Aviseringar
Rensa alla

Förlovning i tidig ålder


kachin

Ni gör ju som ni själva vill såklart. Men 17 är ungt, ni har bara varit ihop 1 år och det är ingen lång tid. Beror ju på hur ni ser på förlovning, hur ni värderar det. För mig är det en stor grej som ev sker när man varit ihop länge med någon och som man vill gifta sig med inom en snar framtid.


   
SvaraCitera

Vem bryr sig. Förlovning är en rätt löjlig grej. Om man vill gifta sig så gör man väl det oavsett om man har en ring eller inte. Giftemål är iofs rätt lökig med.


   
SvaraCitera

Fatta innebörden av va en förlovning är. BTW förlovning är en skitgrej ni har säkert ändå hunnit göra slut inom 3år om du inte kör "Oj nu är jag gravid, ska behålla den, du är pappan" då är det ju en 50-50 chans att han stannar. FAN VA POSITIV JAG ÄR


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hade så många kompisar och bekanta som skulle envisas med att förlova sig hit och dit. Det är ett av dessa par som är tillsammans än idag, och nej de är ännu inte gifta.

tycker det är töntigt. Kan ni inte köpa ett varsitt halsband istället? Iofs var det  alltid väldigt kul att vifta med bästisens förlovningsring när äckliga snubbar kom fram på krogen. De försvann väldigt fort.


   
SvaraCitera
bcsc
 bcsc

Jag förlovade mig när jag var 16, ett halvår senare gjorde jag och min pojkvän slut.. 

Jag säger verkligen inte att det behöver bli så med er men tänk på att ni ska göra det för att ni ska gifta er inom sinom tid och tänk på att ni gör det bara för er självas skull... Fundera på varför ni ska göra det, är det för att kunna säga att "jag är förlovad" eller är det för att ni ska gifta er eller är det för något annat... fundera på det och om eran anledning är bra så tycker jag inte att det spelar någon roll om ni är 17 eller 20... Det viktigaste är att ni gör det som känns rätt för er och ingen annan 🙂


   
SvaraCitera