Aviseringar
Rensa alla

Förlora sitt studiebidrag?


Ämnesstartare

Ja, det är så att att jag har skolkat lite i skolan nu de senaste. Men jag har också varit sjuk väldigt mycket.

Jag har allt som allt 22%frånvaro(med anmäld och oanmäld antar jag). Och jag har 14%Oanmäld frånvaro. Kommer jag att förlora mitt studiebidrag?


   
Citera
Ämnesstartare

Anura:

Och jag har 14%Oanmäld frånvaro. Kommer jag att förlora mitt studiebidrag?

Troligen inte med tanke på att 8% av frånvaron är giltlig. Det måste vara minst 20% ogiltlig frånvaro för att man ska riskera att få studiebidraget indraget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är dumt att skolka [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tveea:

Det är dumt att skolka [no-no]

Jo, jag vet. Ska inte göra det något mer! Vill inte förlora bidraget, ska spara till en bärbar dator.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Uranus:

Troligen inte med tanke på att 8% av frånvaron är giltlig. Det måste vara minst 20% ogiltlig frånvaro för att man ska riskera att få studiebidraget indraget.

Min kompis sa att den giltiga frånvaron räknas med. Så den giltiga frånvaron räknas inte på de sättet som ogiltiga?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Jo, jag vet. Ska inte göra det något mer! Vill inte förlora bidraget, ska spara till en bärbar dator.

Ja, det ska du definittivt sluta med genast [surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Min kompis sa att den giltiga frånvaron räknas med. Så den giltiga frånvaron räknas inte på de sättet som ogiltiga?

Din kompis har fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Uranus:

Din kompis har fel.

Förmodligen. Men tack för svaret!:) Känns skönt nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jga förlorade mitt den här månaden. 31% ogiltigt och 16% giltigt! Men jag tror det var 20% för att förlora, ogiltig då [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Emopinglan13:

Jga förlorade mitt den här månaden. 31% ogiltigt och 16% giltigt! Men jag tror det var 20% för att förlora, ogiltig då [crazy]

Oj! Det måste vara jobbigt. Vad händer nu då? Inga cash eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Oj! Det måste vara jobbigt. Vad händer nu då? Inga cash eller?

yes precis, men det är rätt lugnt. Pengar är bara papper och papper är bara pengar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Emopinglan13:

Jga förlorade mitt den här månaden. 31% ogiltigt och 16% giltigt! Men jag tror det var 20% för att förlora, ogiltig då

man får väl en varning först? sedan kommeru ju inte få studielån


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Roslagsvatten AB:

man får väl en varning först? sedan kommeru ju inte få studielån

Nope fick ingen varning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Emopinglan13:

Nope fick ingen varning.

borde du[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Roslagsvatten AB:

man får väl en varning först? sedan kommeru ju inte få studielån

Det är upp till skolan om de vill ge varning eller ej.


   
SvaraCitera