Aviseringar
Rensa alla

Förlorat en "vän" utan anledning...


Imim
 Imim
Ämnesstartare

Hej, idag blev min mardröm sann.
Det är nämligen så att i klassen jag går i har jag inga vänner, men jag har två i klassen som ville lära känna mig, nu är det bara en. Den ena har hjälpt mig jättemycket när det hänt grejer och sånt, och sagt att hen vill lära känna mig. Men den andra, sa i början av detta läsår att hen jättegärna ville lära känna mig och att jag verkade jättetrevlig. Men för ett tag sen så sa hen att hen tror att vi inte skulle klicka för att vi hade olika intressen och olika humor. Vilket delvis är sant, vi har inte samma intressen men vi har faktiskt samma humor, bara att jag har inte våga visat det. Jag märkt att vi skrattar åt samma saker. Men behöver faktiskt inte ha samma intressen för att vara vänner. Man kan prata lite om varandras intressen och om skolan, jag brukar göra det med lärarna och dem börjar faktiskt kännas lite som mina vänner. Men tillbaks till den som inte trodde vi skulle klicka så bra ihop, för idag besannades min mardröm. Hon blockerade min på Instagram och därav ströps all vår kontakt. Eller jag är väldigt säker på att hon blockerade mig, från min profil hade hens profil helt gått upp i rök, men från en annan profil var hens profil synlig. Det måste väl betyda att hen inte vill ha med mig att göra? Det känns verkligen inte bra inombords, helvete rent ut sagt! Vad ska jag göra? Jag har litat så mycket på hen och till och med berättat saker som jag inte får berätta... Faktiskt så vill jag jättegärna än bli kompis med hen, men hen vill ju tydligen inte bli det med mig. Har ni något tips? Skriv gärna i tråden så snart som möjligt, eller skicka ett meddelande om du föredrar detta, för jag kan typ inte sova, vara glad osv pga detta. Känns som halva glädjen med att gå i skolan är borta.
Tack på förhand.
Mvh


   
Citera

Gå vidare. Jag förstår inte vad problemet är.


   
SvaraCitera

Jag tycker du ska vänta lite och se ifall han eller hon säger något.


   
SvaraCitera

Jag förlorade min vän och det hjälper mig att prata om henne ibland högt, precis som när någon har dött. Fortsätta prata (inte tvunget men när det kommer något sammanhang) då känns det ändå bra för mig själv. Min syrra gjorde slut med sin kille för tredje gången så jag har inte skrivit något till han men fortsätter prata lite lugnt. Det har gått över nu, han är inte och har aldrig vart familjemedlem synd kanske för vissa xD  Jag har ingen aning om hur syrran känner eftersom hon bestämmer ibland när hon vill prata ut sig och jag pratar om mina grejer för och få henne tänka på annat när hon är rastlös. 

prata, hitta nån annan och kämpa.
Förresten, det blev ett bra avslut för mig eftersom min kompis skrev varför hon inte ville fortsätta vara vän och det räckte. Behövde inte vara så mycket ord så länge jag var nöjd med det. Andra gången det hände i mellanstadiet fick jag inget svar förrän efter jag tjatat så det var halvjobbigt. Hoppas det hjälper.


   
SvaraCitera

Jag är en tjej på 14 år jag tappade en vän idag min bästavän. Det var helt plötsligt. Vi har inte setts på ca en månad men jag skrev till henne och hon bara sa nej jag gilla inte dig längre. Hon sa att jag inte hade gjort något. Men är väldigt ledsen just nu. Vi går också på olika skolor. Det är tufft 


   
SvaraCitera