Aviseringar
Rensa alla

Försäkring eller ingen försäkring – hur tänker du?


ghostwriter:

Nackdelen med djurförsäkringar är att försäkringen skiljer sig från alla andra försäkringar eftersom med alla andra försäkringar betalar man en självrisk... punk slut. Men med djurförsäkringar får man dessutom betala en hög procent på alla skador (vet besök och ev operationer).

Riktigt dåliga avtal som alla djurägare får, tyvärr. Tumme ned

Ja de ser ju till att tjäna på det och man själv tjänar inte så vidare mycket om man inte kommer upp i flera väldigt höga kostnader inom samma månad (som inte är inne i en självriskperiod) men ändå.


   
SvaraCitera

isola:
Köper dock inte till försäkringar till elektronik (de få ggr jag köper sådant) pga det tänker jag går på hemförsäkringen. Dock beror det ju på hur länge man haft grejen etc. Ett oväder slog ut tvn och försäkringsbolaet ba aha den är tre år gammal ja... du får ca 100 kr för den av oss man ba mm tack som fään det kommer att köpa mig en ny tv, ja. 

det är väl bara att snabbt och enkelt vrida nacken av sitt djur om det skulle bli skadat eller sjukt, då slipper man försäkring. Tumme upp


   
SvaraCitera

Redaktionen: Bara ibland, ex vid resor

Har livförsäkring för mig och frugan till exempel, men skulle aldrig köpa en drulleförsäkring. Så det beror helt på hur viktigt jag anser något vara.


   
SvaraCitera

Hemförsäkring och A-kassa har jag. Inget annat.


   
SvaraCitera

Har också hemförsäkring och akassa, men betalar inte till nåt fack. De flesta i min bransch väljer bort fack då de inte behövs.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

hemförsäkring, känns onödigt dumt att inte ha.


   
SvaraCitera

Försäkrad upp till öronen 


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

maryliato :
Försäkrad upp till öronen 

Hur är det fatt nu? Fick bilden av att det var väldigt lindrigt när jag läste artikeln som länkades. Men visade ju sig vara mycket värre än jag anat. (Ber om ursäkt för min första tolkning.) Har du lyckats repa dig något? 


   
SvaraCitera

Hemförsäkring
Djurförsäkring
Det är nog bara dom jag har
Vet inte så mycket om försäkringar


   
SvaraCitera

PMR:

Hur är det fatt nu? Fick bilden av att det var väldigt lindrigt när jag läste artikeln som länkades. Men visade ju sig vara mycket värre än jag anat. (Ber om ursäkt för min första tolkning.) Har du lyckats repa dig något? 

Jag mår bättre o bättre för varje dag, svårt dock att undgå olyckan när man inte är i sina vanliga rutiner med jobb osv, sover relativt dåligt också. Relativt svårt att gå, sitta och ligga så har lite problem här och var men allt löser sig med tiden! 

ja påtal om den artikeln så stämde den inte alls mycket, felaktig tid, antal personer osv 🙂 


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

maryliato :

Jag mår bättre o bättre för varje dag, svårt dock att undgå olyckan när man inte är i sina vanliga rutiner med jobb osv, sover relativt dåligt också. Relativt svårt att gå, sitta och ligga så har lite problem här och var men allt löser sig med tiden! 

ja påtal om den artikeln så stämde den inte alls mycket, felaktig tid, antal personer osv 🙂 

Ja, jag försökte ju verkligen ha en chill inställning och lugna schim, för det är ju onödigt att må sämre än man behöver (eller hur man ska uttrycka det..) gneom att förstora upp saker! Dåligt/slarvigt av dem att skriva ut fel.. 

Det går åt rätt håll iaf, så förhoppningsvis blir du återställd relativt snart! Även om kanske det mentala kan ta sin tid.. Antar att ni grabbar peppar varandra och tar er igenom allt tillsammans! Krya på dig nu!


   
SvaraCitera

PMR:

Ja, jag försökte ju verkligen ha en chill inställning och lugna schim, för det är ju onödigt att må sämre än man behöver (eller hur man ska uttrycka det..) gneom att förstora upp saker! Dåligt/slarvigt av dem att skriva ut fel.. 

Det går åt rätt håll iaf, så förhoppningsvis blir du återställd relativt snart! Även om kanske det mentala kan ta sin tid.. Antar att ni grabbar peppar varandra och tar er igenom allt tillsammans! Krya på dig nu!

Jadå vi peppar allt varandra och längtar bara tillbaka till jobb och träning! Mange tak! 


   
SvaraCitera