden refererar till bibeln! Bibeln är INTE SKRIVEN AV GUD. Trots att bibeln, tanakh (judarnas bibel), koranen (muslimernas bibel) osv ofta kallas för Guds bok. Samtliga sk heliga böcker är skrivna av människor som påstår sig genom diverse uppenbarelser har haft kontakt med Gud. Jag ifrågasätter inte deras kontakt med Gud men jag ifrågasätter att deras personliga kontakter därmed ska bli en del av människornas heliga böcker - VÅR BIBEL? MITT SVAR ÄR NEJ!


   
SvaraCitera

stoner:

Det har du iof sig rätt i.

Även de något mer etablerade religiösa samfunden har ju onekligen varit inblandade i DUBBELMORD!  Arg  Syftar på de så välkända dubbelmorden i Knutby utanför Uppsala där pastorn i Filadelfiaförsamlingen - Helge Fossmo - fälldes för mord och anstiften till mord. TVÅ OSKYLDIDA MÖRDADES!!!  Arg

Källa: Wikipedia

Så visst finns det grova brottslingar och mördare bland de svenska frikyrkorna.  Arg

Jag tänkte mer på sekterna som finns i USA, typ som... jag vet inte, självmordssekter, sekter där x antal människor lever isolerade från omvärlden under någon självutsedd "ledare" som med diverse metoder som vi vettigt folk ser som nedvärderande ska "leda" gruppen människor till "herren", sekter som "botar" homsexualitet med icke-humana metoder... sånt skit.

Hjärta


   
SvaraCitera

stoner:

Det är jag fullt medveten om och det gör mig glad.

Det trista är att han inte kan komma ner till jorden och presentera sig själv.
Ännu mer negativt är alla "hans tillverkningsfel".   Mycket glad  Gråter  Syftar på allt ifrån meteoritnedslag till jordbävningar. 

All ondska skulle bli förintad om han kom till jorden.
Din och min kropp är med i den ekvationen då kroppen är förfallen.
Vi skulle dö med andra ord.
Allt vad som händer jobbar tillsammans för det bästa av de som litar på HERREN.

stoner: Man kan ju inte beskylla en person som blir grundlurad av en religion för girig eller hycklare. Personen är ju snarare ett offer!
Men de ledande inom alla församlingar dvs präster och pastorer är däremot de riktiga skurkarna då det är de som försöker manipulera och råna församlingen på församlingens dvs folkets pengar.

Går man enbart efter bibelns 10 Guds bud så är jag perfekt.    Jag varken stjäl, rånar, är otrogen mm mm mm mm mm.

Du blåser upp deras synder ganska stort, du vet inte hur mycket gott dom gjort heller.
Du har bara rykten att gå på, inte att jag säger att dom representerar Jesus, för det gör dom inte men var ärlig också dom e bara människor.
Har du laddat ner musik eller film olagligt? det är stöld.
Har du sätt på en kvinna med lust? Då har du alltså begått äktenskapsbrott i ditt hjärta enligt JESUS:
Har du aldrig ljugit? Jag vet inte med det där du sa om stöld verkar vart en lögn.

stoner: Är inte begreppet "offer" dvs att man ska "offra" 10-falt ett begrepp inom kristendomen? Det är väl den enda anledningen till att det finns altare... offeraltare! Där ska det som ska offras placeras. Hur många "offerlamm" tror du inte har offrats på altare i kristendomens namn?
Eller var det var en kvinna som hjälpte sjuka genom växtmedicin som offrades då hon var ond och skulle skickas till helvetet i Guds namn!

I Moseboken, efter världsfloden så säger Gud att han inte ska kräva djuroffer mer.
Han blev också vred över offeraltare, framför allt de som var bygga till Ba-al, en gud / fallen ängel.
På den tiden offrade du till Gud eller djävulen, nu mer efter Jesus kan du endast offra till djävulen då ett perfekt offer redan blivit offrat.
Därför kallas Jesus "Det felfria lammet" Om ett lamm har ett brutet ben i kroppen så är den inte värdig, läs igenom Jesu tortyr och korsfästelse, hade han levt lite längre på korset så hade dom krossat knäskålarna på han.
Men inte ett ben blev brutet.

stoner: Så du menar att allt som rör ormar är ont? Varför uteslöt inte Gud i så fall dessa ringlande slinglande monster? Har själv ormfobi trots att jag bor på landet. Och flera av mina katter har blivit ormbitna.  

