Aviseringar
Rensa alla

Förlorade oskulden oskyddat, snälla hjälp snabbt!!


Skutt
Ämnesstartare

Hej!
Jag förlorade min oskuld idag, och vi hade oskyddat samlag. Jag vet, hur dumt som helst..

Vi låg iallafall med varandra, men det var inte länge alls, utan in och ut kanske 10 ggr. Jag tror inte han kom, men man blir så jäkla nojig som tjej. Läste dessutom att killar kan få något som heter försats som han inte känner av, vilket gör mig ännu mer orolig.

När jag kom hem efter vi legat så såg jag att jag blödde lite, antagligen för att jag förlorade oskulden. Nu på kvällen har jag fått min mens.

Funderar på att köpa dagen-efter-piller imorgon för att vara på säkra sidan. Eller är det helt säkert nu när jag fått min mens? Vet ju inte när jag fick den, jag kanske hade fått den precis lite innan vi låg?
Man kan väl bli gravid under tiden men har mens, eller? 
Åå är så himla rädd. Hur ska jag göra? Och när man köper på Apoteket finns det ju olika dagen-efter-piller, spelar det någon roll vilken man köper?  Och om jag nu har pillret, så hjälper det väl mot graviditet även fast jag har mens nu? För ägglossning har man väl ca 14 dagar innan mensen kommer? Eller????

Jättetacksam för snabba svar, är såååå himla orolig!!:(


   
Citera

Hej Skutt! Det finns alltid en möjlighet att bli gravid, oavsett om man har mens eller inte. Jag skulle rekommendera dig att gå till närmaste ungdomsmottagning och be dom att hitta ett p-piller, förutsatt att det är det du vill. Om du inte har en ungdomsmottagning i närheten så kan personalen på apoteket hjälpa dig!
Sen så är graviditet inte den enda saken som kan komma efter oskyddat sex, om jag vore du så skulle jag testa mig för könssjukdomar. Det kan du få hjälp med på ungdomsmottagningen! 

Lycka till!


   
SvaraCitera

Vanliga p-piller hjälper inte om du inte har tagit dom i förväg, men dagen efter piller funkar oftast utmärkt.


   
SvaraCitera
Skutt
Ämnesstartare

förälskad:
Hej Skutt! Det finns alltid en möjlighet att bli gravid, oavsett om man har mens eller inte. Jag skulle rekommendera dig att gå till närmaste ungdomsmottagning och be dom att hitta ett p-piller, förutsatt att det är det du vill. Om du inte har en ungdomsmottagning i närheten så kan personalen på apoteket hjälpa dig!
Sen så är graviditet inte den enda saken som kan komma efter oskyddat sex, om jag vore du så skulle jag testa mig för könssjukdomar. Det kan du få hjälp med på ungdomsmottagningen! 

Lycka till!

Jag tror ungdomsmottagningen är stängd imorgon, så jag ska gå till Apoteket tänkte jag. Tror det fanns något piller som hette Norlevo eller nått sånt.. Jag ska gå och testa mig också. Han jag låg med säger att han inte har några men känns sådär ändå.. Åå kommer inte kunna sova en blund tills jag får gå och testa mig om nån vecka, har så mycket ångest :(( 


   
SvaraCitera

Skutt :

Jag tror ungdomsmottagningen är stängd imorgon, så jag ska gå till Apoteket tänkte jag. Tror det fanns något piller som hette Norlevo eller nått sånt.. Jag ska gå och testa mig också. Han jag låg med säger att han inte har några men känns sådär ändå.. Åå kommer inte kunna sova en blund tills jag får gå och testa mig om nån vecka, har så mycket ångest :(( 

Det kommer att gå bra! Jag lovar dig! Om du vill så skulle du alltid kunna gå till en vårdcentral eller sjukhus och be om hjälp där! Hur gammal är du föresten? Du behöver inte svara om du inte vill.


   
SvaraCitera

Well ibland får man lära sig den hårda vägen. Men att gå till ungdomsmottagningen och testa dig är nog en bra idé. 


   
SvaraCitera
Berit

att bli gravid under mens händer inte så ofta eftersom att äggen åker ut, men det kan hända. Ta ett piller, testa dig efter nästa mens och var på säkra sidan nästa gång Glad
Kom ihåg att aldrig ha sex om det gör ont!


   
SvaraCitera
Skutt
Ämnesstartare

förälskad:

Det kommer att gå bra! Jag lovar dig! Om du vill så skulle du alltid kunna gå till en vårdcentral eller sjukhus och be om hjälp där! Hur gammal är du föresten? Du behöver inte svara om du inte vill.

Tack!!Tog dagen efter piller igår, så det går säkert bra. 
Jag är 16 år gammal 🙂 


   
SvaraCitera
Skutt
Ämnesstartare

Haha ja, jag har väl lärt mig en läxa nu..

adaq:
Well ibland får man lära sig den hårda vägen. Men att gå till ungdomsmottagningen och testa dig är nog en bra idé.     


   
SvaraCitera

Men en sak till, om några veckor så åk till ungdomsmottagningen och gör ett graviditetstest. Dom man köper på ica går inte alltid all lita på. Lycka till!


   
SvaraCitera

Tat lugnt. Alla gör misstag. Bege dig till en ungdomsmottagning. De kommer att testa dig för könssjukdomar, graviditet och informera dig om preventivmedel så att du är bättre förberedd nästa gång.


   
SvaraCitera