Aviseringar
Rensa alla

Förlorar allt hopp 🙁


Ämnesstartare

shit livet är verkligen inte lätt:(. går 2an på gymnasiet och trivs sådär, man hoppades på att det skulle bli fantastiskt har istället varit ett helvete.

Hur var gymnasiet för er? en besvikelse? Underbart? okej?

Finns det hopp efter gymnasiet om man klarar av det knappt levande?. Pallar inte byta och hålla på vill bara att det ska vara över

2år till 2 år till 2år till 2år till.......


   
Citera

Vi sitter i samma båt, kamrat. Inte nog med ''skol-problematiken'' så har jag problem utöver det vanliga.


   
SvaraCitera

Helt underbart var det, med andra ring som boven i dramat. Vänta till trean, då mår man!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sociala livet utanför skolan är inte det bästa direkt heller 🙁 skönt att veta att man inte är ensam 🙂


   
SvaraCitera

dumt att ha något från början[confused]


   
SvaraCitera

Väntar ett år, sen flyttar jag och kanske lyckas skaffa vänner. Så förstår.


   
SvaraCitera

gymnasiet är ett helvete för mig.

går ettan men har gått om 2 år, alla mina kompisar sluatr till sommaren och jag känner inte en enda person i min klass. är skoltrött och orkar inte men min familj har värsta kraven på mig för att mina äldre syson gick ut med alla MVG typ, pallar inte med all press.

livet är tufft och jobbigt. värsta av allt är att jag inte vet vad fan jag ska göra efter skolan. är också rädd att jag ska misslyckas med skolan och få skitbetyg och sen skitjobb. fyfan

skönt att skriva av sig 🙂

du är verkligen inte ensam iaf.


   
SvaraCitera

theyo:

Hur var gymnasiet för er? en besvikelse? Underbart? okej?

Gymnasiet var en besvikelse, men jag har iaf haft ett roligt liv utanför skolan. Så jag behöver inte se tillbaka på min gymnasietid som en stor besvikelse.
Eller, iaf inte de första två åren, det var fina tider. Det tredje var ganska slitsamt.

Många finner sig inte till rätta före de börjar universitet eller högskola. Oftast är det den tiden som vuxna ser tillbaka på som den bästa tiden i deras liv, dessutom. Så misströsta inte. Vissa känner att högstadiet äntligen är förbi på gymnasiet, andra upplever det som exakt samma pina men blommar ut när de äntligen får börja universitetet 🙂
Har dessutom aldrig hört talas om någon som börjat på universitet, hur socialt missanpassade de än är, som inte funnit sig till rätta. det är så klart de finns, men det är nog ovanligt.


   
SvaraCitera

åt helvete med skolan, i grundskolan var jag en spinkig nörd, första två åren på gymnasiet lika så men sista året började jag bygga på en armé så jag blev tuffast på skolan och vi gjorde dumma grejer och blev skolans douchebags...biffade på mig lite också för självförtroendets skull, synd bara att betygen rasade men vafan jag har ett jobb nu som jag trivs med och där varje dag är ett äventyr och där man får bra pröjs även om det bara är grabbar i den branschen jag jobbar så har jag lättare än nånsin hos brudarna[wink]


   
SvaraCitera

hatade gymnasiet, det var asjobbigt nästan hela tiden.

men: det blev bättre efter studenten. känslan av att slippa allt jobbigt är underbar.


   
SvaraCitera

Hela skolan är full av äckeln, förrutom Rörlig bild klassen, underbar... Bara på fredagar dock [cry]


   
SvaraCitera

theyo:

Hur var gymnasiet för er? en besvikelse? Underbart? okej?

Jag går fortfarande i gymnasiet och jag tycker att det är helt okej. Trivdes inte riktigt i början men efter lite mer än ett halv år blev det bättre[smile]

theyo:

Finns det hopp efter gymnasiet om man klarar av det knappt levande?

Klart att det finns hopp efter gymnasiet. Många pluggar vidare på universitet och liknande, du kanske trivs bättre där.
Annars kan du ju söka till en utbildning i en annan stad, så får du en nystart.


   
SvaraCitera

vilket hopp.
hoppet är som ödet en illusion


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

theyo:

Hur var gymnasiet för er? en besvikelse? Underbart? okej?

Jag går i gymnasiet och trivs väldigt bra. Är också väldigt intresserad av det jag läser vilket gör det kanske lite enklare 🙂


   
SvaraCitera

gymnasiet var bäst


   
SvaraCitera