Ett tips! Jag tror du skulle bli tagen mer på allvar här på forumet om du mer refererar till dina egna åsikter och inte hela tiden refererar till bibeln! Bibeln är INTE SKRIVEN AV GUD. Trots att bibeln, tanakh (judarnas bibel), koranen (muslimernas bibel) osv ofta kallas för Guds bok. Samtliga sk heliga böcker är skrivna av människor som påstår sig genom diverse uppenbarelser har haft kontakt med Gud. Jag ifrågasätter inte deras kontakt med Gud men jag ifrågasätter att deras personliga kontakter därmed ska bli en del av människornas heliga böcker - VÅR BIBEL? MITT SVAR ÄR NEJ!

Det är symbolism mannen, du drar slutsatser för snabbt, du kan inte dra slutsatser efter varje steg hela tiden, vänta in kunskapen lite.
Bibeln är Guds ord, jag är världens ljus och jordens salt, om jag förlorar min sälta så duger jag inte till.
Ställer du dina ljus där ingen kan se dom?
Nej du ser till att alla kan se ljuset, därför överlämnar jag PK till djävulen för alla som är PK eller medelvarma kommer Gud att spotta ut, den som inte står för Jesus inför världen, den kommer inte han stå för inför sin fader.
Jag har själv en personlig relation med Gud, ser folk profetera ofta, som sagt hade du följt med till kyrkan hade du sätt saker du inte kan eller bryr dig om att förklara.
Bara tacka och ta emot.


   
SvaraCitera

BibelnMedJoel:

Det kommer att förbättra dina relationer med din släkt för att du tar en ståndpunkt för någonting som är rätt.
Ingen kan argumentera att svära är rätt, men det går att argumentera att det är fel.
Jag brukar gå efter den principen att om jag inte kan bete mig på ett sätt framför min mormor så är det något fel på det sättet att bete sig.
Att slänga ur mig svordomar är en sån sak.
Relationer byggs inte på snabba kick.
svordomar är bara enkla kick, det är som en drog.
Tänk dig att du ska gå DEEP med någon, och denne släpper in dig i de heligaste, tystaste, mest privata delar av sitt hjärta och du kommer in dit och slänger ur dig svordomar och sattyg....
Då har denne personen med andra ord litat på en fel människa att gå DEEP med.
Dina relationer kommer att bli välsignade om du bestämmer dig för att inte svära för att:
1. Du kommer att kunna bli DEEP mer ofta inför andra då atmosphären är renare.
2. En annan kommer bli mer DEEP inför dig av samma anledning.

Svära är rätt, det är rätt därför att man få, vi ha ett fritt ord i Sverige, då få man säga precis vafan man vill, å dessutom kan inte ord försämra en relation, kanske om du är släkt med en jävla pingstvän som dig.
Dessutom så är det bara religiösa dumjävlar som ta illa upp när man svär.

Tänk på det din lallare Arg


   
SvaraCitera

Räänkkutus:

Svära är rätt, det är rätt därför att man få, vi ha ett fritt ord i Sverige, då få man säga precis vafan man vill, å dessutom kan inte ord försämra en relation, kanske om du är släkt med en jävla pingstvän som dig.
Dessutom så är det bara religiösa dumjävlar som ta illa upp när man svär.

Tänk på det din lallare Arg

Ledsen jag kan inte svara på dina kommentarer mer, då skulle jag brutit emot hemsidans regler och bli spärrad 🙁 Du får ta kontakt med mig på en annan hemsida.


   
SvaraCitera

BibelnMedJoel:

Ledsen jag kan inte svara på dina kommentarer mer, då skulle jag brutit emot hemsidans regler och bli spärrad 🙁 Du får ta kontakt med mig på en annan hemsida.

Det bli nog inte av.
jag gilla inte pingstvänner å prata med nå jävla Jehovas vittnen är jag inte intresserad av.


   
SvaraCitera

Räänkkutus:

Det bli nog inte av.
jag gilla inte pingstvänner å prata med nå jävla Jehovas vittnen är jag inte intresserad av.

Önskar jag kunde ge dig ett svar på detta men som du redan vet är jag på fotbojja 🙁


   
SvaraCitera