Aviseringar
Rensa alla

Förmodat kidnappad alt sjuk youtubestjärna


Ämnesstartare

Hajhaj

Youtubern Marina Joyce har under en tid betett sig underligt i sina videos och #savemarinajoyce har trendat på twitter för att folk tror att hon är kidnappad och försöker förmedla det i sina videos. Andra teorier är att hon är schizofren eller är en riktig mastermind som använder morsekod för att be sina följare om hjälp.

Jag har aldrig sett någon av hennes videos innan men det verkar ju onekligen som en ganska nervös person om inte annat och hennes videos är rätt kusliga.

Polisen i hennes område har via twitter meddelat att hon är okej, men det tror inte de oroliga/sensationslystna #savemarinajoyce:arna på.

Vad tror du? Har du sett någon av hennes videos? Är det ISIS som har henne? (nej uh sådant här ska man inte skämta om. hon är väl en stackars sjuk människa som är inne i ett skov)maxresdefault.jpg
maxresdefault.jpg

CoY1lt4XEAAJ59R.jpg


   
Citera

Har ingen koll men andra alternativ är ju att det är orkestrerat typ https://en.wikipedia.org/wiki/Lonelygirl15 fast mycket mer subtilt/välgjort


   
SvaraCitera
Lounge

Inte Jung: https://en.wikipedia.org/wiki/Lonelygirl15 fast mycket mer subtilt/välgjort

som om lonelygirl15 inte var välgjort... KÖPTE DET RAKT AV TILLS ATT DANIEL BLEV JÄTTEJÄTTEKONSYTIGGråter


   
SvaraCitera

Lounge: som om lonelygirl15 inte var välgjort... KÖPTE DET RAKT AV TILLS ATT DANIEL BLEV JÄTTEJÄTTEKONSYTIGGråter

kultgrejen var lite over the top tyckte jag, men såg det å andra sidan inte när det var aktuellt


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patriarkatet:
Brittisk polis har gjort en undersökning, hon är utom fara.
http://www.forbes.com/sites/fruzsinaeordogh/2016/07/29/on-the-marina-joyce-conspiracies-and-bad-cybersleuthing/#7bd6f0036c1c

Det gick inte att komma fram till någon länk men som du ser i trådstarten så skrev jag att polis meddelat att de kollat upp detta.


   
SvaraCitera

Hennes youtube följer har ökat af, visa säger de hon säger e fake och andra inte . 


   
SvaraCitera
Lounge

Inte Jung:

kultgrejen var lite over the top tyckte jag, men såg det å andra sidan inte när det var aktuellt

haha såg det från början.. fann sällskap i henne när jag var 16 lol


   
SvaraCitera
sluk
 sluk

Kvinnan som dök upp bakom henne några gånger i en video (eller var det livestream?) är, enligt många, hennes mamma som ser till att allting går bra osv. Så tror inte direkt att hon är kidnappad av någon. 


   
SvaraCitera
Lounge

men kollat lite på youtubern tråden rör: definitivt ett PRtrick, hon har fått galet mycket följare med ryktet och kör på med olika sponservideos


   
SvaraCitera
sluk
 sluk

Lounge:
men kollat lite på youtubern tråden rör: definitivt ett PRtrick, hon har fått galet mycket följare med ryktet och kör på med olika sponservideos

Ja. Var inne på hennes kanal i mitten av förra veckan och då hade hon runt 600k subs och nu har hon runt hur mycket? Typ 1 miljon... 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge:
men kollat lite på youtubern tråden rör: definitivt ett PRtrick, hon har fått galet mycket följare med ryktet och kör på med olika sponservideos

ja det verkar ju lite så, även om hon nog har någon typ av psykiska problem. man får ju dock inte intrycket att hon är tillräckligt smart för detta, om hon nu styr alla videor själv. 


   
SvaraCitera

hur många har egentligen morsekod tillgängligt i minnet och är tillräckligt bra på det för att kunna blinka fram meddelanden? Sista telegrafstudenten för svenska försvaret utexaminerades typ 1988.

Jag minns bokstaven "A" "SMS" (Nokias gamla meddelandesignal) och "SOS"


   
SvaraCitera

Varken hört talas om henne eller sett hennes videos förens nu. Hon blinkade sjukt mycket på en video jag såg precis. Jag vet ju inte hur hon blinkar vanligtvis, men eftersom folk påpekat att hon blinkat gång, på gång, på gång, antar jag att hon inte brukar blinka så som hon gjorde. Näe men hon verkade lite mystik på videon, kändes som att någon var i rummet med henne FörvirradShockerad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sluk:
Kvinnan som dök upp bakom henne några gånger i en video (eller var det livestream?) är, enligt många, hennes mamma som ser till att allting går bra osv. Så tror inte direkt att hon är kidnappad av någon. 

Jo såg någon video med hennes mamma/någon kvinna. Dock verkar det ju jätteunderligt att en så pass gammal människa behöver sin mamma som tittar in i hennes rum för att kolla att hon är okej. 


   
SvaraCitera