Aviseringar
Rensa alla

förlåta den som varit otrogen


Ämnesstartare

När jag och min pojkvän var tillsammans var jag otrogen EN gång och han förlät mig och skulle kunna ta tillbaka mig för vad som helst så jag såklart utnyttjade det. Liksom det var små saker hela tiden. Typ som att hämta vatten och fall om han inte gjorde det var jag sur så han gjorde såklart det.

Men i alla fall, det tog slut mellan oss efter 3 år.
Vi var utan varandra i 1 år men har för ca 6 månader sen hittat tillbaka till varandra och nu kan man väl säga att det är ombytta roller. JAG ÄR EN ÄNGEL NU! Det är han som är tasig och jag som gråter och tofflar. Det enda han säger är "nu vet du hur det känns".
Kommer han någonsin kunna förlåta mig eller är det kört?


   
Citera

Låter ju som en bra grej ni har här.


   
SvaraCitera

Öhm, förlåtelse eller ej, är det där verkligen en relation du vill ha? Känns ju mer som att ni letar möjligheter att utnyttja varandra för diverse köksarbete. Köp dig en polack istället, det är mängdrabatt på dem nu när vi har alliansen här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror inte det handlar så mkt om att du "uttnttja" situationen, utan kanske för att han på något vis ändå är sur för att du var otrogen en gång och hämnas genom att vara taskig (och delvis också kanske för hur du behandla honom). Om du vill få ett slut på det och en bra relation borde ni prata igenom det som hänt så ni kan stryka ett streck över det och aldrig nämna de igen. Annars tror ja ni kommer dra upp saker mot varandra hela tiden och det kan aldrig sluta bra! lycka till!


   
SvaraCitera

Jag tycker ni ska ta ett riktigt snack och fråga varandra vad ni vill ha ut med relationen. Fast om det inte blir bättre gör slut det är bara onördig att ha ett halvbra förhållande. Lycka till[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miichaela_:

Det enda han säger är "nu vet du hur det känns".
Kommer han någonsin kunna förlåta mig eller är det kört?

haha rätt åt dig, hoppas det känns ordentligt. [bigsmile]


   
SvaraCitera

red ut det där så kan det nog bli något bra av det


   
SvaraCitera

Tror inte erat största problem ligger i en gammal otrohet, faktiskt. ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Huvet:

haha rätt åt dig, hoppas det känns ordentligt.

+1


   
SvaraCitera

I love Lucy:

Tror inte erat största problem ligger i en gammal otrohet, faktiskt. ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Låter ju mer som att han vill hämnas. Barnsligt. Vem vill orsaka den man älskar lika stor smärta som man själv känt?


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera