Aviseringar
Rensa alla

förlovning?


Ämnesstartare

Hej! Jag är 16 år och min pojkvän är 15, vi har varit tillsammans i över 1½ år och jag vill jätte gärna förlova mig. tycker ni det är okej?


   
Citera

alltås, jag blir ju inte kränkt om ni gör det, ser verkligen inte bara grejen med det. Få massa likes på fejan eller?


   
SvaraCitera

Det är väl inget som VI kan avgöra? Det är ju ni som är tillsammans och det är något som ni ska avgöra tillsammans.
Kanske lite tidigt dock. Hade jag varit du skulle jag väntat tills jag blev myndig iaf, sen är det upp till er. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej, men om vi skulle förlova oss menar vi inte det som om vi ska gifta oss om ett år eller så, utan bara ett bevis på vår kärlek om ni fattar [smile]


   
SvaraCitera

Ung kärlek är gulligt tycker jag! Prata med honom då. 🙂


   
SvaraCitera

När man inte särskriver längre, då kan man förlova sig.


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera

Eftersom du frågar så: Om ni tvunget måste ha BEVIS på er kärlek kan jag ju tycka att det låter lite svagt. Dvs om kärleken i sig inte räcker till och den måste bekräftas med en massa procedurer och övertygning av andra om hur mycket ni älskar varann, så kanske det egentligen är ni själva som behöver övertygas. Och ja, då kan man ju fråga sig om det är läge att förlova sig.


   
SvaraCitera

Budolicious:

alltås, jag blir ju inte kränkt om ni gör det

[love]


   
SvaraCitera

ceciliaas:

Hej! Jag är 16 år och min pojkvän är 15, vi har varit tillsammans i över 1½ år och jag vill jätte gärna förlova mig. tycker ni det är okej?

Ja sedan kan ni ju skaffa barn och en golden retriever! HEHEHEHEHE

not.


   
SvaraCitera

ceciliaas:

okej, men om vi skulle förlova oss menar vi inte det som om vi ska gifta oss om ett år eller så, utan bara ett bevis på vår kärlek om ni fattar [smile]

Vänta åtminstone tills ni är 18. Mycket hinner förändras på några år.


   
SvaraCitera