Aviseringar
Rensa alla

Försenade böcker, åldersgräns?


Cobrak
Ämnesstartare

Äre chill att betala räkning på försenade böcker utan päronen? Är under 18 så.


   
Citera

hur mycket under 18? tror inte de klagar, men egentligen får du inte ingå avtal om du är under 16, mellan 16-18 kan du göra det för pengar du tjänat själv. att betala biblioteksskuld skulle jag klassa som avtal. ska finnas ett tillägg om små belopp, men kan inte hitta något om det med en snabbgoogling.


   
SvaraCitera
Cobrak
Ämnesstartare

player one:
hur mycket under 18? tror inte de klagar, men egentligen får du inte ingå avtal om du är under 16, mellan 16-18 kan du göra det för pengar du tjänat själv. att betala biblioteksskuld skulle jag klassa som avtal. ska finnas ett tillägg om små belopp, men kan inte hitta något om det med en snabbgoogling.

15.
Det ligger på 300 spänn, så det borde väl gå?


   
SvaraCitera

Jag fick betala typ 150kr själv för försenade böcker när jag var i din ålder (-:


   
SvaraCitera

Cobrak:

15.
Det ligger på 300 spänn, så det borde väl gå?

jag tror inte att de kommer gnälla, så testa. du har ju inget att förlora på det.


   
SvaraCitera

Jao, var försenad med en bok på bibblan och blev skyldig att betala 300kr. ( hade inte lämnat in den på två år haha)


   
SvaraCitera
Cobrak
Ämnesstartare

player one:

jag tror inte att de kommer gnälla, så testa. du har ju inget att förlora på det.

Ska göra't Rullar ögonen


   
SvaraCitera

De bryr väl sig inte varifrån pengarna kommer så länge de inkommer. Men en kanske inte har tillgång till bankgirofunktioner, andra överföringar och sådär om en är minderårig? 


   
SvaraCitera
Cobrak
Ämnesstartare

S3ON:
De bryr väl sig inte varifrån pengarna kommer så länge de inkommer. Men en kanske inte har tillgång till bankgirofunktioner, andra överföringar och sådär om en är minderårig? 

"Om du lämnar dina lån betalar du enbart övertids- och expeditionsavgifter."


   
SvaraCitera

Cobrak:

"Om du lämnar dina lån betalar du enbart övertids- och expeditionsavgifter."

Relaterat hur?


   
SvaraCitera

S3ON:
De bryr väl sig inte varifrån pengarna kommer så länge de inkommer. Men en kanske inte har tillgång till bankgirofunktioner, andra överföringar och sådär om en är minderårig? 

vilket jävla bibliotek tar ens emot bankgiroöverföringar för förseningsavgifter? jag upplever det snarare som att man har tur om de tar kort, och att det i regel är kontanter som gäller. men det var ett par år sen jag var tvungen att betala en förseningsavgift. tror dock inte att de övergått till swish och bankgiro, dock.


   
SvaraCitera

player one:

vilket jävla bibliotek tar ens emot bankgiroöverföringar för förseningsavgifter? jag upplever det snarare som att man har tur om de tar kort, och att det i regel är kontanter som gäller. men det var ett par år sen jag var tvungen att betala en förseningsavgift. tror dock inte att de övergått till swish och bankgiro, dock.

Låter värdelöst imo. Har aldrig behövt ha med bibliotek att göra turligt nog. 


   
SvaraCitera

S3ON:

Låter värdelöst imo. Har aldrig behövt ha med bibliotek att göra turligt nog. 

nej, jag kan tänka mig det.


   
SvaraCitera

*En blandning av smileysar*


   
SvaraCitera