Aviseringar
Rensa alla

Förlåt


Ämnesstartare

Tjohej: Tyckte bara att bilderna var roliga.

att du tycker bilder som  hånar våldtäkter, att kvinnor är undertrycka etc är roliga får dig ett verka som en st _sexist_ ja. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg:

Ok är inte tjej så vet ej hur man bemöts  som tjej. Förklara gärna
 Lol så jävla fjantigt uttryck. hur beter man sig som ett svin? xD
 

Nu spelar du bara dum men ok


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kakakaka:

att du tycker bilder som  hånar våldtäkter, att kvinnor är undertrycka etc är roliga får dig ett verka som en st _sexist_ ja. 

Jag är starkt emot våldtäkter, så att håna dessa pgar inte alls varit min mening. Det jag vet med mig att ha hånat är påståenden och liknande medmotsägelsefullt budskap, eller dubbelmoral. Men inte i mening att trycka ner någon eller att verka vara något jag inte är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Nu spelar du bara dum men ok

nej, det är inget dumt med det han skriver, varken "spelat" eller ej, bemöt honom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Nu spelar du bara dum men ok

Spelar inte dum? Du kallar mig dum genom att skriva sådär. Svara på mitt inlägg istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola du måste ju våga gå utanför dina egna värderingar och diskutera begrepp öppet, du har inte patent på hur verkligheten fungerar :PpPP


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg:

Ok är inte tjej så vet ej hur man bemöts  som tjej. Förklara gärna
 Lol så jävla fjantigt uttryck. hur beter man sig som ett svin? xD
 

Du bemöts på samma vis som tjej när du beter dig illa, återigen.

onödigt elak:

nej, det är inget dumt med det han skriver, varken "spelat" eller ej, bemöt honom.

Jag skrev precis att man bemöts på samma vis som tjej så jag behöver inte uppmuntra mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Du bemöts på samma vis som tjej när du beter dig illa, återigen.

Tror du verkligen att tjejer och killar bemöts likadant? Menar du att samhället är jämställt eller? Och om det vore så, hur är det relevant för tråden? Galen

och har väl inte sagt  något om att jag beter mig illa


   
SvaraCitera
mynona

Tjohej: Jag vill bara att alla ska vara glada.  Vill bli omtyckt. Uppskattad.

Det fungerar inte att gny och bönfalla och be om ursäkt hela tiden när man vill bli omtyckt. När man har sårat någon och känner dåligt samvete är det naturligt att bli extra ödmjuk, och ju mer man tycker om den personen, desto mer vill man visa hur mycket man inser sitt misstag, värderar personen och är villig att bättra sig. Men här ber du alltså om ursäkt till alla för ditt beteende? Det blir för mycket: det blir desperat. Människor tycker om de som behåller sin självrespekt. Jag har ju talat om för dig vad balans innebär? Den här ängsliga desperationen gör bara att folk anser en vara patetisk. Det är förståeligt att bli desperat, men det är kontraproduktivt. Man blir inte intressant då. Att bevara sin självrespekt utan att bli en buffel hjälper både ens egen självkänsla och syftet att bli omtyckt, för tycke grundar sig också på respekt. Jag påstår inte att det är lätt alls, jag är själv så depressiv och labil att jag har svårt att kontrollera känslorna när jag har gjort någon jag bryr mig om upprörd, men det måste man göra om man värdesätter relationen. Man får inte hur mycket förståelse som helst. Det rätt för dig att göra här, det är att helt enkelt erkänna att du hade fel och visa villja att lära bort din okunnighet, men det kan du göra utan att krypa utefter golvet. Försök nu att glömma detta, fortsätt delta i sådana diskussioner för att lära dig mer, försök förstå, men lägg sådana här saker bakom dig. Försök att inte vara så rädd. Det motverkar syftet. Jag vet själv hur svårt det är. Ta ett minut i taget, så går det. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg:

Ja det ena utesluter inte det andra? Dock är det på olika sätt. 

menar t.ex jag och ett par kompisar kan säga vad som helst för respektlösa saker till tjejer irl och de bara skrattar och typ blir smickrade. Om någon mer mesig kille säger samma sak blir han helt krossad av tjejerna lol (true story).

Tjejer som beter sig "mesigt" säger respeltlösa och elaka grejer blir bemötta på samma sätt som en dylik kille, dvs, på ett dåligt sätt. Någon som säger elaka grejer till någon som inte klarar av att säga ifrån/beter sig "omesigt" blir inte bemötta på samma sätt.

Bööööörg:
Tror du verkligen att tjejer och killar bemöts likadant? Menar du att samhället är jämställt eller? Och om det vore så, hur är det relevant för tråden? Galen

och har väl inte sagt något om att jag beter mig illa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjohej: Tyckte bara att bilderna var roliga. Men det kanske de inte var då, om andra tar illa vid sig av dessa.

Här begår du precis samma misstag igen.......  Klart som fan att bilderna är roliga om du tycker det, ge fan i att vika dig för vad andra tycker... HELVETE 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Detta är inte första gången du skapar en tråd som denna efter att ha blivit bemött av kritik. Du fokuserar alldeles för mycket på att vara omtyckt och att behaga andra, så att det tillslut får motsatt effekt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du har väl inget att be om ursäkt för


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sluta försöka plocka poäng, antingen har man kul med det, eller så är man tyst, svårare än så är det inte


   
SvaraCitera
mynona

Bööööörg: menar t.ex jag och ett par kompisar kan säga vad som helst för respektlösa saker till tjejer irl och de bara skrattar och typ blir smickrade. Om någon mer mesig kille säger samma sak blir han helt krossad av tjejerna lol (true story).

Det bara är för att tjejerna tycker att ni är snygga och därför bortser de från dåligt uppträdande av sexuella skäl, på samma sätt som killar kan bortse från att en tjej är en stendum bimbo för att få ligga


   
SvaraCitera