Aviseringar
Rensa alla

Förlovning i tidig ålder


Ämnesstartare

Jag är en tjej på snart 17 år, jag och min pojkvän (17år) har vart tillsammans i 1 år och drygt en månad. Vi har pratat lite om förlovning men jag vet inte riktigt om vi är för unga eller inte. Vi båda älskar varandra till döds, vi bor tillsammans på gymansiumet så vi vet hur det är att bo ihop och fördela sysslor. 


   
Citera
Ämnesstartare

nä alltså vill ni göra det så är det en fin symbol elrhur? då finns de ju ingen poäng att fråga?

hade dock inte gjort det själv pga wt-stämpel o dyrt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vänta tills ni båda fyllt 20. Det är en bra och jämn siffra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rebeca: o dyrt.

ähh man kan väl använda vilka ringar som helst? jag och en kompis kompisförlovade oss med ringar vi snott på hm
(detta var dock över tio år sedan)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

ähh man kan väl använda vilka ringar som helst? jag och en kompis kompisförlovade oss med ringar vi snott på hm
(detta var dock över tio år sedan)

ja, ville bara ha en mer legit anledning än att de va wt Ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rebeca:

ja, ville bara ha en mer legit anledning än att de va wt Ledsen

så kom jag här och wtade med ringar fra hm


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har frågat tre personer om vi ska gifta oss, 66,6% svarade nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gör det om det känns rätt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kör på om ni vill, en förlovning förändrar ju inget egentligen förutom att det kanske är en fin grej som visar att man hör ihop ellervadmannnuvill. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hade väntat. Mycket skit som hände i den där åldern. Folk förändras.


   
SvaraCitera

traditionsenligt är man förlovad från den dagen ena parten friar fram till bröllopet. Tycker tbh att det är lite smålöjligt med förlovningar innan man typ, har ett bröllop inom överskådlig framtid men ja, vill ni så vrf inte, det rör ju ingen annan än er. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

så kom jag här och wtade med ringar fra hm

yep Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

ähh man kan väl använda vilka ringar som helst? jag och en kompis kompisförlovade oss med ringar vi snott på hm
(detta var dock över tio år sedan)

Tycker de ska använda sig av ringar från en sån där leksaksautomat på ICA. Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förstår ej grejen. Om man inte tänkt gifta sig inom snar framtid, varför förlova sig då? 


   
SvaraCitera

NathalieAndersson: Vi har pratat lite om förlovning men jag vet inte riktigt om vi är för unga eller inte.

om ni planerar att gifta er inom iallafall 1-2 år så kör på. men hur förändrar en förlovning ert förhållande? En ring på fingret är inget bevis på kärlek:)


   
SvaraCitera