Aviseringar
Rensa alla

Förlova sig efter ett år?


Ämnesstartare

Är det för tidigt att förlova sig efter bara ett år? Jag älskar verkligen den här killen och jag vill leva med honom resten av mitt liv. Men det känns som att det är för tidigt att förlova sig nu, hur mycket jag än vill.. 
Ni som är förlovade, hur länge var ni tillsammans innan? Och när tycker ni att man ska förlova sig? 
Jag vet att det är upp till var och en men är nyfiken på vad ni tycker 🙂


   
Citera
reben

klart ni kan förlova er när ni vill


   
SvaraCitera

Tycker det låter ganska lagom.


   
SvaraCitera

Beror kanske lite på hur gamla ni är och så, men kör på 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PindaLira:
Beror kanske lite på hur gamla ni är och så, men kör på 🙂

Jag är 19 och han är 20 🙂


   
SvaraCitera
reben

fattar inte va ålder spelar för roll


   
SvaraCitera

reben:
fattar inte va ålder spelar för roll

Finns kids i sjuan som förlovar sig, vilket jag kan tycka är lite meh.. Men är väl egentligen none of my business haha. Om de iaf gått ut grundskolan så känns det enklare att ta dem på allvar, makes sense?


   
SvaraCitera

Är väldigt individuellt från förhållande till förhållande. Finns folk som gifte dig snabbt efter att ha träffats som varit gifta livet ut, andra som varit tillsammans i åratal innan man tog steget. 
Jag skulle nog inte vilja förlova mig efter ett år. Känns som väldigt kort tid jämfört. 


   
SvaraCitera
reben

PindaLira:

Finns kids i sjuan som förlovar sig, vilket jag kan tycka är lite meh.. Men är väl egentligen none of my business haha. Om de iaf gått ut grundskolan så känns det enklare att ta dem på allvar, makes sense?

m men det har du ju som du själv säger inget att göra med.
förlovning idag är ju mest en fin grej man gör tsm o så. knappast så att folk kör på att gifta sig inom ett år o sån bullshit även om dom är 35 år. 

bryr mig sj inte ett dugg om två 10åringar som varit tsm 1v o tror dom ska leva tsm livet ut förlovar sig. sånt kan man väl aldrig veta.
nä tkr inte det makes sense


   
SvaraCitera

Gör det när ni känner att ni vill och är redo Tumme upp


   
SvaraCitera

reben:

m men det har du ju som du själv säger inget att göra med.
förlovning idag är ju mest en fin grej man gör tsm o så. knappast så att folk kör på att gifta sig inom ett år o sån bullshit även om dom är 35 år. 

bryr mig sj inte ett dugg om två 10åringar som varit tsm 1v o tror dom ska leva tsm livet ut förlovar sig. sånt kan man väl aldrig veta.
nä tkr inte det makes sense

och därmed har meningen med förlovning tappat lite sin mening för mig. "Sho vill du förlova dig med mig"= "sho ska vi gifta oss så småningom",  egentligen. Bryr mig inte så mycket om vad andra gör heller, men hade själv inte velat förlova mig nu pga. jag har valt att ta sånt på lite större allvar än bara "en fin grej".


   
SvaraCitera
reben

PindaLira:

och därmed har meningen med förlovning tappat lite sin mening för mig. "Sho vill du förlova dig med mig"= "sho ska vi gifta oss så småningom",  egentligen. Bryr mig inte så mycket om vad andra gör heller, men hade själv inte velat förlova mig nu pga. jag har valt att ta sånt på lite större allvar än bara "en fin grej".

nej du kanske inte hade velat. men du säger att du inte bryr dig om någon annan men verkar uppenbarligen göra det egentligen. det tappar väl inte värde för dig bara för att det värderas annorlunda av någon annan?


   
SvaraCitera

reben:

nej du kanske inte hade velat. men du säger att du inte bryr dig om någon annan men verkar uppenbarligen göra det egentligen. det tappar väl inte värde för dig bara för att det värderas annorlunda av någon annan?

Ejexflo
Jag vet att det är upp till var och en men är nyfiken på vad ni tycker 🙂


   
SvaraCitera
reben

PindaLira:

ja, jag med?
whatever


   
SvaraCitera

det är ju bra om ni bott tsm för du kanske inte klarar av att bo med hen men klarar att inet bo tsm aaa du fattar 🙂


   
SvaraCitera