Aviseringar
Rensa alla

Förlora kompis för att satsa på en kille?


Ämnesstartare

Min kompis har fram och tillbaka gillat en kille. I höstas började jag bli lite intresserad av honom men försökte stöta bort känslorna då min bästa kompis gillar killen väldigt mycket.

För några veckor sen insåg jag hur fruktansvärt kär jag är i honom. Han är allt jag tänker på och allt jag vill ha.
Det som gör mig så förtvivlad är att jag kan inte lägga in en "stöt" på honom, för då skulle jag svika min kompis.
Det skulle aldrig kunna bli vi, men dem har varit på "g" så länge nu utan att det händer något så jag är nästan beredd på att köra.

Rädslan att jag då med stor sannolikhet mister vänskapen och förtroendet med min kompis.
Vad borde jag gör, Tycker ni?

Tack


   
Citera

om du anser att det är värt att förlora en vän så göre.

Förståsigpåare hävdar att det ändå kommer fler.


   
SvaraCitera

Är han intresserad av dig då? Onödigt att bli ovän med din kompis över en kille du ändå inte kan få..


   
SvaraCitera

låter ju rätt dumt
så länge inte kompisen är typ skitdålig
då kan det vara värt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag skulle absolut kunna få honom! Han verkar emellan åt intresserad.
Det här är första killen på lite äldre dar som jag blivit kär i och de klart det kommer fler men jag har aldrig känt så här och är redo att göra allt, känns det som.


   
SvaraCitera

Vänner är så mycket mer värda än flickvänner i alla fall.

Hur det är från kvinnligt perspektiv kan jag inte säga.


   
SvaraCitera
time
 time

Jag skulle nog ta ett snack med kompisen först.


   
SvaraCitera

Rosanyans:

Vad borde jag gör, Tycker ni?

Eftersom du verkligen verkar vara sugen på denna kille borde du kanske börja med att umgås med honom lite och kolla om det finns något att hämta där.

Sen bore du fråga din kompis hur det går med den där killen och om det inte är dags för henne att träffa någon annan om inget händer.

Sen om du och den här killen blir ihop har din kompis ingen anledning att bli arg, har hon inte fått till det på ett halvår lär inget mer hända ändå. Man kan inte "sno" pojk/flickvänner, antingen finns det känslor eller inte, och finns det inga känslor är det ju meningslöst att bli arg.

Och om din kompis inte kan acceptera att du har träffat en kille och ni är kära är hon ingen bra kompis ändå.


   
SvaraCitera

Din kompis tar nog inte det illa upp elr?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag är kille och blev hårt sviken av min bro och jag hatar honom än. just saying.


   
SvaraCitera

Hoes before broes


   
SvaraCitera

Skit i honom. Ta en brud. Det kommer att göra dig lyckligare.


   
SvaraCitera

Rubriken gav mig helt andra bilder i huvet


   
SvaraCitera