Aviseringar
Rensa alla

Förr i tiden så var det mycket bättre!! och det är sant!


Ämnesstartare

Hejsan! varför var livet då bättre när man gick på högstadiet, 7:an, 8:an och 9an?? man hade alltid kul, och när man gick ut så träffade man folk, som spelade fotboll, som umgicks med varandra, som hade alltså kul. Men nu är alla tråkiga typ, kaxiga, alla hatar varandra, och bråkar för mycket. Man ser knappt folk ute som man gjorde förr iallafall, allt är dött, och man har tappat kontakten med sina barndomsvänner faktiskt, för att det var dem man alltid hängde med. förr, så gillade alla varandra, man hälsade på varandra, alla delade med sig vad dem än nu hade. Det är jättekonstigt att tiden har blivit så här, tycker jag. Men vad jag tror är att de här nya telefonerna och sociala medier har förstört oss. Iphones, snapchat, instagram, instagram, facebook osv. Förr så fanns det Facebook, självklart. Men, många som jag kände använde inte det, det kändes bara löjligt och onödigt att vara inne på det hela dan, som t.ex många som gör det nu. Man använde det t.ex om man ville träffas eller göra något kul. "Kom vi går ut, vi träffas på denna ställe" "kom vi spelar fotboll" och sånt. Varför har det blivit så här, det är det jag inte fattar? Jag önskar den där tiden kommer tillbaka igen!!!!


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Tror inte det är de sociala medierna som försört det utan snarare du som blivit äldre... Livet utveklas, man växer ifrån kompisar, får familj osv...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min bästa tid är nu, ditt problem verkar mer personligt än allmänt.


   
SvaraCitera

Det finns väl både för- och nackdelar med dåtid vs nutid. 


   
SvaraCitera
Smilen

Nu är bättre


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du blir gammal, det händer oss alla.


   
SvaraCitera

Nej det är nog bättre nu, folk var väldigt efterblivna i högstadiet (iaf där jag gick) och jag var mobbad från 6an-8an.
Förresten hur gammal är du?


   
SvaraCitera

Vad säger du , jag kan gå ut ur min port och se flera styckna som jag brukade hänga med i klass 5-9 , så länge man är skön så får man alltid kärlek tillbaka . 


   
SvaraCitera

Går i högstadiet, alltså jag hade ju gärna varit född före 2000 Oskyldig
Tänk att kunna skriva skrivstil Rullar ögonen, läsa böcker och lära sig kartan istället för bara google maps. Plus att jag gillar inte att se alla våldsamma elever som bråkar p.g.a sociala medier...
Tycker att livet verkar mindre hälsosamt nu än vad ni hade när ni var yngre. 


   
SvaraCitera
lok501

Tl;Dr.

Det jag kan kommentera är att det stämmer att folk var trevligare förr och att svenskar idag är otrevliga och osocialla, men det betyder inte att dagens samhälle är sämmre. Men det är väll bara jag som försöker se båda sidor.


   
SvaraCitera
Smilen

Bättre att glömma allt och starta nu. Skita i fan allting. Vad är meningen med att bry sig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zVLeKzh.png


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Allt var bättre för, förutom tekniken och baddräkterna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, det var det inte. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Saker är fortfarande hyfsat bra för dig, vänta bara, det blir värre


   
SvaraCitera